موضوعات داغ

ابلاغیه جدید واردات خودرو، آیا بنز و بی ام و اجازه واردات ندارند؟

عکس مطلب اول
یکی دو هفته پیش بود که سیاست جدید دولت در قبال خودروهای وارداتی اعلام شد و نه تنها مژده‌ی افزایش قیمت خودرو را به مردم داد بلکه پیام آور کاهش تنوع خودرو در بازار کشور نیز بود. یکی از بندهای بحث بر انگیز این دستور العمل جدید تعیین سقف قیمت برای خودروهای وارداتی است که معادل ۴۰ هزار دلار تعیین شده است. همچنین در حالی که خبرهای قبلی حاکی از تغییر محدودیت حجم موتور از ۲۵۰۰ سی سی به ۳ هزار سی سی بودند اما امروز یکی از مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت از خبر داده است که این محدودیت همچنان پابرجا خواهد ماند و خودروهای دارای حجم بالای ۲.۵ لیتر اجازه ی واردات را ندارند.
همچنین این مقام مسئول گفته است که با توجه به محدودیت قیمت ۴۰ هزار دلاری برای خودروهای وارداتی دیگر هیچ مدلی از شرکت های مرسدس بنز، بی ام و و لکسوس اجازه ی واردات به کشور را نخواهد داشت. اما این خبر و البته سایر اخباری که در خصوص سیاست جدید دولت در خصوص ماشین های وارداتی منتشر شده است سبب شده قیمت بسیاری از خودروهای لوکس و به خصوص آلمانی در هفته های گذشته افزایش زیادی پیدا کند به طوری که در برخی مدل ها رقم این افزایش قیمت به ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

اما باید گفت که فعلا هیچ چیز قطعی نیست و باید منتظر نظر نهایی دولت بود. چون مدیر بازاریابی شرکت پرشیا خودرو نیز در مصاحبه ای گفته است که تا کنون هیچ ابلاغیه ای در خصوص ممنوعیت واردات خودروهای بی ام و به این شرکت ابلاغ نشده است و اصلا قانون نمی تواند منعی برای واردات در نظر بگیرد.
با این اوصاف و خبر هایی که هر روز به گوش می رسد باید بگوییم که بازار خودروی کشور در یک دوران بسیار پر التهاب و بی ثبات به سر می برد که به نفع هیچ کسی مخصوصا مشتری نیست. خودروبانک نیز به طور جدی پیگیر این مساله است و به محض دریافت هر خبر جدید و موثقی آن را منتشر خواهیم کرد. در هر حال باید منتظر ماند و دید دولت در نهایت با این آشفته بازار چه خواهد کرد و آیا راه ورود برندهای مطرح جهانی به بازار کشور بسته خواهد شد یا مردم فرصت استفاده از این خودروها را پیدا خواهند کرد.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/6
زدو بند کردن، نشون به اون نشون که توی گمرک جنوب مملو از بی ام و هست، آیا بی ام و انقدر در ایران فروش داره که از هیوندای و رنو بیشتر در گمرک موجود باشه؟ اصلا هم خبر نداشتن جلو واردات این قبیل خودروها گرفته میشه؟؟؟!!! و خودروهایی که در گمرک موجود هستند با تعرفه قبلی وارد میشه!!!!
1396/10/7
دقیقا همینه! 730 اتاق جدید که حدود 750 میلیون قیمت داشت رو کردن 1.250 میلیارد ! 530 , X3 و X4 هم بهمین ترتیب.لکسوس NX که حداکثر 375 بود کردن 500, ولوو XC90 که حداکثر 600 بود کردن 950 ، RX200 ,.. کلا تو بخوان این حدیث مفصل .الان آقایون یه سفره ای باز هست دور هم میزنن توو رگ . الان هم میگن چون دیگه وارد نمیشه مثل لندکروز و LX570 قیمتها از این هم تخیلی تر خواهند کرد.
1396/10/7
مرسي از كساني كه به روحاني رأي دادن
تا ١٤٠٠ همه ته دره
1396/10/6
یعنی هر چی میگذره بیشتر مطمئن میشم باید از ایران برم
هر روز یه داستان جدید!!!
با این سیایت های اشتباهشون اقتصاد مملکت رو به گند کشیدن
1396/10/7
اشتباه کدومه؟ اینها دزدیه عزیزم، نه اشتباه.
1396/10/6
حنای اینها دیگر رنگی ندارد. میخوان ممنوع کنن ولی یک بند کوچک اون زیر میرا اضافه می کنن که بعضی ها بتونن تمیز بدون بو بردن ملت وارد کنن
1396/10/6
اون قدر ناشکری کردید که یک قوز به قوز قبلی اضافه شده و حالا شده قوز بالا قوز

1396/10/6
درود
كلأ هيچ برنامه اي براي مديريت كشور همچون مديريت واردات خودرو وجود نداره!
مديران هر از چندگاهي و در صورتي كه حال جلسه گذاشتن را داشته باشن، بدون كوچكترين بررسي علمي يه تصميمي مي گيرن.
مردم هم كه اصلأ مهم نيستن!
و هزاران درد ديگه كه همه شما با پوست و گوشت آنها را لمس مي كنيد.
و هيچ وقت اين وضع درست نخواهد شد.
1396/10/6
یعنی واقعا دم سایت خودرو بانک گرم دقیقه به دقیقه سایت رو اپدیت میکنید شما شدید یکی از بهترین سرگرمی های من
1396/10/6
واقعا بايد براي اين مملكت تاسف خورد كه براي نگهداري ارز تو كشور سطح رفاه مردم رو به طور وحشتناكي پايين مياره. و به جاش از توليد كننده حمايت كه نميكنه هيچ. چوب هم لاي چرخ توليد كننده ميندازه واقعا تا كي بايد اين ذلت و خواري رو تحمل كنيم؟؟؟؟؟!!!
1396/10/6
مبارکه فرغون سازهای وطنی و با بعضی از کسایی که جیب شون از این تعرفه ها پر میشه باشه به زودی قیمت همین محصولات داخلی برای عقب نموندن از وارداتی ها بالاتر هم میره دیگه حرفی برا گفتن نمیمونه متاسفم که تو همچین کشوری زندگی میکنیم...)))))
1396/10/7
خودروبانک لطفا اخبار مرتبط هرچی هست بازم بذار
1396/10/7
تا 1400 با روحانی . شعار نیست به عمل رسیدیم. 2 عدد تخم مرغ 1400 تومان :/
ماشین دیگه جای خود داره
1396/10/7
رانت و دیگر هیچ
خودشون به سود میرسن ما هم همچنان....
1396/10/8
اونی که براش می میروم یار یار یارومهر / شبا بیداروم راحت ندارم یاروم کجاست تنگه غروبه دلم گرفته