موضوعات داغ

7 پیکاپ و شاسی بلند غیرقابل اعتماد در جاده را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون مقاله‌های زیادی از خودروهای قابل اعتماد در ایالات متحده آمریکا و یا دیگر کشورهای مهم جهان در خودروبانک منتشر شده است، حال امروز هم یک لیست از خودروهای موجود در بازار ایالات متحده آمریکا را در خودروبانک آماده کرده ایم که بیشترین نمره ممکن را در مقایسه با رقبای خود در بازار کسب کرده اند، ولی نه برای قابل اعتمادترین آنان، بلکه برای "غیرقابل اعتمادترین" خودروهای شاسی بلند و پیکاپ موجود در بازار ایالات متحده آمریکا که بیشترین میزان خرابی و مشکل سطحی برای آنان گزارش شده است.
همانطور که گفتیم، این مقاله بر روی غیرقابل اعتمادترین خودروهای شاسی بلند و پیکاپ تمرکز دارد که علاوه بر رده بندی موسسه "J.D. Power"، از داده‌های "کانسومر ریپورتز" هم برای تهیه این مقاله استفاده شده است که در ادامه 7 مورد از شاسی بلندها و پیکاپ‌های غیرقابل اعتماد در بازار ایالات متحده آمریکا در سگمنت‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.
توجه داشته باشد که ما در میان اطلاعات ارائه شده از سوی دو منبع ذکر شده یعنی "کانسومر ریپورتز" و "J.D. Power" هیچ گونه غیرقابل اعتماد مطلق وجود ندارد و تنها برخی از مشکلات آنان نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار باعث شده است تا خودروهای ذکر شده نسبت به رقبای خود غیرقابل اعتماد باشند، هرچند در این بین مشکلاتی هم وجود دارد که می‌تواند صاحبان اتومبیل‌های ذکر شده را کلافه کند.
برای آشنایی بهتر شما با مجله "کانسومر ریپورتز"، باید گفت که این مجله در آمریکا و با نام رسمی "Consumer Reports" فعالیت خود را از سال 1936 میلادی آغاز کرده است و عمده فعالیت‌های خود را بر روی مصرف کنندگان، آموزش‌های عمومی و حمایت از آنان معطوف کرده است که حوزه مشخصی نداشته و در تمامی زمینه‌ها اگر مصرف کننده حضور داشته باشد، ورود پیدا می‌کند. در تمام زمینه‌های فعالیت این مجله، تاکنون 7 میلیون مشترک برآورد شده است که با این مجله همکاری مستقیم و غیرمستقیم دارند. جالب است بدانید هزینه تست‌های سالیانه این مجله برابر با 25 میلیون دلار عنوان شده است.
به بحث اصلیمان برگردیم، به 7 خودرویی رسیدیم که از دید مخاطبان مجله کانسومر ریپورتز و همچنین از دید موسسه J.D. Power به عنوان غیرقابل اعتماد خودروهای بازار شناخته شده‌اند، حال ما هم به ترتیب با در نظر گرفتن سگمنت‌های خودروها، آن‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1- شورلت سابرمن/ GMC یوکان XL
به دلیل استفاده از یک پلتفرم مشترک برای ساخت شورلت سابرمن و یا GMC یوکان XL، هر دو خودری شاسی بلند در لیست غیرقابل اعتمادترین خودروهای شاسی بلند بازار ایالات متحده آمریکا دیده می‌شوند که موسسه "کانسومر ریپورتز" برای اعتماد این خودرو نمره 1 از 5 را اعطا کرده است.

2- جیپ چروکی
خودروی جیپ چروکی در ظاهر می‌تواند یک خودروی جذاب آمریکایی باشد که یک فضای متوسط را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اما این خودرو در نسخه‌های 2014 خود به عنوان غیرقابل اعتمادترین خودروی بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شده است و همچنین نسخه‌های 2017 از آن با یک بهبود اندک، موفق به دریافت نمره 2 از 5 توسط "کانسومر ریپورتز" شده است که بزرگ‌ترین نگرانی در رابطه با آن می‌تواند مشکلات سیستم انتقال قدرت و رانندگی باشد.

3- جیپ گرندچروکی
جیپ چروکی در این لیست تنها نیست و برادر بزرگ آن یعنی "جیپ گرندچروکی" هم می‌تواند یکی دیگر از خودروهای غیرقابل اعتماد بازار ایالات متحده آمریکا باشد. در این خصوص J.D. Power جیپ گرندچروکی را غیرقابل اعتمادترین خودروی شاسی بلند 5 سرنشین سایز متوسط معرفی کرده است که مشکل اصلی آن می‌تواند دوام و عمرمفید کم لوازم بکار رفته داخل این اتومبیل باشد و همین موضوع باعث شده است تا خودروی جیپ گرندچروکی تنها موفق به دریافت نمره 1 از 5 توسط "کانسومر ریپورتز" شود.

4- نیسان پتفایندر
بعد از حضور پیاپی 3 خودروی شاسی بلند آمریکایی، در جایگاه چهارم شاهد حضور یک خودروی ژاپنی، یعنی نیسان پتفایندر هستیم که موسسه J.D. Power سیستم انتقال قدرت آن را متوسط توصیف کرده است، هرچند "کانسومر ریپورتز" به خاطر مشکلاتی که در این خودرو بویژه سیستم انتقال قدرت آن وجود دارد، تنها نمره 1 از 5 به خودروی نیسان پتفایندر اعطا شده است.

5- اینفینیتی QX60
در این لیست خوروی اینفینیتی QX60 می‌تواند آخرین خودروی ژاپنی باشد که دلیل اصلی حضور آن می‌تواند امتیاز متوسط برای ویژگی‌ها و لوازم بکار رفته در این اتومبیل باشد. موسسه "کانسومر ریپورتز" هم با اعطای نمره 2 از 5، این ماشین را غیرقابل اعتمادترین خودرو در سگمنت ماشین‌های شاسی بلند سایز متوسط لوکس می‌داند که دلیل اصلی آن مشکلات موجود در سیستم انتقال قدرت و رانندگی گزارش شده است.

6- لندروور رنجروور اسپرت
حضور لندروور رنجروور اسپرت در این لیست حتی برای نویسنده وبسایت منبع جالب بوده است، اما این خودروی شاسی بلند انگلستانی از دید J.D. Power دارای قدرت کمی است که باعث شده به عنوان غیرقابل اعتمادترین خودروی شاسی بلند در سگمنت ماشین‌های لوکس قرار گیرد. موسسه "کانسومر ریپورتز" هم با سخت گیری‌های خود تنها 1 نمره به این خودرو اعطا کرده است، هرچند در مجلات خودرویی نیز این خودرو به عنوان یکی از بدترین ماشین‌های 2017 معرفی شده است که جای تامل دارد.

7- رم 2500/3500
در پایان هم به سگمنت خودروهای پیکاپ می‌رسیم که در این بخش خودروی "رم 2500/3500" به عنوان غیرقابل اعتمادترین خودروی موجود در بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شده است، به همین دلیل است که خودروی پیکاپ فورد F-150 همیشه به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی پیکاپ در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود، هرچند با این وجود باز هم محصولات "رم" با قدرت بسیار خوب خود مشتریان بسیار زیادی در بازار ایالات متحده آمریکا دارد که تنها قابل مقایسه با فورد F-150 نیست.
به بحث اصلیمان برگردیم، در رابطه با این خودرو می‌توان چنین گفت که J.D. Power این ماشین را در مقایسه با محصولات فورد، GMC و یا شورلت دارای قابلیت اعتماد کمتری می‌داند و از این جهت موفق به دریافت نمرات پایینی از سوی موسسات مذکور شده است که به گزارش "کانسومر ریپورتز"، یکی از دلایل اصلی غیرقابل اعتماد بودن این خودروی پیکاپ در بازار ایالات متحده آمریکا می‌تواند مشکلات بالقوه در سیستم تعلیق و همچنین مصرف سوخت اتومبیل باشد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/21
لندروور؟؟باور نمیکنم.بکشیم هم باور نمیکینم لندروور غیر قابل اعتماد باشه
1396/6/21
این ماشینا با این برنداشون غیرقابل اعتمادن؟!!البته حق دارن انقدر تنوع تو آمریکا بالا هست که بهترین ها هم اونجا لوکس محسوب می شه!!بیان تو ایران اینکارو کنن جز پرادو و لندکروزر و برندهای مطرح دیگه امتیاز زیر صفر می گیرن!!مثلا بیان x33،تیگو5،چانگان،لندمارک رو بررسی کنن چه امیدی بهشون هست!!وطنم ای توهم شکوه پابرجا
1396/6/21
فقط میتونم بگم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1396/6/21
اگه اینا غیر قابل اطمینان هستند. شاید محصولات چینی و کره ای رو جزء خودروها به حساب نمی یارند .چون اصلا تو کتم نمیره که مثلا هیوندا سانتافه و کیا سورنتو و موهاوی حتی پرادو قابل اطمینان تر از این ماشینهای آمریکایی صاحب نام باشند.
1396/6/21
من به یکی از این ماشینهای ذکر شدهام قانع ام فقط خدایا یادت نره پلاک ملی باشه!
1396/6/22
واقعا چه لیست غیر قابل اعتمادی !!!
1396/6/22
تفاوت استانداردهای زندگی در ایران و آمریکا
1396/6/22
اینا بیان ایران رو هوا میبرن /
غیر قابل اعتماد تو ایران معنی نداره
1396/6/22
دوستی که گفت استاندارد های ایران و آمریکا فرق داره واقعا حق گفت،نه تنها آمریکا بلکه با کل دنیا فرق داره.
چند وقت پیش تو یک برنامه تلوزیونی صحبت از تصادفات و آمار زیاد اونها در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان بود،یکی میگفت فرهنگ رانندگی یکی میگفت تخلفات،،،،یکی نبود بگه احمق مردمی که از ناچاری سوار پراید میشن باید هم خب تصادف کنن،تصادف با پراید بدون مرگ هم هست؟اخه وقتی جاده میپیچه،تو میپیچی ولی این لگن های ایرانی و وارداتی ار نوع چینی نمی پیچند مقصر راننده است؟؟ مقصر فرهنگ رانندگی ایرانه؟؟وقتی وضعیت جاده ها تا این حد داغونه مقصر ماییم؟؟سر گردنه،گردنه ها، یک گاردی چیزی نداره خدایی نکرده اشتباهی خوابی چیزی برات رخ بده رفتی ته دره 200 متری،،شما این قانون حمایت از دزدهای لگن ساز رو بردار مردم ماشین خوب سوار بشن ،جاده ها رو هم درست بکن بعد آمار بگیر،،،،تو همین سایت هست آلفارومئو جولیا بعد تصادف قیمتش شده یک دهم قیمت اصلیش(پی خیلی داغونه) اما تمام سرنشین ها سالم و هیچ کس صدمه جدی ندیده،عکسش هست ستون ها سالمه،کاپوت سرجاشه.
1396/6/22
الان اگه اسم یه کره ای بود چرت و پرت ها شروع میشد ولی الان جوگیران ژاپن چون به نفعشون نیست ساکت شدن
1397/9/15
قابل اعتماد فقط وانت پراید..ودیگر هیچ