موضوعات داغ

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو: باید خودمان را آتش بزنیم تا دیده شویم!

عکس مطلب اول
رییس انجمن واردکنندگان خودروگفت: داد واردکنندگان خودرو به هیچ جا نرسیده است و فکر می‌کنم در نهایت باید خودمان را آتش بزنیم تا دیده شویم.
به گزارش پرشین خودرو، فرهاد احتشام زاد، با بیان این مطلب گفت: چهار ماه از توقف سایت سفارش واردات خودرو می‌گذرد و بهانه دولت برای توقف ثبت سفارش خودرو اعمال برخی اصلاحات است درحالی‌که قانون اجازه کنترل واردات خودرو با چنین شیوه‌هایی را به دولت نمی‌دهد.
به گفته وی، متأسفانه شاهد این هستیم که در دولت تدبیر و امید قانون در نظر گرفته نمی‌شود و بخش خصوصی آسیب‌پذیر به ‌واسطه اقدامات غیرقانونی دولت متحمل زیان شده است.
احتشام زاد افزود: به کمسیون اصل 90، کمسیون اقتصادی و سیاسی، اتاق‌های بازرگانی و مرکز پژوهش‌های بازرگانی مراجعه کردیم اما گویا زور دولت بیشتر است و هم چنان سایت ثبت سفارش واردات خودرو بسته نگاه داشته شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 50 شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کنند که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب اشتغال 6 هزار و 30 هزار نفر به آن‌ها وابسته است، تاکید کرد: در چهار ماه گذشته عدم تبعیت دولت از ماده 22 قانون لایحه احکام دائمی و البته ماده 103 قانون پنج‌ساله برنامه پنجم که در برنامه‌های سوم و چهارم هم به آن پرداخته‌شده، حیات اقتصادی این تعداد شرکت و شهروند ایرانی را به خطر انداخته است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: براساس قانون دولت تنها از طریق موانع تعرفه‌ای نه فنی یا بهانه‌های دیگر می‌تواند به مسئله واردات ورود کند اما متأسفانه در مورد واردات خودرو اتفاق دیگری در جریان است.
احتشام زاد تصریح کرد: از سوی مسئولان دولتی دلایل مختلفی برای بسته نگاه‌داشتن سایت ثبت سفارش واردات خودرو عنوان‌شده است. در اظهارنظرهای رسانه‌ای اعمال اصلاحات را دلیل اصلی عنوان می‌کنند. بهانه اعمال اصلاحات برای توقف ثبت سفارش واردات خودرو قصه‌ای است که هرچقدر هم آن را تعریف کنند، بخش خصوصی را به خواب نمی‌برد!
به گفته وی، برای واردکنندگان خودرو و فعالان بخش خصوصی دلیل این اقدام دولت مهم نیست بلکه نفس عدم رعایت قانون از سوی دولت مسئله است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با طرح این سئوال که به‌راستی چرا دولتی که از شهروندانش انتظار تبعیت از قانون را دارد، خود قانون را رعایت نمی‌کند؟ متذکر شد: به ‌واسطه تصمیم‌گیری غلط دولت در این زمینه روزبه‌روز زمینه فعالیت بخش خصوصی تنگ‌تر می‌شود. درحالی‌که ادعای جذب سرمایه خارجی و فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی خارجی در ایران وجود دارد، هیچ گشایشی در کار بخش خصوصی داخلی انجام نمی‌شود.
احتشام زاد ادامه داد: با این‌وجود چطور انتظار داریم سرمایه‌گذار خارجی سرمایه‌اش را برای کار در کشورمان به خطر بیندازد؟ درحالی‌که با بخش خصوصی خودمان به‌درستی رفتار نمی‌کنیم چطور می‌خواهیم زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی خارجی فراهم کنیم؟ بدون تردید کنش‌های دولتمردان در مقابله با بخش خصوصی از چشم دیگران پنهان نمی‌ماند و هر نوع اقدام دولت در ایجاد محدودیت برای بخش خصوصی دامن کل اقتصاد کشور را می‌گیرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/9
دولت رای مارو که گرفت کلا فراموش کرد برای چی بهش رای دادیم
1396/8/9
دولت زاااااااااااااالوووووووو صفت!!!
دولت نه، همشووووووووووووون!!!
1396/8/9
احتشام زاد ادامه داد: با این‌وجود چطور انتظار داریم سرمایه‌گذار خارجی سرمایه‌اش را برای کار در کشورمان به خطر بیندازد؟....
1396/8/9
واقعا واسه دولتمردان متاسفم ....برای آقای روحانی خیلی بیشتر...آقای روحانی یادتون هست میگفتید به یکی از کاندیداها فلانی تو رو خدا امام رضا رو از مردم نگیرید....شما هم قانون و صداقت و از مردم نگیرید....
1396/8/9
حالا فعالیت این بخش خصوصی جز اینکه ارز از کشور خارج کنه و ماشین ها با چندین برابر قیمت و با کمترین پشتیبانی وارد کنند و جیب خودشون پر کنند چه سودی برای ملت داره ؟
1396/8/10
حداقل ماشین به روز میدن دست مردم نه ارابه مرگ...خدمات درست و با کیفیت میدن...به مشتری احترام میزارن..بعدش هم شما برو یقه دولت رو بگیر که تعرفه واسه واردات میزاره با انواع و اقسام هزینه ها....قیمت ارز آزاد حساب میکنه و غیره....اینها هم مثل بقیه تو این بازار شام با هزارتا بدبختی و هزینه های جور واجور ارز و هزینه تک تک ماشینارو تمام و کمال میدن به فروشنده با هزارتا بدبختی دیگه یک خط کشتی رانی پیدا میکنن که این ماشینارو برسونن به ایران بدون هیچ مشکلی بد میرسن به گمرک به هزرا و یک نفر باید جواب بدنو شیتیل تا ماشینها ترخیص شه برسه سر وقت به دست مشتری.حق ندارن واسه این همه خدمات و دردسر و ریسک ۱۰-۱۵٪ سود بگیرن..تازه هزینه حقوق کارکنان و خدمات پس از فروش عالی و غیره را هم از همین سود میدن .....شما دور گود نشستی میگی لنگش کن.... بله هر کی یک زحمتیو میکشه و پولشو تو این دور و زمانه میندازه تو کار و اشتغال ایجاد میکنه کلی هزینه< ریسک و بدبختی واسه خودش میخره..سریع بهش میگین دزد...واقعا متاسفم که قضاوتاتون اینهمه سطحیه....
1396/8/9
شمابرید حتما خودتونو آتش بزنید که هرچی بدبختی میکشیم از دسته شما وارد کنندهاست که اقتصاد مملکت رو کاملا نابود کردید
1396/8/9
هفته ٥٠٠ نفر در تهران بخاطر الودگي هوا فوت مي كن ،كه دليل عمدش خودر هاي پر مصرف و تكنولوژي ساخت پايين خودرو ها مي باشد.ارزش جان اين انسانها اگر براي كسي مهم بود بجاي توليد ٤٠٥ و پرشيا و پرايد و امثالهم اجازه واردات خودروهاي كم مصرف وايمن رو حق مردم مي دونستن و اگر دولتمردان حساب وكتاب انجام بدن كه چه ضرر وزياني در تصادفات خودرو و الايندگي خودروهاي ساخت داخل به مردم و دولت تحميل مي كنن قطعا" از حمايت بي چون چرا از خودرو سازهاي داخلي دست بردارن
1396/8/11
این دفعه گذشت ولی 4 سال بعد محاله گول بخوریم