موضوعات داغ

یک تصمیم استراتژیک؛ مرسدس بنز با بازار خودروهای دیزلی آمریکا وداع کرد

عکس مطلب اول
سال گذشته مرسدس بنز از برنامه های خود مبنی بر فروش خودروهای خود با موتور دیزل در امریکا منصرف شد. این تصمیم تا حدی به این خاطر گرفته شد که فقط درصد کمی از فروش خودروهای مرسدس در امریکا مربوط به مدل های دیزل بود، اما قضیه رسوایی فولکس واگن در زمینه آلایندگی موتورهای دیزل نیز در این موضوع نقش داشت. در آن زمان مرسدس راه بازگشت را برای مدل های دیزل باز گذاشت ولی اکنون این موضوع بعید به نظر می رسد.
در گفتگو با مسئولان مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال، اولا کالنیوس سرپرست بخش تحقیق و توسعه مرسدس گفت با اینکه جدیدترین نسل موتورهای دیزل مرسدس احتمالا در حدی پاک و کم آلاینده هستند که بتوانند در امریکا به فروش برسند ولی مرسدس برنامه ای برای فروش آنها در این بازار ندارد. طبق گفته های کالنیوس تقاضای کافی از طرف مشتریان امریکایی برای مدل های دیزل وجود ندارد. کالنیوس گفت:
« موتور دیزل با شرایط ما در امریکا سازگاری ندارد. »

موتور دیزل مرسدس

موتور دیزل مرسدس

برای طرفداران گشتاور بالا و مصرف سوخت پایین موتورهای دیزل این یک خبر مایوس کننده است. البته با توجه به فروش پایین مدل های دیزل مرسدس در این بازار، این اتفاق زیاد هم تعجب آور نیست. طبق گفته های کالنیوس سهم فروش مدل های دیزل از فروش کل خودروهای مرسدس در بازار امریکا هیچگاه از 3 درصد بیشتر نبوده است.
اما ظاهرا این تصمیم فقط در مورد خودروهای سواری بوده است. کالنیوس گفت که محبوبیت رو به رشد مدل اسپرینتر باعث شده است که ون های مرسدس همچنان با موتور دیزل در این بازار عرضه شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد