موضوعات داغ

پرفروش‌ترین خودروهای تمام برقی دنیا کدامند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه ژوئن یکی از بهترین دوره‌های فروش برای ماشین‌های الکتریکی بود زیرا برای دومین بار در تاریخ صنعت خودروسازی است که آمار فروش ماشین‌های الکتریکی در یک ماه به بیش از 100 هزار دستگاه می‌رسد که با یک رشد 38 درصدی همراه بوده و به طور متوسط، باعث رشد 1 درصدی سهم این خودروها در بازار نسبت به گذشته شده است.
در ادامه گفتنی است که آمار فروش کل ماشین‌های الکتریکی در شش ماه گذشته به رقم 450 هزار دستگاه می‌رسد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود 41 درصد رشد داشته است و یک عدد فوق العاده برای آمار فروش ماشین‌های الکتریکی به شمار می‌آید. انتظار می‌رود تا پایان سال 2017 میلادی اگر همین روند رو به رشد ادامه پیدا کند، می‌توانیم برای اولین بار شاهد فروش 7 رقمی خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی باشیم.
از بین خودروهای پرفروش همانطور که انتظار می‌رفت، تویوتا پریوس تمام الکترکی به سرعت تبدیل به بهترین خودروی الکتریکی در جهان شده است که با وجود داشتن تولید و موجودی محدود در سراسر جهان، باز هم موفق به فروش 27 هزار خودرو تا ماه ژوئن 2017 شده است. پس از آن هم نتیجه بسیار مثبت در ژاپن و همچنین قیمت مناسب در ایالات متحده آمریکا، باعث شده است تا دو خودروی "نیسان لیف" و "تسلا مدل S " با یک اختلاف اندک به عنوان دیگر خودروهای پرفروش شش ماه نخست سال 2017 میلادی شناخته شوند که در این میان نیسان لیفت موفق به فروش 26 هزار و 591 دستگاه و همچنین خودروی تسلا مدل S موفق به فروش 25 هزار و 450 دستگاه شده است.
در رقابت بین سازندگان ماشین‌های الکتریکی هم کمپانی خودروسازی تسلا با مجموع فروش 47 هزار خودرو از ابتدای سال تا ماه ژوئن 2017 میلادی، موفق به پشت سر گذاشتن BMW با آمار فروش 41 هزار و 715 خودرو شده است، اما نکته مهم می‌تواند حضور برندهای چینی BYD و بایک در رده سوم و چهارم این فهرست باشد که هرکدام به ترتیب موفق به فروش بیش از 34 هزار و بیش از30 هزار خودرو در شش ماه نخست سال 2017 میلادی شده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/12
جای تعجب نیست اگه سال بعد از bmw هم بالاتر بره