موضوعات داغ

ربات جالب فورد برای تشخیص استهلاک صندلی در 10 سال + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مردم از همه لحاظ در مورد ربات‌ها نگران هستند، زیرا به این موضوع فکر می‌کنند که ربات‌ها می‌توانند شلغ آنان را تصاحب کنند و یا حتی امروزه ربات‌ها بخش قابل توجهی از صنعت را در اختیار دارند که نسبت به انسان بازدهی بیشتری دارند و دیگر نیازی به حقوق و مزایا برای آنان نخواهد بود. اما علاوه بر معایب ربات‌ها برای مردم، مزایای قابل توجهی نیز خواهند داشت، همچون ربات جدید کمپانی خودروسازی فورد که برای راحتی بیشتر سرنشینان و همچنین ساخت صندلی‌های پیشرفته با دوام بالاتر، صرفا برای این موضوع ساخته شده است که نشست و برخواست سرنشینان را بر روی صندلی اتومبیل شبیه سازی کند تا دوام آنان مورد بررسی قرار گیرد.
شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما کاملا حقیقت داشته و دانشمندان اروپایی فورد در شهر "کلن" آلمان، تحقیقات جامع خود را بر روی دوام صندلی‌ها انجام می‌دهند تا نقاط تحت فشار صندلی‌ها شناسایی و برای دوام بیشتر آنان، اصلاحات لازم در صندلی‌های جدید اعمال شود. علاوه بر این، راحتی بیشتر سرنشینان اتومبیل نیز موضوع مهم دیگر خواهد بود که با استفاده از این ربات، می‌توان الگوهای نشست و برخواست سرنشینان را شبیه سازی کرد تا اصلاحات لازم هنگام ساخت صندلی‌های جدید لحاظ شود.
قسمت مورد استفاده این ربات برای تحقیقات، با توجه به اندازه یک مرد سایز متوسط ساخته شده است که می‌تواند 10 سال رانندگی را تنها در طول 3 هفته شبیه ساخته کند، یعنی رقم حیر انگیز 25 هزار نشست و برخواست تنها در طول 3 هفته که بدون شک از عهده هیچ انسانی به تنهایی برنخواهد آمد. گفتنی است که از این ربات در طراحی و توسعه صندلی‌های جدید فورد فیستا برای تامین بازار اروپا استفاده شده است تا دوام بالاتر و راحتی بیشتری برای سرنشینان داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/13
خیلی سال پیش پارس داشتم وسط صندلی رفته بود داخل بغلش اومده بود بالا