موضوعات داغ

افراد مشهور دنیا که خودروهای معمولی سوار می‌شوند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
افراد بسیار ثروتمند این فرصت را دارند که هرچیزی را در دنیا امتحان کنند، همچون بازیکنان مطرح فوتبال جهان از جمله کریستیانو رونالدو که بهترین ماشین‌های جهان را در اختیار دارد و از مدل‌های جدید آنان دریغ نمی‌کند. با این حال، افراد ثروتمند دیگری هم وجود دارند که اتومبیل را صرفه یک وسیله نقلیه برای انجام کارهایشان می‌بینند، به همین دلیل پول زیادی صرف خرید اتومبیل نمی‌کنند.
طبق گزارشی که توسط CNBC تهیه شده است، برخی از افراد مشهور جهان با ثروت‌های نجومی به چشم می‌خورد. همچون "وارن بافت (Warren Buffett)" که پس از بیل گیتس، به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود که ثروت آن چیزی معادل 75.6 میلیارد دلار برآورد شده است. بنابراین انتظار می‌رود که وی ناوگانی از خودروهای مرسدس میباخ، رولزرویس فانتوم و نسخه‌های مختلف بنتلی مولسان را داشته باشد، اما حقیقت امر چیز دیگری است و وی از یک خودروی استاندارد شهری استفاده می‌کند که اقشار متوسط جامعه نیز قادر به خرید آن هستند که در ادامه جزییات این لیست را با هم در خودروبانک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وارن بافت

در اوایل سال جاری یک گزارش منتشر شد که آقای "وارن بافت"، مدیرعامل شرکت هلدینگ و خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی "برکشایر هاتاوی"، یک خودروی کادیلاک XTS متعلق به سال 2014 میلادی در اختیار دارد که در واقع جایگزینی برای اتومبیل قبلی وی، یعنی یک دستگاه خودروی کادیلاک DTS متعلق به سال 2006 میلادی بوده است. شما ممکن است فکر کنید که او واقعا محصولات کادیلاک را دوست دارد و احتمالا درست باشد، اما موضوع مهم اینجاست که او به ندرت به سراغ خرید یک اتومبیل جدید می‌رود، درحالی که می‌تواند به راحتی هر یک از اتومبیل‌های لوکس و گران قیمت جهان را در اختیار داشته باشد.

مارک زاکربرگ

چرا بنیانگذار فیس بوک و پنجمین مرد ثروتمند جهان خودرویی جدیدتر و پیشرفته‌تر از آکورا TSX سوار نمی‌شود؟ این موضوع می‌تواند کمی عجیب باشد. طبق گفته CNBC، مارک زاکربرگ می‌گوید که خودروی آکورا TSX او امن، راحت و تحسین برانگیز است، هرچند وی معتقد است که یک خودروی فولکس واگن GTI دارد و هزینه‌های آن برابر با خودروی آکورا TSX است!.

آلیس والتون

الیس والتون، دختر "سام والتون" بنیانگذار شرکت خرده‌فروشی آمریکایی "وال مارت" که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است که هم اکنون به عنوان یکی از ثروتمندترین زن‌های جهان به شمار می‌رود، ظاهرا اتومبیل‌های مخصوص مردان را دوست دارد، زیرا وی یک دستگاه خودروی فورد F-150 متعلق به سال 2006 میلادی را در اختیار دارد که چندان مناسب برای یک فرد ثروتمند نخواهد بود، هرچند جالب است بدانید که پدر وی یعنی "سام والتون" هم یک دستگاه فورد F-150 متعلق به سال 1979 میلادی را در اختیار داشت.

اینگوار کامپراد

اینگوار کامپراد که بازرگان و کارآفرین سوئدی و همچنین بنیانگذار شرکت "آیکیا" است. به نظر می‌رسد که وسایل نقلیه شخصی را در پایین‌ترین اولویت خود قرار داده است. البته گفته می‌شود که وی پس از 40 سال تبعید مالیاتی، به کشور سوئد بازگشته است. اما جالب اینجاست که وی برای 2 دهه از یک خودروی ولوو 240 GL متعلق به سال 1993 میلادی استفاده کرده است که حالا با متقاعد کردن وی برای ایمنی پایین ماشین، گویا دیگر با آن رانندگی نمی‌کند. هرچند گفته می‌شود که وی 91 سال سن دارد و در مجموع رانندگی می‌تواند برای او خطرناک باشد.

استیو بالمر

مدیرعامل سابق مایکروسافت و صاحب فعلی تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرس، دارای ثروت خالص 30 میلیارد دلار است و بین ثروتمندترین افراد جهان در جایگاه 21 قرار می‌گیرد. او همچنین یکی از بزرگ‌ترین طرفداران شرکت خودروسازی فورد است، زیرا در سال‌های قبل نیز یکی از مدیران این شرکت به شمار می‌رفت. به طور دقیق‌تر، در سال 2009 میلادی آقای استیو بالمر مدیرعامل کمپانی خودروسازی فورد بود و در آن زمان یک دستگاه خودروی فورد فیوژن خریداری کرد. تا به امروز آقای استیو بالمر خودروی جدیدی خریداری نکرده است و حتی به سراغ ماشین‌های لوکس هم نرفته است، درحالی که یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد