موضوعات داغ

قدرت نمایی اشتوتگارتی ها با CLS53 AMG؛ سرآغازی برای بازگشت مرسدس بنز به موتورهای 6 سیلندر خطی

عکس مطلب اول
طرفداران سرسخت مرسدس بنز مدتها منتظر این خودرو بودند زیرا از زمانی که مرسدس موتور روان و پرقدرت 6 سیلندر خطی را کنار گذاشت، این افراد مشتاقانه برای بازگشت آن انتظار می کشیدند. مدتی بعد در سال 2018 می توانید این موتور را به عنوان بخشی از مرسدس CLS53 AMG خریداری کنید!
این موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی 520 نیوتن متر تولید می کند و مجهز به سیستم استارتر و دینام EQ Boost مرسدس است که در حین تغذیه سیستم الکتریکی 48 ولتی، 21 اسب بخار و 250 نیوتن متر دیگر به این موتور اضافه خواهد کرد. سیستم EQ Boost قابلیت توقف و حرکت را به صورت پیوسته ارائه می دهد و تکان ها و لرزش های سیستم های دیگر را ندارد. این سیستم همچنین مشکل کمبود گشتاور هنگامی که توربین توربوشارژ هنوز به دور ایده آل نرسیده است را حل می کند. وظیفه تعویض دنده ها در این خودرو به عهده گیربکس 9 دنده اتوماتیک 9G TCT Speedshift AMG است و قدرت موتور توسط سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک 4Matic+ با قابلیت توزیع گشتاور کاملا متغیر به چرخ ها منتقل می شود. به نقل از آلمانی ها علاوه بر بهبود چسبندگی و قابلیت های دینامیکی خودرو در راستای حرکت عرضی، این سیستم همچنین قابلیت های دینامیکی خودرو در راستای حرکت طولی (حرکت مستقیم) را نیز بهبود خواهد داد که باعث شتابگیری سریعتر می شود. تمام این فناوری ها در کنار هم باعث شده است تا AMG شتاب 0 تا 60 مایل این خودرو را 4.4 ثانیه اعلام کند. از همین موتور در مدلهای جدید E53 کوپه و کابریولت نیز استفاده خواهد شد که گفته می شود زمان های شتابگیری مشابهی دارند.

موتور 6 سیلندر خطی جدید مرسدس

موتور 6 سیلندر خطی جدید مرسدس

مرسدس CLS53 که براساس E کلاس شکل گرفته است از نمای جلوی تهاجمی تر به همراه ورودی های هوای اضافی در طرفین برای کاهش مقاومت در برابر هوا برخوردار است و اسپلیتر جلو نیروی لیفت یا بالابرنده را کاهش می دهد. این خودرو به جای لوله اگزوزهای صاف در مدل استاندارد مجهز به 4 لوله اگزوز بیضی شکل در قسمت عقب است. رینگ های استاندارد این خودرو 19 اینچی هستند و رینگ های 20 اینچی به عنوان یک گزینه سفارشی برای افرادی است که انتقال تک تک دست اندازها و ناهمواری ها به داخل کابین برای آنها اهمیتی ندارد.
CLS AMG جدید از غربیلک فرمان اسپرت مجهز به دکمه های لمسی بهره می برد که نسبت به حرکات قوس دار واکنش نشان می دهد و به کمک آن راننده می تواند بدون اینکه دست خود را از روی فرمان بردارد سیستم سرگرمی خودرو را کاملا کنترل کند. این خودرو از سیستم فرامین صوتی نیز برخوردار است که با آن می توان هر چیزی از چراغهای داخل کابین گرفته تا سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرد و البته این خودرو یک سیستم کنترل لمسی در کنسول وسط نیز دارد که برای افرادی مناسب است که روش های سنتی برای استفاده از سیستم سرگرمی را ترجیح می دهند. کابین استاندارد AMG شامل تریم داخلی فیبرکربن به همراه کمربندهای قرمز رنگ است اما اگر در مرسدس اسپرتی خود چوب را ترجیح می دهید می توانید به عنوان یک آپشن آن را سفارش دهید. به لطف افزایش ابعاد CLS جدید، صندلی عقب آن به سه قسمت تقسیم شده است که با نسبت 40/20/40 قابل خواباندن هستند که فضای کافی برای حمل بارهایی با طول زیاد را فراهم می کند.

مرسدس CLS53

مرسدس CLS53

پوشش صندلی ها در حالت استاندارد از چرم مصنوعی است ولی چرم ناپا نیز قابل سفارش است. افرادی که بیشتر وقت خود را داخل خودرو می گذرانند می توانند کابین لوکس Designo را انتخاب کنند که با انواع مختلفی از ترکیب رنگ ارائه می شود.
با توجه به اینکه که در عصر جدید خودروهای لوکس با گرایش به سلامت و تندرستی هستیم، CLS53 سیستم انرژی بخش کنترل راحتی در مرسدس را ارائه می دهد که عملکرد سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایش و تهویه صندلی ها، سیستم گرمایش غربیلک فرمان، سیستم روشنایی و سیستم صوتی را با یکدیگر هماهنگ می کند تا یک تنظیم ویژه ایجاد کند که راحتی سرنشینان و عملکرد خودرو را بهبود دهد. زندگی بهتر با کابین های هوشمندتر!
در سیستم کنترل سواری AMG به همراه سیستم تطبیق پذیر 3 سطح از سفتی سواری قابل انتخاب است و سگ دست های فرمان قطورتر فشارهای ناشی از نیروهای گرانش بالا هنگام دور زدن را مهار می کنند. AMG زاویه کمبر منفی چرخ ها در جلو و عقب را افزایش داده است. البته این مقدار به حدی نیست که ارتفاع سواران را شگفت زده کند ولی این افراد ترجیح می دهند مقدار دلخواه خود را اضافه کنند. سیستم تعلیق این خودرو با فنرهای بادی به شما این اجازه را می دهد که هنگام مواجه با رمپ هایی با شیب تند یا سرعتگیرها ارتفاع خودرو را افزایش دهید. دیسک ترمزهای جلو 14.6 اینچ قطر دارند و روی کالیپرهای ثابت آن که 4 پیستون دارند حروف AMG حک شده است زیرا اگر این چنین نبود مایوس می شدید! دیسک ترمزهای عقب نیز تقریبا مانند جلو قطری معادل 14.2 اینچ دارند و کالیپرهای شناور تک پیستون به آنها فشار وارد می کنند.

کابین CLS53

کابین CLS53

مرسدس هنگام معرفی، این مدل را با پکیج Edition 1 عرضه می کند که شامل رگه هایی از مس داخل کابین و تودوزی چرم ناپا به رنگ سیاه همراه با دوخت متضاد مس است. یک ساعت سوئیسی شیک نیز در داشبورد نصب می شود. در مجموع مرسدس با CLS53 یک خودروی اسپرت هیجان انگیز را به شما وعده می دهد. یک سلاح مخصوص سرعت که بزرگ، سریع و آرام در مسافت های طولانی است و سرنشینان آن در اوج رفاه به سر می برند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد