موضوعات داغ

حواله «استپ‌وی» چند؟

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: روز گذشته برخی از سایت‌هایی که به صورت مجازی اقدام به ارائه کالا می‌کنند، مملو از فروش حواله‌های خودرو استپ وی بود. هرچند سایپا پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که طبق اقدامات بازدارنده، مانع از ایجاد فضای دلالی در پیش فروش شهریورماه استپ وی خواهد شد، اما از دو روز گذشته سایت‌های مجازی فروش کالا همچون «دیوار» و «باما» قیمت‌های جدیدی برای حواله این خودروی فرانسوی اعلام کردند. در این سایت‌ها قیمت حواله‌ای استپ وی اتوماتیک عموما تا 5 میلیون تومان نیز افزایش یافته و جالب اینکه برخی انتقال این خودرو را در نمایندگی‌های سایپا وعده داده‌اند موضوعی که سایپا پیش تر عنوان کرده بود که با آن برخورد شدید خواهد کرد.
مطابق اعلام شرکت سایپا یکشنبه گذشته پیش‌فروش خودروی استپ وی آغاز شد این در شرایطی است که به‌دلیل ترافیک تعدادی از مشتریان قادر به ثبت‌نام نشدند. در همین حال این مشتریان با مراجعه به نمایندگی‌‌های رسمی سایپا، از آنها برای ثبت‌نام کمک خواستند. در این زمینه خبرگزاری فارس مدعی است که برخی از نمایندگی‌ها به‌ازای دریافت یک تا دو میلیون تومان از مردم پیش‌خرید این خودرو را انجام می‌دادند، در حالی که این موضوع قانونی نبوده و تخلف محسوب می‌شود. اما از دو روز گذشته برخی از سایت‌های فروش کالا نیز در این زمینه فعال شده و اقدام به فروش حواله‌های این خودرو کرده‌اند. طبق اعلام شرکت سایپا خرید خودروی استپ وی اتوماتیک با پیش پرداخت 27 میلیون تومان و دنده‌ای نیز 24 میلیون تومان امکان‌پذیر بود حال آنکه در سایت‌های مجازی هم‌اکنون حواله فروش استپ وی اتوماتیک بین 31 تا 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد و حواله مدل دنده‌ای این خودرو نیز بین 27 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد.
با این حساب به‌نظر می‌رسد که به‌رغم تمهیدات سایپا برای جلوگیری از فضای دلالی فروش این خودرو باز هم واسطه‌گران جلوتر از مصرف‌کننده واقعی خودروی مذکور را خریداری کرده‌اند. در همین حین رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا پیش‌تر اعلام کرده بود که «برای جلوگیری از کسب‌و‌کارهای حاشیه‌ای در پیش‌فروش ساندرو استپ وی، اقداماتی انجام شده که هر کدام به نوبه خود باز دارنده بود و از ایجاد فضای دلالی جلوگیری کرد. تقی‌زاده تاکید کرده بود که در گام اول هر نفر با یک کد ملی امکان ثبت‌نام دارد و امکان تکرار کد ملی در جریان ثبت‌نام نیست و در گام بعدی امکان خرید و فروش کاردکسی این خودرو میسر نیست؛ پس خرید و فروش در نمایندگی‌ها انجام نمی‌شود و عواقب هر گونه خرید و فروش مشتریان بیرون از چار چوب نمایندگی‌ها متوجه سایپا نخواهد بود.» اظهار ات تقی‌زاده در شرایطی است که در سایت‌های فروش عنوان شده که به‌دلیل عدم صلح در نمایندگی‌ها وکالت تام در محضر داده می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد عوامل بازدارنده سایپا در این زمینه خیلی اثرگذار نبوده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/30
وکالت تام نافی اقدامات خود شخص نیست،
یعنی این که من می توانم وکالت تام خرید و فروش خودروی معلوم را در قبال دریافت وجه واگذار کنم و حتی تعهد بدهم که کاری با امور مرتبط با این خودرو ندارم
اما چند ساعت بعد به نمایندگی مراجعه کنم و تمام پول پیش پرداختی خود را بگیرم و به همراه پول خریدار از همه جا بی خبر فرار کنم
کیه که می خواد من رو پیدا کنه؟
1396/6/30
اون وقت فقط به خاطر ۳۰ میلیون!؟
کارت ملی و آدرس و موبایل و هیچی نداشتی موقع نقل و انتقال و محضر خونه
با یه شکایت ساده از طرف مالباخته سه سوته پیدات می کننن
نه داداش کسی واسه این‌‌ مبلغ ها فرار نمی کنه
همه فروشنده های حواله ها دلال هستن که کارشون اینه و بخوان فرار کنن که سودی نمی کنن
شما برو بررسی کن ببین چند تا شکایت اینطوری شده شاید به انداره انگشت های یه دست نباشه
این داستان ها و خود خودروسازها و هم می دونن فقط جو درست می کنن که بگن ما دیگه بیشتر از این‌کاری از دستمون بر نمی آد
وگرنه مثل آب خوردن حواله نقل و انتقال می شه
به هر حال الان‌‌ ماشین قسطی چکی دو ساله و هم‌‌ وکلاتی می فروشنن چه برسه به حواله ۳۰ تومانی
1396/6/30
چقدر بد بخت شدیم بخاطر یک ال 90 هاچبک داریم خودمون را به آب آتش میزنیم. من اگر حدود 60 میلیون میخواستم خرید کنم بسترون بی 30 میگرفتم
1396/6/30
پیش فروش این مدلی جز یه دروغ بزرگ نیست !!
آقاجان اختلال کجا بود ! سنگینی سایت کجا بود !
به شخصه دیروز از 9 صبح تا 1 نصفه شب پای سیستم بودم !
خودم ارشد کامپیوترم و به جرات میگم ادعای آقایون یه دروغ بزرگ و توهین به ملت هست ! چرا که صفحات سایت با نشون دادن یه عدد مجازی فقط ملت رو علاف کردن درست مثل سریهای گذشته!! صف انتظار کجا بود فقط وفقط یه کانتر سر کاری که در آخر با تایم اوت بپره بیرون و دوباره از اول!
بعد اسمشم گذاشتن اختلال !
4 بار با هزار ترفند تا مرحله درگاه بانک پیش رفتم و اخر سر یه صفحه مثلا اتصال به درگاه آسمانی ظهور میکرد که انقد زور میزد اخر تایم اوت میشد !!
جالبترش این بود که دوباره که لاگین میشدی تو قسمت ثبت نام درخواست رو لغو کرده بود بلافاصله که دوباره بری از اول کار بیای
مدیران سایپا خیلی لطف دارن !! همون تو سایت اگه 5 میلیون رو فاکتور پول زور اضافه کنن بهتره تا اینطوری کثیف فروش کنند !! لااقل اونجوری شان خودشون رو بعنوان دلال حداقل حفظ میکنند !!