موضوعات داغ

لوکسژن، محصولات تایوانی جدید بازار در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
برند تایوانی لوکسژن نیز یکی از غرفه های فعال در نمایشگاه خودروی تهران است که از دو محصول U5 و U6 در این نمایشگاه رونمایی کرده است.
اولین محصولی که آرمان موتور کویر از آن رونمایی کرد، لوکسژن U6 است که یک خودروی کراس اوور به شمار می رود. لوکسژن U6 در دو تیپ مختلف عرضه می شود که هر دوی آنها به پیشرانه های 4 سیلندر خطی 1.8 لیتری مجهز هستند و روی آن سیستم پرخوران نیز نصب شده است. حداکثر توان تولیدی این پیشرانه حدود 177 اسب بخار در دورهای 5000 تا 5500 است و حداکثر گشتاور تولیدی لوکسژن U6 دقیقاً 256 نیوتن متر در دور 2400 تا 4000 اعلام شده است.
میزان مصرف سوخت ترکیبی لوکسژن U6 در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر است و گیربکس نصب شده روی این خودروی تایوانی 6 سرعته خودکار است. در خصوص امکانات این خودرو باید گفت که لوکسژن U6 در دو تیپ عرضه می شود و تیپ پیشرفته این خودرو به سیستم مولتی مدیا شرکت HTC مجهز است و می تواند سیستم هایی نظیر دوربین 360 درجه، فرمان پذیری صوتی، فناوری هوشمند پخش تصاویر از زوایا و نقطه کور را در صفحه نمایش بزرگ وسط داشبورد میانی به نمایش بگذارد. البته تیپ معمولی تر لوکسژن U6 نیز به سیستم مولتی مدیا HTC مجهز است و تنها از نظر سطح امکانات کمی با تیپ کامل تر تفاوت دارد.

لوکسژن U6

لوکسژن U6

لوکسژن U6 با توجه به قیمت های جهانی و شرایط فعلی بازار ایران احتمالاً در بازه قیمتی بین 120 تا 150 میلیون تومان وارد بازار ایران خواهد شد.د ر هر دو تیپ لوکسژن U6 سیستم های کنترلی و پایداری نظیر ترمزهای ABS و EBD ، ترمز کمکی BAS ، کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، ضد هرزگردی TCS ، سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو، سیستم تهویه مطبوع خودکار موجود است. در تیپ کامل تر لوکسژن U6 سیستم های ورود بدون کلید، دکمه استارت، باز و بست آینه های جانبی برقی، کیسه هوای پرده ای نیز وجود دارند.

لوکسژن U5

لوکسژن U5

دیگر محصول لوکسژن مدل U5 بود که یک کراس اوور با طراحی بروز و جذاب است. در خصوص مشخصات فنی هم خودروی شاسی بلند لوکسژن U5 دارای طول 4395 میلی متر، عرض 1763 میلی متر، ارتفاع 1594 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2620 میلی متر است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز به یک جعبه دنده اتوماتیک CVT سود می‌برد که در حداکثر کارایی خود دارای قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن متر خواهد بود.
در پایان هم گفتنی است که خودروی لوکسژن U5 یک سطح پایین‌تر از شاسی بلند U6 قرار می‌گیرد و حتما با قیمت پایین تری نیز عرضه خواهد شد.
برند لوکسژن متعلق به خانواده متمول تایوانی با نام "ین" بوده که در سال 2009 تاسیس گردید. اما باید گفت که سابقه تولید خودرو توسط "ین ها" به سال 1955 باز می‌گردد. زمانی که محصولات این شرکت به مونتاژ برخی محصولات نیسان محدود می‌شد.

لوکسژن U5

لوکسژن U5

سال‌ها بعد این شرکت تایوانی به منظور گسترش فعالیت خود همکاری گسترده‌ای با دیگر برندهای ژاپنی نظیر میتسوبیشی را آغاز کرد که تا به امروز این همکاری ادامه دارد، بطوریکه محصولات مختلفی از این دو برند ژاپنی با تیراژ بالا در این کمپانی تولید و به سراسر جهان صادر می‌شود. نام لوکسژن از دو واژه Luxury و Genius به معنای لوکس و هوشمند تشکیل شده است.
لوکسژن پس از آنکه در سال 2009 متولد شد ، تولید محصولات خود را پایه دانش فنی بومی و بدون اتکا به کپی کاری از برند های معتبر جهانی آغاز کرد و حاصل این طرز تفکر تاکنون 2 سدان ،2 کراس‌اور و 2 ون بوده که توانسته به بازارهایی نظیر چین و روسیه راه پیدا کند.
در ادامه می توانید ویدیوی رونمایی از خودروی کراس اوور U6 و همچنین تصاویر غرفه ی لوکسژن در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/6
قیمتشو از چینیا خیلی بهتر گذاشته و بخاطر ظاهر زیباش و کیفیت بهترش احتمالا جای چینیارو میگیره
1396/9/9
من این خودرو رو از نزدیک دیدم خیلی عالیه هم از نظر تجهیزات و جنس مرغوب استفاده شده اگر درست قیمت گذاری بشه و تست درایو هم موقعه عرضه بذاره شک ندارم خوب میتونه فروش داشته باشه
1396/9/15
لیاقت جامعه ساکن ایران در همین قدره که مدیران کلان بخوبی این رو حس کردن، باشد که چرخ صنعت خودرو سازی چین و تایوان بیشتر از این با خرید مردم ما بچرخد.