موضوعات داغ

قیمت تویوتا CHR با نام‌های عجیب در بازار آزاد چقدر است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا CHR جدیدترین محصول ایرتویا و یکی از جدیدترین محصولات کمپانی تویوتا است که همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز راه یافته و اخیراً اولین سری این خودرو توسط ایرتویا تحویل داده شده است. تویوتا CHR در بازار ایران با دو پیشرانه 1.8 هیبریدی و 1.2 لیتری توربو عرضه می‌شود و قیمت آن توسط ایرتویا بین 180 الی 215 میلیون تومان اعلام شده است.
مطمئناً تویوتا CHR یکی از مدرن‌ترین و بهترین محصولات تویوتا است و تکنولوژی های کاربردی و مفیدی روی آن استفاده شده است اما در بازار آزاد و در مورد قیمت‌گذاری این خودرو داستان متفاوتی صورت گرفته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
بازار لجام گسیخته بازار آزادی خودرویی ایران هر آنچه علاقه داشته بر سر قیمت تویوتا CHR آورده و اگر به آگهی‌های فروش این خودرو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که قیمت مدل هیبریدی این خودرو حتی به مرز 245 میلیون تومان نیز رسیده است در صورتیکه گران‌ترین مدل این خودرو که مدل توربو AWD است توسط ایرتویا با قیمت 215 میلیون تومان فروخته می‌شود. قطعاً تویوتا CHR با تمام شایستگی‌هایش در بازار ایران با قیمت 245 میلیون تومان هیچ شانسی برای مبارزه با خودروهایی چون تویوتا RAV4 و یا دیگر شاسی‌بلندهای سایز بزرگ‌تر این رنج قیمتی ندارد و به نظر می‌رسد این یک حباب قیمتی ایجاد شده در بازار آزاد است که صرفاً هیجانی و برای عرضه یک خودروی جدید بوده و به زودی با عرضه بیشتر این خودرو قیمت‌ها تعدیل پیدا کرده و در محدوده 200 میلیون تومان محدود می‌شوند.
در کنار قیمت‌گذاری تویوتا CHR نام‌گذاری جالب این خودرو در بازار است که البته سابقه‌ای طولانی دارد. حال در بازار آزاد تویوتا CHR با مدل‌هایی چون داینامیک، تیتانیوم، تیپ Lounge و در مواردی تیپ استایل شناخته می‌شود که در مواردی زحمت کشیده‌اند و آن را به اشتباه به جای Style به صورت Staile نوشته‌اند! یعنی فردی که قصد دارد یک خودروی 230 میلیونی را بفروشد حتی به خود زحمت نداده تا متوجه شود کلمه‌ای که برای مشتری بیچاره به عنوان تیپ خودرو نوشته از نظر املایی درست است یا خیر!
معمولاً در بازار آزاد نام‌هایی متداول می‌شوند که گاهاً مضحک نیز می‌باشد و معلوم نیز منشا آن‌ها از کجا است و می‌توانیم به اصطلاح "داشبورد سوناتایی" اشاره کنیم که حتی در لیست مشخصات دنا در وبسایت ایران خودرو نیز به همین صورت نوشته شده بود!
اما در نهایت باید منتظر تعدیل بزودی قیمت تویوتا CHR در بازار آزاد باشیم که مطمئناً با عرضه بیشتر این خودرو به زودی محقق خواهد شد.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/16
دوستان لطفا کمک کنید.باتوجه به قدرت کمش بین هیبریدی و توربو موندم.کدومش قویتره.از نظر شتاب سرعت و کشش.اعداد و ارقام هرجا به یه شکله.مدل awd اصلا ارزش خرید داره با این قدرتا.کمک کنید
1396/5/16
مدل توربوی chr چه برتری به نیسان جوک توربوی 170تومنی داره که حتی 200 تومن بی ارزه؟!! خیلی خیلی قیمتش پرته
1396/5/16
خب من ظاهرش برام مهمه و کیفیت تویوتا و بعضی موارد اختصاصی تویوتا.الان میخوام بگیرم بین این دوتا موندم.الانم که rx200اومد دیگه واقعا موندم
1396/5/16
به این قیمت اصلا نمی ارزه با این پول میشه یه سورنتو یا راو4 گرفت.
1396/5/16
داداش ارزش خرید این ماشین با موتور ۱۲۰۰ سی سی که از کپچر و پژو ۲۰۰۸ و جوک و خیلیا کمتره شتابی قابل ملاحظه نداره ( قیمت برند خودشو داره میاره ) وگرنا اصلا ارزش خرید بیشتر ۱۸۰ نداره ( اونی که بره بالا ۲۰۰ میلیون کلیوس و اتلندر و توسان و سانتافه و اسپورتیج و دی اس ۶ وووو ) نخره و بره chr بخره ( اون دیگه واقعا ....
1396/5/16
آخرش۱۵۰ بیشتر نمی ارزه. چه خبره ۲۰۰ تا ۲۴۰. جالبه تو نمایشگاه آفتاب گفتند ۱۴۰ تا ۱۶۰!!! خیلی ضعیف و کم جا هست فقط قیافه داره
1396/5/16
ماشین اشغالیه. 140 میلیون هم از سرش زیاده. دوست دارید تو روز روشن دست توی جیبتون کنن بسم الله
1396/5/17
Dar kol gheimat sherkat ham monaseb nist chera hame faghat harf az tahrim iran khodro va saipa mizanam b nazare man dozd bozor sherkat irotoyast va bayad kharid toyota roo melat tahrim konan gheimat mashinaye toyota to bazare jahani chizi geron tar az kia baghi sherkat haye koreii nist pas chera bayad to iran ba elhtelaf 50-60 milioni forokhte beshe dar hali k shayad 2-3 hezar dolar geron tar az korei ha bashe !!!
1396/5/17
درود خدمت دوستان
این ماشین با موتور2000 وقدرت 144 از 22500تا24350دلار قیمتشه (سایت تویوتا)و سوناتا هایبریداز26000دلار شروع میشه اصلا توسایت تویوتا هیبرید نداره حالا خودتون مقایسه کنیدواصلا تویوتا موشک!!!!
1396/5/17
واقعا قيمت گذاري مسخره اي داره ...با اين پول ميشه اوتلندر ويا تاليسمان خريد يا خيلي ماشينايي ديگه واقعا اير تويا چه فکري کرده ....تويوتا در کل جهان به ماشينهاي ارزان قيمت وبا کيفيت مطرح بعد در ايران بر عکس به عنوان ماشين لوکس ميفروشنش
1396/6/22
سلام حالت خوبه
1396/11/6
سلام.
کلاس جدید تویوتاست ک تا الان بفکرش نبو دن.
از ایران و ایرانی چ انتظاری دارین.وقتی خود دست اندرکاران خودرو سازی ما پرایدو ب ما ب این ملت ک تو سرما گرما زبون روزه و زل افتاب برف میکشن توخیابون واسه راهپیمایی و جوناشونو پرپر کردن جنگیدن واسه توسعه و استقلالشون میدن 25تومن بعدب سوری و عراقی لبنانی و افغانی میدن 3تومن با این استراژی ک توسعه و بازاریابی خو ردو سازیشونه چ توقعی از تویوتاست اقا.
کسی نیست بپرسه مگه ولوو و بنزو بی ام دبلیو و امثالهم واسه بازار یابی ب مردمشون ظلم کردن.خیلیم قیمتش مناسبه.