موضوعات داغ

انفجار موتور مزدا تیونینگ شده در حین تست + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بدون شک همه ما به این موضوع فکر کرده‌ایم که اگر کارکرد موتور را در محدوده قرمز قرار دهیم، چه اتفاقی برای آن رخ خواهد داد، ولی همیشه باتوجه به هزینه‌های سنگین تعمیر پیشرانه، از انجام این کار غیرعقلانی پرهیز می‌کنیم. اما در عوض یک ویدیو برای شما آماده کرده‌ایم که کارکرد پیشرانه در دور موتور بسیار بالا را نشان می‌دهد که سرانجام این کار، انفجار و خُرد شدن پیشرانه اتومبیل خواهد بود.
خوشبختانه این آزمایش خسارتی بر روی افراد حاضر در محل وارد نکرده است، اما باتوجه به حجم خرابی پیشرانه و فلزات جدا شده از آن، قطع به یقین قابل تعمیر و استفاده مجدد برای صاحبان خود نخواهد بود، هرچند این پیشرانه بر روی یک اتومبیل قدیمی آزمایش شده است که مورد تقویت قرار گرفته و می‌توانست دور بالای 10 هزار را تجربه کند، به همین دلیل پس از چند ثانیه کارکرد در دور موتور 10 هزار، پیشرانه آن منفجر شده و به بدنه اتومبیل و کاپوت آن نیز ضربه وارد می‌کند و قطعات آن به زیر ماشین ریخته می‌شود.
ما چیز زیادی در رابطه با خود ماشین و یا جزییات پیشرانه و تقویت آن نمی‌دانیم، اما این خودروی "مزدا فامیلی" در نسخه‌های اصلی خود متعلق به اوایل دهه 1970 میلادی خواهد بود که از یک پیشرانه 1 لیتری روتوری (چرخشی) با توانایی تولید 100 اسب بخار استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/18
خیلی هم برای سرنشین خطرناک نیست#