موضوعات داغ

بی‌اعتنایی بازار به افزایش قیمت خودرو

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : خودروسازان داخلی قیمت برخی محصولات خود را افزایش داده‌اند و این در حالی است که بازار واکنشی به این افزایش قیمت نشان نداده است.طی هفته جاری برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند، اما این موضوع نتوانست در بازار رکود زده خودرو موثر واقع شود. در این زمینه برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گویند که افزایش قیمت ایجاد شده تاثیر اندکی در بازار داشته؛ چراکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد بنابراین تحولات قیمتی از سوی خودروسازان حاشیه قیمتی میان کارخانه و بازار ایجاد نکرده است.
به گفته آنها، در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار این خودروها فاصله چندانی با هم ندارد و دلیل آن رکود و کاهش تقاضا در بازار خودرو است؛ این کارشناسان همچنین تقاضای اندک برای خرید این خودروها را عامل مهم دیگری در عدم شکل‌گیری حاشیه قیمتی برای این خودروها عنوان می‌کنند.هر چه که هست، به‌دنبال افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی سراتو اتومات آپشنال از سوی شرکت سایپا قیمت این خودرو در بازار و کارخانه یکسان شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۱۰۴ میلیون تومان معامله می‌شود. دیگر محصول سایپا که با افزایش مواجه شد چانگان سی‌اس اتومات است که قیمت کارخانه و بازار آن ۲۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.

این خودرو هم‌اکنون ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.در این بین تیبا۲ نیز به‌دلیل افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی‌اش از سوی شرکت در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو هم‌اکنون در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که تفاوت ۱۴۰ هزار تومانی با کارخانه دارد. مدل صندوق‌دار این خودرو هرچند از سوی شرکت تغییری نداشته است اما در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی‌ هم‌اکنون ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.کارشناسان دلیل تغییرات اندک قیمتی در بازار را وضعیت نامناسب در بازار خودروهای داخلی و رکود می‌دانند که این موضوع بر روند اندک فروش در بازار خودروهای داخلی در اولین هفته آبان‌ماه اثر خود را بر جای گذاشته و بر رکود بازار افزوده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/4
دیگه مهم نیست هر چقدر دوست دارن گرونش کنن ...
1396/8/4
من موندم برای رونق بازار همیشه ماها چرا قیمتا رو بالا می بریم. والا تو کل دنیا رسمه برای افزایش فروش، شرکتا تا حدی که می تونن قیمت محصولاتشون رو پایین میارن تا بتونن مشتری بیشتری جذب کنن.
1396/8/4
مردم باید کمپین بزنیم از خرید خودرو چه داخلی چه خارجی صفر رو کلا کنار بزنیم تا خودرو دزد کلاهبردارورشکست بشن این پیامو بصورت گسترده ب اشتراک بزارید مقاومت تا ورشکستگی این دزدهای کلاهبردار
1396/8/6
دوست من الان چانگان توی سایپا و کارخونه 69 میلیون و 57 هزار تومانه ،
الان تو بازار ازاد 70 یا 71 فروخته میشه
اینا شگرد های خود شرکت هاست دوست من ، یه مدت نمایندگان چانگان سی اس 35 اتومات رو 69500 میفروختن ، به هوای تحویل فوری
چون شرکت سایپا پولتو میگیره با اینکه تحویل فوریه ولی یه ماهه بهت تحویل میده
بعدش دیدن با این وجود مردم میرن 69500 میخرن از نماینده و با خودش گفت ااا مردم پس میتونن 69500 بخرن اومده ماشینشو برده بالا کسی هم صداش در نیومد
خودمون مقصریم خودمون .