موضوعات داغ

پیکان گوجه‌ای نیم میلیاردی علی کریمی در نمایشگاه خودرو تهران

عکس مطلب اول
یک زمانی برای اینکه متوجه شویم افراد مشهور چه خودرویی سوار می شوند یا میشده اند، دست به دامان روزنامه ها و نشریات هفتگی بودیم تا در شماره خاص از نشریه ای هفتگی متوجه شویم احمدرضا عابدزاده بلیزر سوار می شود یا زنده یاد ناصرخان حجازی پاترول دو درب دارد و یا اینکه در آگهی های خودرو نوشته شود خاص ترین ب ام و 318 کوپه قرمز وارد شده توسط حمید استیلی به فروش می رسد یا بنز اتاق تانک متعلق به مرحوم حسن جوهرچی یا خیلی آگهی های فروشی دیگر. از چند سال قبل با هجوم شبکه های اجتماعی، سرعت نشر و باز نشر اطلاعات سریع تر شد.

در دوران فیس بوک بود که متوجه شدیم علی کریمی ب. ام. و سری 7 با کد اتاق E65 دارد و مهدی مهدوی کیا پورشه کاین دارد. در این میان برخی از فوتبالیست‌‌ها علاقه ای به خودروهای کلاسیک نشان دادند مانند کریم باقری که با پژو 504 آلبالویی در تمرین پرسپولیس حاضر شد. در میان خودروهای سلبریتی ها، یک خودرو با همه خودروهای دیگر تفاوت داشت. یک پیکان استیشن قرمز رنگ 57 که در ابتدا پلاک ملی مشهد داشت و به واسطه یک امر خیر با توجه به اینکه جادوگر در سال های جوانی استیشن قرمز داشته است به علی کریمی اهدا شد و پس از آن در یک حراجی به قیمت 508 میلیون تومان فروش رفت (و در یکی دو ماه اخیر نگارنده آگهی با قیمت 1 میلیارد تومان در سایت های آگهی خودرو را از این ماشین مشاهده کرده است) در نمایشگاه امسال حاضر بود.

پیکان استیشن مظلوم ترین خودرو در دسته پیکان های کلاسیک می باشد که بر خلاف دیگر تیپ های پیکان میان پیکان دوستان اَرج و قُرب آن چنانی ندارد. مدل های اولیه استیشن با داشبورد وانتی تولید می شدند و در سال 57 و 58 از داشبورد دوقلو استفاده شد. در نمای جلوی خودرو مذکور، یکی از نکات جالب توجه استفاده از جلوپنجره فبریک پیکان استیشن می باشد. تفاوت جلو پنجره استیشن 57 با تیپ سدان در حالت شبکه ای آن می باشد. ولی در مدل های قبل از سال 57 جلوپنجره سدان دولوکس با استیشن تفاوتی ندارد. در نمای کناری زهوار استیل دورتادور خودرو کشیده شده است که پیش تر، در سال 55 بر روی پیکان های اتوماتیک استفاده میشد. بر روی پیکان‌های معمولیه 57 و 58 از همین جنس زه ولی به رنگ مشکی استفاده شده است. در نمای پشتی جای پلیت چوبیه استیشن در مدل 57 خالیست ولی قاب آن نمایان است. بر روی سپر ها نوار پلاستیکی وجود دارد که از سال 57 بر روی سپر پیکان دولوکس و استیشن نصب شد. چراغ عقب پیکان های استیشن از برند لوکاس می باشند بر خلاف پیکان های سدان که در آن سال ها از برند وِگا استفاده می کردند و دلیل آن احتمالا فروش پایین تر پیکان استیشن و باقی ماندن چراغ خطر سال های گذشته در انبار می باشد. پیکان مورد نظر جدابیت زیادی با توجه به رنگ قرمزش داشت و بر روی درب موتور و صندوقش امضای علی کریمی هنوز موجود بود.

در پایان امید است در نمایشگاه های بعدی تعداد بیشتری از پیکان با تیپ استیشن با رنگ ها و مدل‌های متنوع تری حضور داشته باشند و به این نوع پیکان تا هنوز نمونه های آن در سطح شهر موجود است، اهمیت بیشتری داده شود.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/18
هنوز هم طراحی و کیفیت ساختش شرف داره به سمند و پراید و تیبا و دنا و رانا و سورن و ....
1396/9/18
حالا خوبه پیکانه...
1396/9/18
قرمز گوجه ای
بنفش پوست بادمجونی
سرخ پوست پیازی
قرمز آلبالویی
سبز کاهویی
مشکی ذغالی
آبی نفتی
زرد قناری
و...
تشبیهات رنگ خودروها در زبان فارسی
1396/9/19
ابی نفتی رو خوب اومدی. خدایی مگه نفت ابیه؟
1396/9/18
یه میلیارد برای این؟ Really?
1396/9/18
هه !!! نیم میلیارد؟ عجب !!! کدوم احمقی باشه براش پول بده
1396/9/18
همون احمقی که پژو احمدی نژاد رو یک و نیم میلیارد خرید این رو هم ۵۰۰ میلیون میخره.
1396/9/21
علی اقا تمام دنیا ماشین ریس جمهور مملکت ارزش داره نه یک فوتبالیست بی سواد که جمله امام علی رو به اسم کوروش قرار میده اینم باید به شماها گفت! در ضمن خبر های این هفته از افزایش قیمت ها تو همه چی رو شنیدی؟ پس تکککرار کن موچکریم خخخخ
1396/9/18
نفهمیدم بواسطه امر خیر اونو مجانی دادن به علی کریمی بعد ایشون 500 میلیون فروخته یا علی کرمی برای امر خیر اونو 500 میلیون فروخته؟!
حالا صاحب جدید که دنبال امر خیر بوده چه زود داره حراجش میکنه اونم به دوبرابر قیمت خیریه؟ ((;
1396/9/19
همین ماشین حداقل طراحی انگلیسی دداشت و مهندسی و به آشغالای بی اصالت کره ای الان شرف داره
1396/9/19
ملومه خیلی عقده داری ها گداگشنه پیکان سوار. پولات رو جمع کن به پراید قسطی بگیر باز هر چی باشه ایمن تر و بروز تر از پیکانت هست. نتونستی تو قسطاش کمکت میکنم
1396/9/20
همین مهندسی آشغال کره ای که میگی الان یکی از ماشیناش (هیوندای جنسیس G80 ) بعد از BMW سری ۵ امن ترین ماشین جهانه و بعد از اون در رتبه سوم تویوتا کمری قرار داره
1396/9/19
پیکان هرکاریش کنن آشغال به تمام معناست
ضمنا این پیکان هم که علی کریمی داشت بهتر بود زودتر میدادنش برای اسقاط کردنش
پیکان حتی 40 سال قبل هم مشکل معاینه فنی داشت
نمیدونم این گاری چی داره که ازش تعریف میکنید
1396/9/19
وقتی ملت گداگشنه سوار ماشین های بروز و با ایمنی جدید نشدن و شاخ ترین ماشینشون پراید و سمند و پژو و پیکان هست بایدم از این لگن 50 سال پیش طرفداری کنن دیگه. کل دنیا روز به روز پیشرفت میکنه ما پسرفت.
1396/9/19
آقا رضا تو از ماشین هیچی نمیدونی الکی توهین نکن همون 40سال پیش عربا و کره ای ها نمیدونستن ماشین چیه اون وقت ایران پیکان تولید میکرد برو فکر کن حرفات .
1396/9/19
آقا رضا راست میگن
40 سال پیش ماشین های بهتر از پیکان هم میشد مونتاژ کرد مثل بی ام و 2002
اصلا پیکان با بدنه سنگین همون 42 سال پیش تو جاده ها از سبقت ها جا میموند
اون موقع نمایندگان شرکت فورد هم در ایران بود و ماشین آمریکایی مونتاژ میکردن که سرتر از پیکان انگلیسی بود
زمان قدیم هم پیکان ماشینی که دائم الخراب بود



1396/9/19
خودت میگی 40 سال پیش نه تو سال 2017
الان تو فکر میکنی واقعا پیکان خوبه بد بخت؟
1396/9/19
هرچیزی قیمت و ارزشی داره هرچقدر هم ک خاص باشه و مال ادم خاص بازم 500 میلیون جوکه و شوخی چ خبره !
1396/9/21
بابای من یه کرم رنگش رو داشت و من با همون رانندگی رو یاد گرفتم یادش بخیرررررررر.
1397/2/11
۱_چجوری دلش اومده بفروشه ۲- ۵۰۸ میلیون تومن ۳- قرمز گوجه ای! ۴-هاچ بک! ۵-پیکان!!!! ۶-علی کریمی ۷-نمایشگاه تهران! ۸- ایران خودرو! آدم چی بگه والا