موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از اولین راند مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
مسابقات دریفت یکی از پرهیجان‌ترین رشته‌های ورزشی اتومبیلرانی است. مسابقاتی که مهارت رانندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برای پیروزی است. در این چندسال اخیر به همت فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران با تشکیل کمیته دریفت شاهد برگزاری منظم این مسابقات هستیم. در سال جدید نیز این مسابقات همانند سال‌های قبل در حال برگزاری است. اولین راند از مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور سال 96 در تاریخ 22 اردیبهشت ماه برگزار شد. مسابقه ای که در آن تعداد شرکت کنندگان با کاهش نسبتاً قابل توجهی همراه بود. تیم داوری و برگزاری نیز قوانین سفت و سختگیرانه‌تری برای حضور شرکت کنندگان اعمال کرده بودند. به همین خاطر دو تن شرکت کنندگان نیز با نظر تیم داوری از حضور در این مسابقه باز ماندند. رضا فهیم که در این چند وقت اخیر حواشی زیادی در خصوص نحوه برگزاری و داوری مسابقات دریفت به راه انداخته بود، از جمله شرکت کنندگان محروم این مسابقه بود.

مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور

مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور

نادر جعفری دبیر کمیته دریفت در این مورد گفت: رضا فهیم در روز تمرین به همراه عباس عسگری کمی جو را بهم زدند. حتی از طرف فدراسیون نیز این دو نفر بخاطر انتشار پست‌های نسبتاً تند در شبکه مجازی و توهین به تیم داوری از اولین راند مسابقه محروم شدند.
به همین خاطر اولین راند از مسابقات فرمولا دریفت تنها با 11 شرکت کننده از استان‌های تهران، خوزستان، البرز، مشهد و... برگزار شد. البته این مسابقه با تأخیری بیش از یک ساعت برگزار شد. تأخیری که یکی از دلایل آن هماهنگی جهت حضور یکی از شرکت کنندگان در مسابقه بود که در نهایت وی از حضور در مسابقه محروم شد.
مسابقه دریفت در دو مرحله انفرادی و دو نفره برگزار شد. در مرحله اول با توجه به فاکتورهای مد نظر مثل سرعت، زاویه و استایل حرکت به شرکت کننده امتیاز می‌دهند. در مرحله دوم نیز نفرات با توجه به امتیازهای دریافتی در مرحله اول با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نفر اول با توجه به امتیاز کسب شده مشخص می‌شود که باید با نفر آخر مرحله انفرادی به صورت دونفره به رقابت بپردازد. برای مثال اگر در یک مسابقه 10 شرکت کننده به مرحله دوم راه پیدا کرده باشند، نفر اول با نفر دهم، نفر دوم با نفر نهم، نفر سوم با نفر هشتم و الی آخر به این ترتیب به رقابت می پردازند. در این مسابقه خانم جمالی تنها شرکت کننده زن بود که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. حضور بانوان علاقه مند در مسابقات اتومبیلرانی باعث کشف استعدادهای درخشان در این حوزه ورزشی خواهد شد. استعدادهایی که باید حمایت فدراسیون و اسپانسرها همیشه همراهشان باشد.

مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور

مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور

نفرات برتر راند اول مسابقات فرمولا دریفت
1-شهاب پیشانیدار خوزستان
2- پدرام حقیقی تهران
3- رضا بزرگ زاده خوزستان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد