موضوعات داغ

دوچرخه مک لارن چقدر قیمت دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این اواخر صنعت خودروسازی با تحولات عجیبی همراه بوده است، از یک طرف کمپانی خودروسازی لکسوس به تولید اسکیت بوردهای کانسپت و فیبرکربنی مشغول است، از طرف دیگر شرکت‌های بزرگی همچون استون مارتین، لکسوس، تویوتا، مرسدس بنز و... به طراحی و ساخت قایق‌های تندرو مشغول می‌شوند و از طرف دیگری هم شرکت‌های بزرگ و مهمی همچون مرسدس بنز، بوگاتی، پورشه، فورد، پژو، فراری و یا حتی شرکت هامر، به طراحی و ساخت دوچرخه‌ می‌پردازند که حالا پای کمپانی خودروسازی "مکلارن" نیز به این برنامه‌ها باز شده و در چند روز اخیر از یک دوچرخه منحصربه فرد رونمایی کرده است که با قیمتی سرسام آور به مشتریان عرضه خواهد شد.
براساس اطلاعات بدست آمده از سوی منابع خبری، گفته می‌شود که دوچرخه مکلارن به مناسبت سالگرد 50 سالگی حضور این شرکت در مسابقات "Grand Prix" آمده شده است که برپایه دوچرخه‌های استاندارد S-Works Roubaix ساخته شده و بر روی بدنه آن رنگ منحصربه فرد نارنجی مکلارن موسوم به "پاپایا اورنج" نقاشی شده است که برای داشتن هر یک از آنان، نیاز به پرداخت هزینه سرسام آور 11 هزار و 500 دلار در ایالات متحده آمریکا خواهد بود، هرچند ناگفته نماند که این دوچرخه فاصله بسیار زیادی با قیمت 39 هزار دلاری دوچرخه بوگاتی دارد که اوایل سال جاری معرفی شد. در کنار رنگ خاص بدنه، این دوچرخه به همراه نوارهای چرمی سفارشی هم به مشتریان ارائه می‌شود که به دور اهرم فرمان دوچرخه پیچیده شده است.
به غیر موارد ذکر شده، دیگر قسمت‌های دوچرخه همانند نسخه‌های استاندارد S-Works Roubaix است، به این معنی که شاسی اصلی این دوچرخه از فیبرکربن ساخته شده و همچنین برای داشتن نیروی منفی مطلوب برای توقف این دوچرخه، از ترمزهای دیسکی هیدرولیکی استفاده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد