موضوعات داغ

آخرین نسخه ی فراری آپرتا برای امور خیریه فروخته می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احتمالا می دانید که شرکت خودروسازی فراری برای تولید "لافراری" تصمیم به محدود سازی 499 دستگاهی آن در مدل کوپه داشت، اما بعدها کمپانی خودروسازی فراری تصمیم به ساخت مدل‌های رودستر آن تحت عنوان "لافراری آپرتا" گرفت که تنها به تعداد محدود 209 دستگاه ساخته شد، ولی حالا کمپانی خودروسازی فراری برای کمک به خیریه تصمیم به تغییر برنامه ریزی خود گرفته است تا حالا با تولید یک دستگاه "لافراری آپرتا" دیگر به شماره 210، آن را به حراج بگذراد که مثل همیشه به دستان شرکت "RM ساتبی" سپرده خواهد شد تا پس از فروش خودرو، هزینه‌های بدست آمده از آن را به موسسه خیریه Save the Children پرداخت کنند.

فراری آپرتا

فراری آپرتا

در ادامه گفتنی است که این مزایده برای روز شنبه 9 سپتامبر برنامه ریزی شده است که در آن نسخه 210 از خودروی فراری لافراری آپرتا توسط شرکت "RM ساتبی" به فروش گذاشته می‌شود که طبق ادعای این شرکت، بزرگ‌ترین حراج محصولات مدرن و رودستر فراری محقق خواهد شد.
در خصوص خودرو هم باید گفت که فراری لافراری اسپایدر با لقب "لافراری آپرتا Aperta، خودروی پر حرف و حدیث ایتالیایست که بدون ایجاد تغییرات بزرگ در دیگر قسمت‌های ظاهری خودرو، سقف آن برداشته شده و تبدیل به یک خودروی اسپایدر یا اصولا رودستر شده است. البته برای تقویت شاسی این خودرو به خاطر حذف سقف و همچنین کف سازی محکم‌تر، از قطعات فیبرکربنی بیشتر در بدنه خودرو استفاده شده که علاوه بر جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن خودرو نسبت به مدل کوپه، موجب بهینه سازی آیرودینامیک خودرو نیز شده است.

فراری آپرتا

فراری آپرتا

در زیر کاپوت این خودرو هم از همان سیستم محرک فراری لافراری کوپه، یعنی از موتوری 12 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که به عنوان یکی از بهترین موتورهای تولید شده در ایتالیا، می‌تواند حداکثر قدرتی 950 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری را تولید کند. البته این پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی نیز همراه شده است که باعث شده شتاب صفر تا صد این خودرو به 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد