موضوعات داغ

آیا هیوندای به بزرگ ترین خودروساز دنیا تبدیل می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
گزارش‌های اخیر در رسانه‌های خارجی نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی هیوندای علاقه مند به خرید گروه خودروسازی "فیات کرایسلر" است که در صورت شکل گرفتن این معامله، کمپانی خودروسازی هیوندای می‌تواند تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان شود. زیرا در سال گذشته کمپانی خودروسازی "فیات کرایسلر" موفق به فروش 11.5 میلیون دستگاه در سراسر جهان شد و همچنین بازیگران اصلی در اروپا و ایالات متحده آمریکا به شمار می‌روند.
هیوندای این ادغام را در حال حاضر رد می‌کند، اما بحران در خودروسازان آمریکایی این زمینه را فراهم کرده است تا با دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی ادغام شوند، همچون کمپانی خودروسازی چینی "گریت وال موتورز" که برای به دست آوردن شرکت "جیپ" پیشنهاد داده است و حالا احتمال می‌رود که شرکت خودروسازی هیوندای نیز به عنوان یک خریدار احتمالی برای بدست آوردن گروه خودروسازی "فیات کرایسلر" باشد.
ماه گذشته بود که یک خبر از رابطه شرکت خودروسازی هیوندای با گروه خودروسازی "فیات کرایسلر" در رسانه‌ها منتشر شد که در آن سرجیو مارچیونه به طور جدی به دنبال یک تولید کننده بزرگ آسیایی برای ادغام بود که پس از مدت زمان کوتاهی، شرکت خودروسازی "گریت وال موتورز" چین نسبت به خرید "جیپ" اعلام آمادگی کرد.
تحلیلگران بر این باورند که برای خرید گروه خودروسازی "فیات کرایسلر" موسوم به FCA، هیوندای تقریبا 9.83 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. هرچند اگر در این معامله شرکت خودروسازی "مازراتی" و یا شرکت تولید کننده قطعات "Magneti Marelli" وجود نداشته باشد، هزینه‌های شرکت خودروسازی هیوندای برای خرید FCA به چیزی حدود 4.95 میلیارد دلار خواهد رسید. هرچند با این حال کسی خرید "فیات کرایسلر" را به نفع شرکت خودروسازی هیوندای نمی‌داند و شاید انجام این کار تصمیم خوبی برای هیوندای نباشد!.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/2
قطعا تصمیم درستی هست چونکه سودش برای رشد جنسیس سرمایه گذاری میشه تا به الان هیچ شرکتی رشو روزافزون هیوندای رو نداشته.فعلا که کیا و جنسیس زیرمجموعش هستن.
1396/7/2
البته هنوز چهل سال راه داره تا برسه به کیفیت و تولید رنو نیسان بزرگ
1396/7/2
بزرگی و پیشرفت به سن و سال نیست رنو نیسان بزرگ ( حداقل بنز و بی ام و میگفتی بگنجه )
1396/7/2
نهههه نبايد اين اتفاق بيوفته.آمريكا بايد مال خودش باشه.جيپ بايد آمريكايي باشه.نميشه.دارم ديوونه ميشم.روياي من جيپ امكان نداره بشه رام چيني ها.جيپ سرمايه و نشان آمريكا هست خدا كنه واقعيت نداشته باشه.اونم توسط كمپاني مسخره اي مثل گريت وال چين!!!!واي خدا دارم شاخ در ميارم.حس خيلي بدي دارم.هيوندا خودش هنوز كامل نشده چجوري ميخواد فيات كرايسلر رو بخره.مارچيونه واقعا كه بي لياقتي.دوج و كرايسلر...وايپر...هلكت...امكان نداره.شايعست.نميخوام باور كنم