موضوعات داغ

شرایط قیمت رنو ساندرو استپ‌وی در بازار، خودرو پرفروش پارس خودرو

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندسالی بود که تنوع چندانی در سگمنت‌ خودروهای هاچ‌بک دیده نمی‌شد، اما با آمدن چینی‌ها به بازار توسط خودروسازان داخلی، تحولی در این رده رخ داد. همین موضوع سبب شد پارس‌خودرو علاوه‌بر عرضه برلیانس H320 در این رده، اقدام به عرضه رنو ساندرو نیز بکند. که به عنوان یک خودروی باکیفیت و ایمن شناخته می‌شود. پارس‌خودرو رنو ساندرو را در دو نسخه ساده و استپ‌وی به بازار معرفی کرد که در همان روزهای نخست عرضه، با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد. از همین رو می‌توان این خودرو را یکی از موفق‌ترین خودروهای حاضر در این سگمنت دانست.

رنو ساندرو استپ‌وی

رنو ساندرو استپ‌وی

نکته قابل توجه در خصوص ساندرو، محبوبیت نسخه استپ‌وی نزد خریداران بوده که همین موضوع سبب شده حباب قیمتی قابل توجهی برای این خودرو در بازار آزاد ایجاد شود. درحال حاضر پارس‌خودرو رنو ساندرو استپ‌وی دنده دستی را با قیمت 49 میلیون و 200 هزار تومان و نسخه اتوماتیک آن را با قیمت 55 میلیون و 700 هزار تومان به بازار عرضه می‌کند. همچنین نسخه معمولی ساندرو دنده‌ای نیز با قیمت 43 میلیون و 800 هزار تومان و ساندرو اتوماتیک با قیمت 49 میلیون و 900 هزار تومان توسط این شرکت به فروش می‌رسد. این درحالی است که ساندرو استپ‌وی اتوماتیک در بازار تا 62 میلیون و 500 هزار تومان نیز معامله می‌شود، همچنین نسخه دنده دستی آن حدود 54 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.لازم به دکر است که ساندرو اتوماتیک نیز با قیمت 55 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که این اختلاف 6 تا 7 میلیون تومانی میان این دو، سبب شده خریداران اقدام به خرید استپ‌وی کنند تا علاوه‌بر خرید خودرو، فرصت سرمایه‌گذاری خردی را داشته باشند.

رنو ساندرو استپ‌وی

رنو ساندرو استپ‌وی

از رقبای این خودرو در بازار، می‌توان به برلیانس C3 کراس اشاره کرد که به تازگی توسط پارس‌خوردو به بازار معرفی شده و مدت زیادی از ورودش به خیابان‌ها نمی‌گذرد. برلیانس کراس C3 با قیمتی حدود 58 تا 60 میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌شود، این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود 57 میلیون تومان است. همین اختلاف قیمت کم نشان از استقبال خوب مردم از ساندرو استپ‌وی دارد که موجب شده اختلاف 6 تا 7 میلیون تومانی بین قیمت کارخانه‌ و بازارا برایش ایجاد شود.
همچنین می‌توان دانگ‌فنگ H30 کراس را رقیب دیگری برای این خودرو دانست که با قیمت پایین‌تری نسبت به ساندرو و برلیانس در بازار موجود است. در حال حاضر دانگ‌فنگ H30 کراس صفر کیلومتر در بازار با قیمتی حدود 45 تا 47 میلیون تومان وجود دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/26
حیف پول ، مفتش گرونه
1396/9/27
یه سوال از خریدارن استپ وی دارم
بابت ساندرو استپ وی اتوماتیک در برابر ساندرو اتوماتیک 6 میلیون بیشتر پرداخت کردید دلیلش چیه؟ بابت کدوم آپشن؟ یه دلیل قانع کننده بیارید که افرادی مثل شما باعث نشدن این دو فرغون ساز به هر قیمتی که دلشون می خواد می تونند لگن ها شون رو به ملت بندازند