موضوعات داغ

استیشن لوکس پورشه قیمت گذاری شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در اواسط اسفندماه سال گذشته، شرکت خودروسازی پورشه از یک خودروی جدید رونمایی کرد که در مشخصات فنی شباهتی کامل به خودروی اصلی پورشه پانامرا دارد، ولی در قامت یک خودروی استیشن ظاهرشده که شرکت سازنده برای آن نام "اسپرت توریسمو" را برگزیده است.
پیش تر پیرامون این محصول و مشخصات فنی آن صحبت کرده‌ایم، ولی امروز می‌خواهیم در مورد قیمت گذاری این محصول توسط پورشه صحبت کنیم که میان مدل‌های پایه و فول آپشن آن تفاوتی بسیار زیاد وجود دارد. باتوجه به داده‌های موجود، پورشه پانامرا اسپرت توریسمو در مدل پایه به قیمت 98 هزار و 80 دلاری به فروش می‌رسد، ولی اگر هنگام خرید تمام گزینه‌های موجود در لیست آپشن را تیک بزنید و از طرفی دیگر هم قوی‌ترین پیشرانه مجموعه را بر روی پانامر اسپرت توریسمو قرار دهید، قیمت نهایی اتومبیل با یک جهش بزرگ به مرز 235 هزار و 560 دلاری می‌رسد که این وسط قیمت حمل و نقل 1050 دلاری هم بر روی آن محاسبه می‌شود.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو


دلیل اصلی این تفاوت قیمت هم بیشتر به گزینه‌های مولد قدرتی برمی‌گردد، زیرا درست همانند مدل‌های استاندارد، می‌توان پورشه پانامرا اسپرت توریسمو را هم با 5 گزینه مولد قدرتی انتخاب کرد که جزییات آن به شرح زیر خواهد بود:
ضعیف‌ترین مدل از پورشه پانامرا اسپرت توریسمو را می‌‌توان به همراه پیشرانه 330 اسب بخاری توصیف کرد که بر روی مدل‌ استاندارد پانامرا 4 هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند نسخه دیزلی با پیشرانه‌ای هشت سیلندر BiTurbo هم بعد از آن وجود دارد که قدرت تولیدی آن در حداکثر کارایی به 416 اسب بخار می‌رسد، ولی در مقابل بالاترین گشتاور را در میان سه پیشرانه به میزان 850 نیوتن متر تولید می‌کند که باعث شده این خودروی لوکس استیشن پورشه عملکردی مشابه با مدل‌های شوتینگ بریک داشته باشد.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو


نسخه میان رده این نسل را هم می‌توان مدل 4S نامید که در بخش مولد قدرتی خود از پیشرانه‌ای 2.9 لیتری توربوشارژر BiTurbo سود می‌برد که توانسته با قدرت 434 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتن متری، شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم بزند
قدرتمندترین مدل هم خودروی پورشه پانامرا توربو است که پیشرانه‌ای 4 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر در خود جای داده و می‌تواند قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن متر را تولید کند.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو


در آخر هم می‌رسیم به مدل هیبریدی نسل دوم پورشه پانامرا که برای تولید نیرو محرکه خود از یک سیستم پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور درون سوز 2.9 لیتری توربوشارژر V6 و یک موتور الکریکی استفاده می‌کند. به طور جداگانه، موتور 2.9 لیتری شش سیلندر می‌تواند 330 اسب بخار قدرت و گشتاور 450 نیوتن متر تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی قدرتمند این ماشین دارای قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر است. به صورت ترکیبی هم موتور الکتریکی فشار کمتری بر روی خود می‌آورد تا در مجموع قدرت 462 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را داشته باشیم که بر روی این خودروی استیشن هم مورد استفاده قرار گرفته است و دلیل اصلی تفاوت قیمتی بالای این اتومبیل به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد