موضوعات داغ

وضعیت رنو کولیوس، کراس‌اوور جدید رنو در بازار آزاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
طبق آمار فروش شش ماهه نخست سال جاری بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که میزان فروش کراس‌اوورها افزایش چشم‌گیری داشته است. در این میان برخی از برندها با افزایش فروش و استقبال خریداران همراه بوده‌اند. محصولات رنو در بازار ایران این روزها با تقاضای بالایی همراه بوده و توانسته با رقبای کره‌ای وارد رقابت تنگاتنگی شود. رنو کولیوس نسل جدید به یکی از پرطرفدارترین محصولات رنو در بازار تبدیل شده، تا جایی که تعداد زیادی از آن در شش ماه نخست سال وارد کشور شده است. البته بسته بودن ثبت سفارش و عدم ترخیص آنها باعث شده تا بسیاری از رنو کولیوس های فروخته شده در تاریخ قرارداد تحویل مشتریان نشوند. رنو کولیوس به پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر و جعبه دنده 7 سرعته و سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل مجهز است. این کراس‌اوور فرانسوی بازار وارداتی‌ها بر اساس زبان طراحی جدید رنو طراحی شده که الهام بخش طراحی محصولات آینده این برند خواهد بود. طراحی خاص و منحصربفرد کولیوس و تلیسمان سبب شد تا پیشینه ضعیف رنو در بازار جهانی و همچنین بازار ایران بهبود یابد.

رنو کولئوس

رنو کولیوس

نگین‌خودرو نماینده رسمی محصولات رنو در ایران، این روزها قیمت 218 میلیون تومان را برای این کراس‌اوور لوکس فرانسوی درنظر گرفته است که آن را به صورت نقدی و اقساطی به فروش می‌رساند. اما محبوبیت این خودرو در بازار و همچنین عدم عرضه گسترده آن به دلیل بسته بودن ثبت سفارش سبب شده تا با رشد چشم‌گیر قیمت همراه شود. به‌گونه‌ای که در بازار آزاد می‌توان رنو کولیوس را با قیمتی حدود 220 تا 230 میلیون تومان خریداری کرد. البته این افزایش قیمت تنها به دلیل مشکلات ثبت سفارش نیست و بیشتر شدن تعداد اسقاط خودرو نیز یکی دیگر از این عوامل است که باعث شده قیمت خودروهایی چون تویوتا راو4 به مرز 270 میلیون نیز برسد.

رنو کولیوس

رنو کولیوس

اما نکته قابل توجه، شباهت مشخصات فنی کولیوس و نیسان ایکس‌تریل بوده که هردو خودرو از یک پلتفرم مشترک بهره می‌برند.
رنو کولیوس در ابتدای عرضه با آپشن های مختلفی توسط نگین خودرو عرضه شد اما پس از آن و در پارت های بعدی آپشن های آن کامل تر شدند به طوریکه سری اول وارداتی این خودرو از سنسور جلو و سیستم اتوپارک بی بهره بودند.
به نظر می رسد با باز شدن ثبت سفارش و عرضه کولیوس های معوقه به بازار، قیمت کمتر این خودرو نسبت به بعضی از رقبا می تواند مجدداً خود را به عنوان گزینه ای جدی مطرح کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/13
سلام ...حالا هرچی...رنو کولویس واقعا ارزش خرید داره....
1396/8/15
سلام
مدل 2018 با تحویل سه ماهه داره ثبت نام میشه که قیمت قطعی نداره ولی کف قیمت رو نمایندگی 235 میلیون تومان اعلام کرده بنابراین قطعا بزودی با افزایش قیمت مدلهای 2017 موجود در بازار مواجه خواهیم شد.ضمنا قیمتی هم که قبلا شرکت برای مدل 2017 در نظر گرفته بود 222 میلیون بوده و عددی که شما اعلام کردید 218 میلیون غلط هست
با تشکر
1396/8/20
اینا که ماشین تحویل نمیدن، گول نخورید.
توصیه می کنم حتما از نزدیک نیسان ایکس تریل و کولئوس رو بررسی کنید. درسته که رنو قشنگتره ولی کیفیت ساخت نیسان بالاتره و تحویل 5 روزه واقعی هم داره، تو قرارداد شماره شاسی و موتور میزنن! ندیده بودم اینجوری! رادار بین خطوط و چراغ شور و دوربین 360 و درب برقی صندوق عقب با سسنسور حرکتی هم داره که رنو روی قرارداد هیچکدوم رو نداره. صندلی های به مراتب راحت تر نیسان و ریموت جمع و جورش و موارد دیگه هم به نظر من اومد. تیرماه کولئوس 2018 با قیمت قطعی نوشتم الان میگن بیا انصراف بده یا قرارداد جدید!!! نیسان رو رفتم دیدم، ازون ماشینایی هست که داخلش باهاش راحتی. کاش گول تبلیغای رنو رو نمیخوردم. یه دور فن می خوای کم و زیاد کنی تو رنو باید تبلت رو ببینی، درواقع لمسیه که این هم رو مخ بود. تازه رنو داره تو کره تولید میشه.