موضوعات داغ

بررسی لکسوس GX460 مدل 2017، شاسی بلند لوکس ژاپنی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل فعلی لکسوس GX 460 در سال 2010 میلادی معرفی شد، اما یک نسخه جدید از آن در سال 2014 میلادی آماده عرضه به مشتریان شده است تا قبل از دریافت یک نسل کاملا جدید، نسخه فیس لیفت آن بتواند یک محرک و پیش زمینه‌ای برای طراحی و تولید نسل جدید فراهم سازد. حال پیرو این موضوع، کارشناسان "موتور ترند" برای اینکه بدانند آیا خودروی شاسی بلند لکسوس GX 460 همچنان می‌تواند مشتریان خود را راضی نگه دارد یا خیر، یکی از مدل‌های آن را برای تست و بررسی انتخاب کرده است که علاوه بر تست آن در جاده‌های صاف و هموار، سری هم به جاده‌های خارج از شهر و مسیرهای ناهموار زده‌اند تا متوجه شوند که آیا استخوان‌های لکسوس GX 460 همچون "تویوتا فوررانر" و یا "تویوتا پرادو" مستحکم هستند یا نه.

لکسوس GX460

لکسوس GX460

خودروی شاسی بلند لکسوس GX 460 که توسط کارشناسان موتور ترند برای تست و بررسی انتخاب شده است، در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر بنزینی سود می‌برد که حداکثر نیروی خروجی آن معادل 301 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی آن هم معادل 446 نیوتن متر عنوان شده است که با هضم آن در وزن خشک 2363 کیلوگرمی، حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 7.4 ثانیه با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات بدست آمده است که باعث شده این خودروی شاسی بلند حدودا 2.36 تنی مسافت یک چهارم مایل (حدود 400 متر) را با حداکثر سرعت 142.5 کیلومتر بر ساعت در عرض 15.8 ثانیه طی کند. درحالی که برای توقف خودرو نیاز به مسافت حدودا 40 کیلومتری خواهد بود تا خودروی شاسی بلند لکسوس GX 460 از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف شود.
در طی تست‌های هندلینگ، شتاب جانبی خودرو معادل "0.72 جی" عنوان شده است که در این خصوص "کیم رینولدر" مدیر این آزمایش فنی شگفت زده شد و اعلام کرد که شما می‌توانید با خودروی لکسوس GX 460 یک هندلینگ بسیار خوب با پرتاب محدود به اطراف داشته باشید که بخش بزرگی از آن بخاطر سیستم‌های کنترل ثبات اتومبیل خواهد بود، هرچند گفته می‌شود که این ویژگی خود را در مسیرهای آفرودی بهتر نشان می‌دهد تا با ثابت نگه داشتن شاسی اتومبیل تا جایی که امکانش وجود داشته باشد، راحتی بیشتری برای سرنشینان داخل کابین فراهم شود.

لکسوس GX460

لکسوس GX460

از آنجایی که خودروی شاسی بلند لکسوس GX 460 پلتفرم خود را با برخی از بهترین خودروهای آفرودی به اشتراک می‌گذارد، به همین دلیل قابلیت‌های آفرودی آن بسیار تحسین برانگیز خواهد بود. با این حال، لکسوس GX 460 علاوه بر یک خودروی شاسی بلند با قابلیت‌های آفرودی خوب، در واقع یک خودروی شاسی بلند لوکس هم به شمار می‌رود که یک سواری عالی با کیفیت بالای قطعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای سواری با این خودرو در بزرگراه، بدون در نظر گرفتن حالت انتخاب شده برای سیستم تعلیق یک سواری راحت و لذت بخش برای سرنشینان فراهم خواهد آمد که با استفاده از سیستم‌های کنترل ثبات، می‌تواند تحرک پویا همراه با نوسانات بسیار پایین کابین داشته باشد.

لکسوس GX460

لکسوس GX460

هنگامی که سواری در بزرگراه پایان می‌یابد، لکسوس GX 460 تبدیل به یک خودروی بی نظیر در مسیرهای ناهموار خارج از جاده یا به اصطلاح آفرودی خواهد شد. به گفته کارشناسان موتور ترند و به نقل از خودروبانک، شاسی بلند GX 460 در نزدیکی شهر "آزوسا" واقع در کالیفرنیا به حرکت خود در بزرگراه پایان داد و وارد یک جاده ماسه‌ای همراه با سنگ خرده‌های کوچک شد که در مسیر آن یک دره کوچک نیز وجود داشت، اما GX 460 این مسیر را بدون مشکل پشت سرگذاشت که دلیل اصلی آن می‌تواند بهره‌مندی از سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت تنظیم در 4 حالت و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با قفل دیفرانسیل باشد که نیروی تولیدی پیشرانه را در شرایط مورد نیاز، تمام و کمال در اختیار چرخ‌های اتومبیل قرار می‌دهد. اما با این حال نباید فراموش کرد که زاویه شاسی این خودرو در حین حرکت و همچنین توانایی‌های آن در آفرودنوردی به اندازه جیپ رانگلر و یا تویوتا TRD Pro نخواهد بود.

لکسوس GX460

لکسوس GX460

با ورود به داخل کابین، می‌توانید یک صندلی راحت مجهز به گرمکن داشته باشید که پیشرفته‌ترین نوع آن برای راننده آماده شده است. اما علاوه بر صندلی ردیف دوم، یک ردیف سوم صندلی هم در انتهای کابین تعبیه شده است که بیشتر برای سرنشینان کوتاه قد و یا کودکان مناسب خواهد بود، بویژه بزرگسالان بالای 1.76 متر که یک فضای بسیار محدود پا برای نشستن خواهند داشت که آزار دهنده خواهد بود. کیفیت مواد در داخل کابین لکسوس GX 460 هم معمولی توصیف شده است و همچنین طرحی آن تاحدودی ساده و قدیمی خواهد بود، اما در مجموع همچنان یک خودروی پیشرفته و لوکس به شمار خواهد آمد که بسیاری از سیستم‌های جدید صنعت خودروسازی را در قالب بسته‌های بروزرسانی بویژه در مدل های فیس لیفت دریافت کرده است که مهم‌ترین آن می‌تواند صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی و یک سیستم صوتی مارک "لوینسون" با کیفیت صدای عالی باشد، ولی بدون اپل کارپلی و همچنین آندروید که شما را از اتصال تلفن همراه به سیستم چند رسانه‌ای اتومبیل محروم می‌سازد، مگر اینکه با کابل AUX قصد داشته باشید از تلفن همراه خود در داخل ماشین موزیک پخش کنید. در ادامه هم گفتنی است که اگر می‌خواهید از هر 3 ردیف صندلی ماشین استفاده کنید، در مجموع فضای بار کوچکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت، اما اگر دو ردیف صندلی عقب ماشین خود را بخوابانید، حجم فضای بار خودرو به حداکثر 1832 لیتر خواهد رسید که بسیار مفید و بزرگ خواهد بود.

لکسوس GX460

لکسوس GX460

در پایان برای جمع بندی، لازم به ذکر است که این خودروی شاسی بلند با طول 4879 میلی متر، عرض 1884 میلی متر، ارتفاع 1874 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2789 میلی متر ساخته شده است که در مدل‌های پایه خود به قیمت 63 هزار و 975 دلار و همچنین در مدل‌های فول آپشن خود با قیمت 70 هزار و 285 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه درون سوز 4.6 لیتری هشت سیلندر با حداکثر خروجی قدرت 301 اسب بخاری سود می‌برد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/14
ماشین خوب، استایل بد و طراحی زشت.
واقعا در مقابل دیزاین رنجرور این یه سو تفاهم بیش نیست
1396/6/14
از نمیرخ عینهو پلیکان میمونه!!!
1396/6/15
ماشين فوق العاده، استايل با ابهت و طراحي باوقار.
دوست عزيز نظر شخصي شما محترم است ولي استقبال بي نظير مردم دنيا از محصولات کمپاني تويوتا نشان مي دهد که مردم بيشتر از زيبايي ظاهري به کيفيت و هزينه هاي آتي محصول نگاه مي کنند.
با تشکر.
1396/6/14
واقعا طراحی زشتی داری از تویوتا بعید بود
1396/6/14
با سلام و خسته نباشید
من فقط یه سوال داشتم که میخواستم بدونم منظورتون از این که تمام ماشین ها را می نویسید لوکس؟ اگه قرار باشه این خودرو لوکس باشه (حتی دیدم که اسپورتیج، توسان و امثال این ماشین ها نوشتین لوکس) پس خودروهایی نظیر بنتلی، رولزویس و امثال چنین ماشین هایی چی میشه
1396/6/14
اسب بخارش منو نابود و پژمرده کرد چطور تونسته از یک موتور هشت سیلندر فقط ۳۰۱ اسب استخراج کنه
متاسفم واسه لکسوس همه ماشین هاش اسب بخارشون از تمام رقبا کمتره
1398/10/2
دوست من خیلی از شما ها این حرفو میزنید برای بار هزارم میگم اصلا این اعداد نوشته روی کاغذ قدرت اصبات نمیکنه اول از همه برند سازنده موتور قدرت استقامت موتور صابت میکنه بعد هم تکنولوژی به کار رفته در موتور به طور مثال یه ماشینی مثل کیا موهاوی v8 با 4700سی سی که تو کاغذ ارقام خیلی بالایی داره ولی در واقعیت و افرود عملکرد یک دهم پرادو 4 سیلندر نداره و گشتاور اسب بخار تویوتا مثل قویترین برند دنیا یا داداش بزرگ تویوتا فورد هست که با حجم کم قدرتی بیش تر از موتورهای خیلی پر حجم تولید کنه هم طول عمر بیشتر هم استقامت بیشتر و در اخر وقتی با این اعداد که نشون داده شده میگی پایین تر از رقبا هست اسب بخارش ولی صفر تا صدش خیلی بیشتره و شتاب سرعت بیشتری داره با اون اسب بخار پس برند سازنده موتور و تکنولوژی ساخت اینجا معلوم میشه جایی که خودرویی میتونه با 300 اسب صفر تا صد عالی داشته باشه قویتر از رقبا چه نیازی بیاره رو هزار اسب ولی صفر تا صد نداشته باشه
1396/6/15
طول ترمز ۴۰ کیلومتر از سرعت ۱۰۰ به صفر ، یه خورده زیاد به نظر می رسه. یه خوووورده ها، نه بیشتر 😂😂😂😂😂😂
1397/1/18
واقعا طول ترمز چهل کیلومتر خیلی زیاده خخخخ