موضوعات داغ

استرالیا با رانندگان خطر آفرین چه برخوردی می‌کند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تاسمانی ها برای جلوگیری از رانندگی خطرآفرین و برقراری امنیت در جامعه، سنگین ترین جریمه ممکن را در جهان به تصویب رساندند تا شاید دیگر شاهد این عمل از سوی رانندگان بی توجه به قوانین و به خطر افتادن زندگی مردم دیگر نباشند.
شاید این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که تاسمانی چیست و چه ربطی به کشور استرالیا دارد که در عنوان مقاله به آن اشاره داشتیم، در این خصوص گفتنی است که "تاسمانی" نام جزیره و ایالتی در جنوب شرق استرالیا با مرکزیت "هوبارت" است که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی قاره اقیانوسیه جای گرفته و تنگه باس این دو توده خشکی را از هم جدا کرده است. در ادامه گفتنی است که جمعیت این ایالت براساس سرشماری سال 2005 میلادی به چیزی حدود 484 هزار و 700 نفر می رسد که در مساحت 68 هزار و 332 کیلومتری این جزیره ساکن شده اند.

حال با شناخت بهتر تاسمانی ها، می توانیم به قوانین جدیدشان بپردازیم که به معنی واقعی کلمه، رانندگان خطر آفرین را با جریمه بسیار سنگینی که در نظر گرفته اند، نقره داغ می کنند. در این خصوص باتوجه به ادعای منابع خبری، گفته می شود که "متیو گرووم" دادستان کل ایالت تاسمانی با ایجاد تغییرات در قانون اساسی و همچنین قانون ترافیک، افرادی که یک رانندگی خطر آفرین داشته باشند و توسط ماموران پلیس و یا دوربین های شهری شناسایی شوند، جریمه آنان محکوم شدن به 21 سال زندان خواهند بود که می تواند سنگین ترین جریمه به تصویب رسیده در جهان باشد که حتی شامل حال "جریمه اولی ها" نیز خواهد شد، زیرا رانندگی خطرآفرین مرتبه اول نمی شناسد و می تواند زندگی شخصی را تهدید کند که خود سرپرست یک خانواده را برعهده دارد. پس این قانون می تواند یک پیام قوی برای افرادی باشد که بدون توجه به قوانین ایالتی، زندگی اشخاص دیگر را به خطر انداخته، یک خانواده را از هم می پاشند و همچنین برای دولت هزینه های سنگینی به وجود می آورند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/7
به نظر من چیزی شبیه به این قانونو باید تو ایران بذارن.با توجه به ایمن نبودن جاده ها(شهری و بین شهری) و خودرو ها در کشور هنوزم نقش عامل انسانی تعیین کننده هست.البته اگه سران مملکت ارزشی برای جون و مال مردم قایل باشن!