موضوعات داغ

آیا واقعاً شتاب صفر تا صد تسلا رودستر 1.9 ثانیه است؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تقریبا دو هفته پیش بود که همزمان با رونمایی رسمی از اولین کامیون تمام الکتریکی تسلا، ایلان ماسک از یک سورپرایز بزرگ صحبت کرد و سپس از یک خودروی سوپر اسپرت رودستر با همین نام، یعنی "تسلا رودستر" رونمایی کرد که پیش از این در خودروبانک راجع به آن صحبت کردیم.
اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که این خودرو با سود جستن از موتورهای تمام الکتریکی قدرتمند که قادر به تحرک هرچهار چرخ اتومبیل خواهند بود، می‌تواند 10 هزار نیوتن متر گشتاور تولید کند که نتیجه این نیروی خارق العاده در خروجی سیستم، بدست آمدن حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 1.9 ثانیه ، شتاب صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت حدودا 4.2 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت حدودا 400 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که می‌تواند مسافت یک چهارم مایل را در عرض تنها 8.8 ثانیه طی کند. علاوه بر این، محدوده حرکت اتومبیل هم تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها چیزی حدود 1000 کیلومتر عنوان شده است.
حال باتوجه به ادعای تسلا، یک مهندس جوان که کانال آن در یوتیوب با نام Engineering Explained فعالیت می‌کند و تاکنون برخی از فیلم‌های آن را در خودروبانک قرار داده‌ایم، به این موضوع پرداخته و محاسبات خود را بر روی تخته سفید آورده است که آیا امکان رسیدن به شتاب 1.9 ثانیه وجود دارد یا خیر.
سال گذشته این مهندس جوان ادعا کرد که با تکنولوژی فعلی تایر، به هیچ عنوان نمی‌توان به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت کمتر از 2.05 ثانیه بر روی اتومبیل‌های استاندارد رسید. با این حال، در طی 12 ماه گذشته فناوری‌های تایر قطعا بهبود پیدا کرده است و این احتمال وجود دارد که شرکت خودروسازی تسلا برای رسیدن به شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 1.9 ثانیه، از تکنولوژی پیشرفته در ساخت تایرهای خود استفاده کرده است.
یکی دیگر از بحث‌های جالب در مورد تسلا رودستر، امکان استفاده از تکنولوژی راکت در ساخت آن است. ایلان ماسک در توییتر خود به این موضوع اشاره کرده است که به لحاظ تئوری، تنها 0.01 ثانیه نیاز است تا موشک‌های این کمپانی از لحظه حرکت به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که حالا برای رسیدن به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت زمینی در عرض تنها 1.9 ثانیه، به نظر می‌رسد که ایلان ماسک مهندسان هوافضای خود را بکار گرفته باشد.
در هر صورت امروز تنها برخی محاسبات و فرضیه ها مورد بررسی قرار گرفته است، اما مهم طراحی و ساخت "تسلا رودستر" است که پس از آزمایش‌های آن می‌توان به تایید و یا رد شتاب 1.9 ثانیه رسید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/6
آیا واقعا شتاب صفر تا صد تسلا رودستر 1.9 است؟

بعید نیست...
1396/9/8
سلام دوست عزیز...بله درعرض 1.9 ثانیه از 0 به 100 میرسه این ماشین...شکی دراین نیست