موضوعات داغ

بازی پوکمون چند درصد باعث افزایش تصادفات شده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در هفته اولی که بازی پوکمون گو منتشر شده بود، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که اینقدر فراگیر شود، چون برعکس دیگر بازی‌های موبایل، می‌بایست مدام در حال حرکت باشید تا به هدف‌های مورد نظر خود که اسنورلاکس‌ها باشند، برسید. پس از گذشت یک‌ماه، ورق کاملا برگشت و شاهد بیشترین حجمه به سرورهای پوکمون گو برای بازی کردن بودیم. توأمان که شاهد سیر تساعدی کاربران بازی پوکمون گو بودیم، آمار خسارات و همچنین ورودهای غیرمجاز به اموال خصوصی دیگران و یا حتی مناطق ممنوعه نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد که حتی منجر به مرگ یک نفر به خاطر ورود به اموال خصوصی دیگران شد که به ضرب گلوله کشته شده بود.
امروزه در فضای مجازی تب و تاب بازی "پوکمون گو" خوابیده است، ولی همچنان کسانی هستند که برای پیدا کردن "اسنورلاکس‌ها"، این بازی را با جدیت تمام انجام می‌دهند. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این بازی تاکنون منجر به 145 هزار تصادف در حوادث ترافیکی شده است که برخی از آنان قربانی افرادی بوده‌اند که این بازی را پشت فرمان اتومبیل انجام می‌دهند و یا کسانی که با بی احتیاطی خود حادثه آفرین می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

مطالعات جدید از سوی موسسات آمریکایی نشان می‌دهد که حدود 100 هزار حادثه اضافی در طول سال، بخاطر کسانی است که بازی "پوکمون گو" را انجام می‌دهند، هرچند این آمار تنها مربوط به تصادفات می‌شود. از طرفی دیگر، پس از سال 2011 میلادی دوباره شاهد روند صعودی تصادفات جاده‌ای هستیم که بسیاری از محققان جهان، روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند را دلیل این افزایش تصادفات عنوان می‌کنند.
پس از انتشار بازی "پوکمون گو" در ماه ژوئیه 2016 میلادی، بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان این بازی را تنها در عرض 1 ماه دانلود کردند. حال محققان پس از بررسی داده‌های موجود، ادعا می‌کنند که آمار تصادفات تنها در ایالات متحده آمریکا حدود 145 هزار و 632 مورد افزایش پیدا کرده است که از این تعداد، حدود 29 هزار و 370 مورد منجربه مرگ شده است که هزینه‌های مربوط به آنان بین 2 تا 3 میلیارد دلار تنها در ایالات متحده آمریکا برآورد شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد