موضوعات داغ

«پیغام خطا» در سایت فروش خودروسازان

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: با آغاز پیش‌فروش ساندرو استپ وی از صبح دیروز، داستان سرگردانی مشتریان باز هم تکرار شد تا مشخص شود خودروسازان داخلی هنوز هم از زیرساخت‌های قوی برای فروش اینترنتی محصولات خود برخوردار نیستند.فروش اینترنتی ساندرو استپ وی از ساعت 11 صبح دیروز آغاز شده و گفته می‌شود قرار است طی این مرحله، حدود چهار هزار دستگاه از این محصول پیش‌فروش شود. با این حال آن طور که برخی از مشتریان عنوان می‌کنند، سایت فروش سایپا دیروز با اختلالات فراوان روبه‌رو و در مواردی نیز از دسترس خارج شده است. به گفته آنها، روند کلی ثبت‌نام ساندرو استپ وی طی روز گذشته بسیار کند بوده، زیرا سایت فروش سایپا به‌طور مکرر پیغام خطا داده و مشتریان مجبور شده‌اند ساعت‌ها وقت خود را پشت سیستم بگذرانند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی کندی روند ثبت نام استپ وی، سنگین شدن سایت فروش سایپا به دلیل هجوم مشتریان بوده و سایت مربوطه نتوانسته پشتیبانی لازم را در این مورد انجام دهد. با توجه به اینکه مختل شدن سایت فروش خودروسازان اتفاق تازه‌ای نبوده و پی‌در‌پی تکرار می‌شود، بیراه نیست اگر بگوییم شرکت‌های خودروساز کشور هنوز از زیرساخت‌های قوی برای فروش اینترنتی محصولات خود برخوردار نیستند.
خودروسازان داخلی طبق عادت چند سال گذشته خود، فروش محصولات کم‌تیراژ و پرتقاضا را تنها از راه ثبت‌نام اینترنتی انجام داده و محصولات پرتیراژ را بیشتر در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده‌اند تا از این راه عدالت را میان مشتریان برقرار کنند. این در شرایطی است که فروش اینترنتی خودروسازان همواره با اختلالات فراوان مواجه و سرگردانی مشتریان را در پی داشته و این ماجرا پی‌در‌پی تکرار می‌شود.اما نکته مهم دیگری که در فروش اینترنتی خودروسازان قابل تامل است، به باز بودن دست دلالان و واسطه‌گران برای ثبت‌نام خودروها برمی‌گردد، چه آنکه همچنان شاهد مانور آنها (در فروش اینترنتی خودروسازان) هستیم. بنابراین به نظر می‌رسد خودروسازان برای نجات مشتریان از سرگردانی در فروش‌های اینترنتی، بهتر است اولا زیرساخت‌های فنی سایت‌های فروش را افزایش داده و ثانیا با در نظر گرفتن راهکارهای سختگیرانه‌تر، دست دلالان و واسطه‌گران و البته کارکنان خود را از ثبت‌نام اینترنتی کوتاه کنند.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/27
مشکل اصلی خود شرکت سایپا است که قابلیت صلح می گذارد
الان همان حواله ها در سایت باما با 5 میلیون تومان اختلاف به فروش می رسد!
دوم آنکه سایت های داخلی مثل خبرگزاری ها، شاید همزمان بیش از 200 هزار بازدید کننده در هنگام وقوع حوادث خاص داشته باشند و هیج مشکلی هم ندارند،
شما همین الان به هر نمایندگی سایپا مراجعه کنید دلالان محترم حواله های خود را برای فروش گذاشته اند.
1396/6/27
دیگه همه میدونن سر کاری بود. کدووووم ثبت نام؟مگه اجازه میدن من و شما ثبت نام کنیم. انقدر سرعت سایت رو پایین آورده بودن از صفحه اول جلوتر نمیرفت. قول میدم مردم عادی حداکثر 20 درصدش رو ثبت نام کردن
1401/9/13
سلام
فکر کنم به خاطر شلوغی سایت سرعت پایین اومده بود
1396/6/27
این ماشین سرتا پاش خطاس چه برسه به ثبت نامش
1401/9/13
سلام
ولی به قیمتش می ارزه
1396/6/27
شما هم باور کردید سایت مشکل داره که نمیشه خرید؟مگه طراحی یه سایت درست چقدر هزینه داره؟ینی سایپا و ایران خودرو با این همه پرسنل و پول از دیجی کالا هم کمترن که تو فروشهای شب عید و یلدا میلیونی مراجعه کننده داره و اختلالاتش خیلی هم کمتر از سایته ایناست.
اختلال سایت بهونس.هدف فروش محصول به نور چشمی ها برای رسیدن به سود بیشتره.
1401/9/13
سلام متاسفانه سایتشون ضعیفه ولی فکرنمیکنم به این راحتی بتونن تعداد زیادی از خودرو هارو خارج از قانون بفروشن
ممنون
1396/6/27
از ساعت 11 تا 2 نصف شب بهیچ وجه امکان ثبت نام وجود نداشت . از شروع زمان ثبت نام هم چندین بار سیستم عرضه رو به بهانه عدالت و حق خواهی ! تغییر دادند صفیش کردند یعنی اولش که وارد سایت میشدی تا مرحله انتخاب رنگ و وارد کردن مشخص و حتی انتخاب درگاه بانکی بعد از چندبار تلاش کردن می رفتی و در مرحله پرداخت پول گیر می کرد انگار که یه صفحه با فرمت گیف باز کردی و برای دقایق زیادی مرحله انتظار واسه وصل شدن به درگاه اینترنتی را نمایش می داد. بعدش سایت برای لحظاتی از دسترس خارج شد و سیستم صفی رو اجرا کردند اولش صفها زیر 5 هزار تا بود یعنی دو سه ساعت می رفتی تو صف بعدش که تازه می خواست نوبتت بشه تو یه کادر می نوشت فقط 20 دقیقه وقت داری که اون هم تو مراحل اولیه گیر می کرد و باز می رفتی ته صفی که رسیده بود به بالای 10 هزار نفر و هی همیجوری صفها از اول شروع می شد ساعت های 1 - 2 نصف شب صف به بالای 80 هزار نفر رسیده بود تو این هین هم از ظرفیت خودرو ها کم میشد!! تازه ساعت 2 نصف شب بعد از 30 بار تلاش نیمه موفق که به مرحله انتخاب درگاه رسیدم تو آخرین بار تونستم به درگاه بانک وصل بشم که از از ظرفیت دنده ای حدود 15 درصد مونده بود که اون هم در کمتر از نیم ساعت تموم شد.
1396/6/27
ملت بیچاره گیر عجیب هیولاهایی افتادن...
1396/6/27
برای کوتاه کردن دست دلالان تدبیر بیاندیشن؟! هیچ رقمه ممکن نیست چون دلالان گرامی تو پارس خودرو پست دارن و از دست اندرکاران اون اصیل فروش اصیل ساز هستن :) درکل نشدنیه خود پارس خودرو پشت قضیه است شما خودتون هم میدونید لطفا منتشر کنید بقیه هم درباره اش بحث کنن
1396/6/27
من هم دقيقا همين گفته هاي دوستمون بهداد سرم اومد
واقعا که با اين کاراشون معلوم ميشه خودرو سازها مافياي خودرو درست کردند
1396/6/27
خیلی راحتمیتونستن جلوی انتقال رو بگیرن.
اینهمه دردسر نبود. .
دلالان محترم هم تعطیل.
مطمئن باشید کارمندای خود سایپا دلالان اصلی هستن
1396/6/27
مسخره کردن ملت رو
من از ساعت 10:30 صبح پیشواز رفتم تا ساعت 2 شب یک سره توی سایت بودم، چشم درد و سردرد گرفتم، نهایتا تونستم برسم به پرداخت اینترنتی که بعد توی سایت بانک (ها) که میرقت ارور میداد و آخر سر نشد…
همه دنیا التماس مشتری میکنن که بیان ازشون ماشین مدل سال فول آپشن فیس لیفت بخرن از دم قسط بدون بهره چند ساله، ما ایرانی های کاردرست مسلمان بهشت بروی مدعی اصلاح دنیا، توی سرمان خورده بریم التماس ایران خودرو و سایپا کنیم که ماشین 20 سال پیش رو بدون آپشن و دو برابر قیمت همه جا و نقدا بیان ازمون پول بگیرن و اونها حتی عرضه پول گرفتن و ثبت نامش رو هم نداشته باشند…!!!
1396/6/27
به جان خودم از ساعت 11 صبح تا الان که شش و ربع هست یکسره پای کامپیوتر بودم ناهار هم کنار کامپیوتر خوردم اما هنوز نشد که ثبت نام کنم اصلا تو در گاه بانک نمیره که نمیره
تو رو قرآن نگاه کن برا یه ساندرو نسل قدیم که تو افغانستان حتی بهش نگاه هم نمی کنن چه اوضاعی داریم برا ثبت نامش
زنده باد برجام و دست آورداش و وطن عزیزم
اولش که میخوای وارد سایت بشی میزنه شما در نوبت 25 هزار و خورده ای برای ورود به سایت هستید
سایپا جان صف رو زنونه مردونه ش هم میکردی این جور مختلط نباشه معصیت داره

تو سایت کیا میری رنگ چرم داشبورد و صندلی ها و نوع آپشن رو هم خودت انتخاب میکنی حتی اسم خودت رو سفارش میدی روی رکاب ماشینت برات می نویسن و با تسهیلات بدون بهره درب منزل تحویلت میدن اون وقت تو کشور عزیزمون باید برا یه ساندرو که تنها آپشنش بوقش هست باید این جور عذاب بکشی.
1396/6/27
درود برهمه زحمتکشان سایپاوپارس خودرو چاره ی دیگری غیر از همین روش فروش نبود
1396/6/27
به نظرم کیفیت ساندرو ارزش پرداخت به این زیادی توی بازار رو نداره همون ۵۴ تومن نسبت به ساندرو معمولی بخاطر اضافه شدن چندتا ضربه گیر و رنگ نشدن قسمت پایین سپرها و مشکی شدن چراغها با ۵ سانت افزایش طول ارزش ۶ یا ۷ تومن قیمت کارخونه ای رو نداره جالبه بسیاری از مردم این ماشین رو تو بازار ۶۲ تا ۶۵ می خرن! واقعا خنده داره....من خودم یکساله ساندرو دارم ۴۶ تومن ثبت نام اش پام در اومد کیفیت اش واقعا خوبه ولی هیچ گونه آپشنی نداره(در حد پراید) و ماشین زشتی هم هست و طراحی خسته کننده.... جک اس ۳ ماشین وسوسه کننده ایه بنظرم...
1396/6/27
پیش فروش این مدلی جز یه دروغ بزرگ نیست !!
آقاجان اختلال کجا بود ! سنگینی سایت کجا بود !
به شخصه دیروز از 9 صبح تا 1 نصفه شب پای سیستم بودم !
خودم ارشد کامپیوترم و به جرات میگم ادعای آقایون یه دروغ بزرگ و توهین به ملت هست ! چرا که صفحات سایت با نشون دادن یه عدد مجازی فقط ملت رو علاف کردن درست مثل سریهای گذشته!! صف انتظار کجا بود فقط وفقط یه کانتر سر کاری که در آخر با تایم اوت بپره بیرون و دوباره از اول!
بعد اسمشم گذاشتن اختلال !
4 بار با هزار ترفند تا مرحله درگاه بانک پیش رفتم و اخر سر یه صفحه مثلا اتصال به درگاه آسمانی ظهور میکرد که انقد زور میزد اخر تایم اوت میشد !!
جالبترش این بود که دوباره که لاگین میشدی تو قسمت ثبت نام درخواست رو لغو کرده بود بلافاصله که دوباره بری از اول کار بیای
مدیران سایپا خیلی لطف دارن !! همون تو سایت اگه 5 میلیون رو فاکتور پول زور اضافه کنن بهتره تا اینطوری کثیف فروش کنند !! لااقل اونجوری شان خودشون رو بعنوان دلال حداقل حفظ میکنند !!
1396/6/30
دوستان ، اشتباه نکنید واقعا 80 هزار نفر بلکه بیشتر در صف خرید این خودرو بودند !!!!!
لطفا ، فقط از دیدگاه خودتون که یک مصرف کننده و یا یک کارشناس حرفه ای یا نیمه حرفه ای خودرو هستید به این موضوع ، صرفاخودرویی نگاه نکنید!
بهتره این نوع معضلات اجتماعی رو از بالاتر بهش نگاه کرد ، شاید بگید چرا من به ثبت نام یک خودرو میگم معضل اجتماعی! با خواندن ادامه مطلبم همه چیز را در خواهید یافت.
چند هفته پیش طبق مصوبه دولت که بصورت جد تعقیب میشه به بانکها دستور داده شده به صورت پلکانی سود سپرده گذاران خود را تقلیل دهند و ابتدا از سپرده های کوتاه مدت شروع نمایند. سپرده های کوتاه مدتی که تا بحال بیش از 20 درصد به آن سود پرداخت میشد حال باید از طرف بانکها 10 درصد به آنها سود پرداخت شود و حال این پلکانی بودن به دلیل این بود که به یکباره تمامی سپرده گذاران کوتاه مدت بصورت یکباره اقدام به بستن حساب نکنند و با پس گرفتن سرمایه هایشان بانکها را با برشکستگی روبرو نکنند. این طرح یا بهتر بگم دستور ابتدا از حسابهای به قول خودشان "خورد" حسابهای زیر 50 تا شروع شد ، حالا این سرمایه گذاران با دو پیشنهاد رو برو هستند ، بانکها پیشنهاد دادند که حسابهای کوتاه مدتشان را به حسابهای بلند مدت یکساله تبدیل کنند تا همان سود قبلی را بگیرند و یا خود سرمایشان را به دست بگیرند و وارد بازار شوند. خیلی از این سرمایه گذاران امکان این را نداشتند که حساب بلند مدت باز کنند و به نوعی ممکن بود هر لحظه به سرمایشان که بعضا تمامی زندگی یشان نیز هست ، نیاز پیدا کنند، می دانید چه تعداد از این سرمایه گذاران در سرتاسر کشور این شرایط رو داشتند؟!!! من تو یکی از شعبه های یکی از بانکها دیدم چه تعدادی بودند!!! حالا خودتان می توانید بفهمید چرا ساعت 2 صبح صف به بیش از 80 هزار نفر رسیده است.
متاسفانه دولت ما بجای اینکه ابتدا مسیر و افق اقتصادی خود را درست و صحیح رسم کند با تصمیمات بدون کارشناسی و بدون فکر فقط دلالانی هر چند کوچک به خانواده عظیم و بزرگ دلالان کشور نفر اضافه میکند.
می دانید چه تعداد از این صف طویل ثبت نام اصلا رانندگی بلد نیستند و یا نمی توانند اسم صحیح این حودرو را حتی تلفظ کنند؟!!! می دانید چه تعدادی از آنها فقط آرزوی داشتن یک موتور را دارند و به امید به دست آوردن آن در این صف طویل تا پاسی از شب سرپا ایستاده اند؟!!!
1397/6/14
با سلام حدمت دوستان..مم برای ثبت نام سایپا با گوشی اقدام کردم..در قسمت پرداخت بعد از ذب ساعت پیغام خطای 421رو داد و نوشت فرصت درگاه شما تمام شده..کسی دلیلشو میدونه لطفا
1398/9/18
سلام دوستان حرف من اینه : از ماست که بر ماست.
هرچی سرمون بیارن حقمونه. این ماشینهای بی کیفیت و از رده خارج را با قیمتهای نجومی به این ملت بیچاره قالب میکنن تازه باید تو صف هم وایسی.