موضوعات داغ

وضعیت کنونی و آینده هیوندای سوناتا LF کره‌ای خوش فروش در بازار چیست؟

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
از زمانی که پای خودروهای کره‌ای به کشور باز شد، سوناتا یکی از محصولات پرفروش و خوش اقبال در بازار به‌شمار می‌رود. سوناتا تاکنون هشت نسل را تجربه کرده که نسل‌های پنج، شش و هفت آن در ایران فروش قابل توجهی داشته‌اند. نسل هفتم یا همان هیوندای سوناتا LF که در حال حاضر آخرین نسخه وارد شده به کشور است، دارای طراحی و امکانات رفاهی مناسبی است که همین موضوع سبب شده رقیب دیرینه‌اش یعنی کیا اپتیما، برای سهم خواهی بیشتر از بازار، تغییرات اساسی را در آخرین‌ نسل‌اش تجربه کند. از آن‌جایی که این خودروها در کلاس سدان‌های خانوادگی سایز متوسط جای می‌گیرند، تنوع محصول نیز زیاد است. در ایران نیز می‌توان گفت باتوجه به محدودیت‌ها، شاهد رقابت داغی در این رده هستیم. هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و رنو تالیسمان سه خودرویی هستند که هر کدام به نوبه خود متقاضیان خاص خود را دارند.

هیوندای سوناتا LF

هیوندای سوناتا LF

سوناتا خودرویی است که به دلیل قدمت بالایی که در بازار ایران دارد، از بخت بهتری برای خرید و فروش برخوردار است. همچنین همین موضوع سبب شد تا نسخه هیبریدی این خودرو به بازار راه پیدا کند، البته لازم به ذکر است که اپتیما نیز از این موضوع مستثنی نبوده، اما به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف‌تری که نسبت به هیوندای دارد، اخیراً خریداران کمتر سراغ این برند می‌روند و باعث شده تا توجه‌ها بیشتر به سوی سوناتا جلب شوند. اگرچه هیوندای سوناتا LF هیچگاه تجربه فروش هیوندای سوناتا YF را تکرار نکرد، اما کماکان جزو خودروهای پرفروش این رده قیمتی است و همیشه در لیست اصلی انتخاب‌های زیر دویست میلیونی قرار گرفته است.

هیوندای سوناتا 2017

هیوندای سوناتا 2017

از آن‌جایی که خودروهای کره‌ای از لیست بلندبالای آپشن برخوردار هستند، تنوع و تیپ‌بندی گوناگونی دارند که همین موضوع سبب شده تفاوت قیمتی چند ده میلیونی برای تیپ‌های مختلف داشته باشند. سوناتا LF مشکی رنگی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مدل 2015 بوده که از امکانات رفاهی استاندارد برخوردار است. در واقع این خودرو نسخه نیمه فول بوده که با کارکردی حدود 8 هزار کیلومتر، با قیمتی حدود 140 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. همچنین نمونه‌های فول آپشن صفر کیلومتر 2017 این خودرو با قیمتی حدود 185 میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شوند. اما در آن‌ سوی میدان کیا اپتیما JF فول آپشن 2017 با قیمتی حدود 200 میلیون تومان معامله می‌شود. این اختلاف قیمت سبب شده تا خرید و فروش هیوندای سوناتا در بازار راحت‌تر صورت بگیرد.

سوناتا LF

سوناتا LF

اما نکته اصلی در مورد هیوندای سوناتا LF که این روزها در نسخه بنزینی و هیبریدی در بازار کشور عرضه می‌شود، عرضه نسخه فیس لیفت شده 2018 از هیوندای سوناتا هیبریدی در آینده نزدیک است و شاید به زودی شاهد افت فروش هیوندای سوناتا LF به دلیل عرضه نسخه جدید این خودرو باشیم. در حال حاضر تعداد قابل توجهی هیوندای سوناتا LF در بازار کشور موجود است که به صورت صفر کیلومتر و در مدل 2017 در حال فروش هستند اما هیوندای سوناتا 2018 که چندی پیش توسط خودروبانک نیز تست و بررسی شده بود (تست و بررسی هیوندای سوناتا 2018)، با چهره‌ای متفاوت به زودی عرضه خواهد شد و با توجه به عدم تغییر این خودرو از نظر فنی، به نظر می‌رسد که تفاوت قیمتی فاحشی با نسخه کنونی سوناتا LF نداشته باشد و شاید همین امر باعث کاهش خرید و فروش این مدل شود. اگرچه فعلاً ثبت سفارش بسته است و امکان ثبت مدل‌های 2018 این خودرو نیست اما در صورت باز شدن و از سر گیری واردات، احتمالاً شاهد شرایط فروش ویژه و اقساطی برای عرضه مدل‌های کنونی باشیم.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/27
ماشین فقط سوناتا هیبرید
ضمنا مدل ۲۰۱۸ را اونقدر گرون میکنن که صرفه با همون مدل ۲۰۱۷ میشه
تجربه نشون میده با ورود مدل جدید بجای افت قیمت مدل قبلی مدل جدید افزایش قیمت وحشتناک پیدا میکنه
اینجا ایرانه با قوانین خاص خودش
1396/6/27
کلا خودروهای کره ای این چند ساله خیلی پیشرفت کردن مخصوصا از لحاظ طراحی و اپشن که از ژاپنی جلو افتادن.. باید قبول کنیم ژاپنی ها تازه دارن به خودشون میان در طراحی و سخم‌زیادی رو هم‌از دست دادن.. جدای از اون هیوندای سوناتا ماشین با پرستیژ و با کیفیتی هست . بازار فروش عالی هم داره.. ولی حیف که هیچ وقت مثل وای اف نتونست بشه!!!
1396/6/27
اینکه بسترن بی 50 هست خخخخ
1396/6/27
بامزه
تو دریاچه ارومیه شنا کردی انقد با نمک شدی؟
1396/6/27
چقدر بانمک بود واقعا ضعف کردیم از خنده . کلا ما عادت داریم یه چیزی باید بگیم و اعلام حضور بکنیم ، اگه چیزی به ذهنت نمیرسه لازم نیست چیزی بگی اینطوری به نظرم سنگین تری
1396/6/27
ماشین خوبیه ظاهرش خوبه شتاب متوسط کاش مدل توربوشم تو ایران میووردن که نمیاد من از مدل بنزینیش خوشم میاد از هیبرید ها خوشم نمیاد چراغای عقبش سفیده سپر عقبش فرق میکنه رینگشم شبعه پنکست خخ سوناتا فقط بنزینی
1396/6/28
چون مغزت هنوز اونقد رشد نكرده كه هيبريد رو مزاياشو بفهمى كوچولو
1396/6/28
بنظر من خودرو كره اي ضعف دارن و به خاطر همين تو بازار جهاني طرفدار پر و پا قرصي ندارن
1396/6/28
عزیزی امیرجان عزیز
بازار جهانی خخخخخ
می تونم بپرسم کدون بازار جهانی را می فرمائید قربان؟ اصلا کدوم یکی را تحلیل کردین؟
عزیز به کامنتی که بنده در همین سایت خودوربانک در انتهای صفحه سوناتا هیبرید گذاشتم دقت کن تا آگاهی و اطلاعاتت راجع به کره ای و بازار جهانی بالا بره. البته اطلاعات را همراه با آدرس سایت معتبر جهانی برات گذاشتم که مطمئن بشی. اینم آدرس سایت:
http://www.khodrobank.com/TestDrive/5550/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%A7-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%9B-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA
کره ای ضعیفه خخخخ
بازار جهانی خخخخ
نگفتی عاشق ژاپنی یا آلمان یا اخیرا فرانسه و تالیسمان
خدا وکیلی بیا یه جنسیس G90 بگیر برو ما را نخندون
بیا طرفدار ما شو!!! بیا با ما!!!!