موضوعات داغ

بازگشت دیفندر افسانه ای با تغییرات ویژه + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لندروور به مناسبت 70 سالگی تاسیس خود، یک هدیه ویژه برای خود آماده کرده است و آن هم خودروی "لندروور دیفندر کلاسیک" با مشخصات فنی و ظاهری ویژه خواهد بود که در روزهای گذشته، به طور رسمی در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا معرفی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اگر به خاطر داشته باشید، سال 2016 میلادی لندروور دیفندر کلاسیک بازنشسته شد و شرکت خودروسازی لندروور اعلام کرد که دیگر نسخه‌های کلاسیک اتومبیل باز نخواهد گشت، اما هیچگاه شرکت خودروسازی لندروور در رابطه با نسخه‌های ویژه اتومبیل صحبت نکرد، تا اینکه در سالگرد 70 سالگی این برند، یک نسخه ویژه از لندروور دیفندر کلاسیک در نمایشگاه اتومبیل دیترویت معرفی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

براساس ادعای لندروور، این خودرو تنها به تعداد محدود 150 دستگاهی تولید خواهد شد که در مدل‌های پایه خود، به قیمت 150 هزار پوند و یا به عبارتی بهتر، در مدل‌های پایه خود به قیمت 207 هزار و 250 دلار فروخته خواهد شد که یک رقم فوق العاده بالا به شمار می‌آید، اما با پرداخت این هزینه سرسام آور چه چیزی نصیبتان خواهد شد؟
اول از همه برای بخش فنی اتومبیل، شرکت خودروسازی لندروور می‌گوید که از یک پیشرانه جدید هشت سیلندر با حجم 5 لیتری استفاده کرده است که در حداکثر کارایی خود می‌تواند 400 اسب بخار قدرت و همچنین 515 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که پس از استخراج این نیرو از پیشرانه، توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ZF دریافت شده و به چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال می‌شود که نتیجه آن بیشینه سرعت 171 کیلومتر بر ساعت و همچنین یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه خواهد بود.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

این تمام ماجرا نیست، زیرا کمپانی خودروسازی لندروور تغییراتی اساسی در ظاهر اتومبیل و همچنین داخل کابین آن ایجاد کرده است که بخشی از ویژگی‌های مهم آن شامل رینگ‌های 18 اینچی جدید با لاستیک‌های تمام فصل، چراغ‌های جدید LED، رنگ قرمز منحصربه فرد، صندلی‌های اسپرت "ریکارو" با روکش‌های چرمی باکیفیت، استفاده از یک سیستم سرگرمی جدید، دستگیره‌های آلومینیومی درب‌ها و... می‌شود. علاوه بر این، دیگر بخش‌های اتومبیل هم برای سازگاری بیشتر با پیشرانه قدرتمند اتومبیل بروزرسانی شده‌اند، همچون تقویت سیستم ترمز اتومبیل، بروزرسانی سیستم تعلیق با کمک فنرهای جدید، استفاده از میله‌های ضدرول و... که در تعادل و تعامل بهتر اتومبیل با راننده تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/6
به نظر مدل پایه رو حدود ۲۰۰ هزار تا زیاد گذاشته
1396/11/6
اف جی کروز پیش این اسباب بازیه در این کلاس. متاسفانه ماشینهای انگلیسی در ایران جا نیفتاده است ...
1396/11/7
اینی که شما گفتی رو خود لندروور هم قبول نداره! درسته خیلی خوبه ولی من سراغ ندارم تویوتا اسباب بازی ساخته باشه!
1396/11/7
تویوتا توی ایران ماشین لوکس محسوب میشود اکثر کشورها تویوتا ماشین قشر متوسط رو به پایین و تاکسی مورد استفاده قرارmail.com میگیرد رنج اوور دیسکاوری و ولار قابل مقایسه با لکسوس نیستند خود ژاپنیها هم می دانند که تویوتا بهترین خودرو ساز ژاپن نیست! خوب انگلستان موتور هواپیما می زند خودروهای مانند روزرویز بنتلی اندرور استون مارتین ... قابل مقایسه نیستند با ژاپن خودرو سازها به ژاپن کره و نهایت آلمان محدود نمشود!
1396/11/7
در پاسخ به سعید 1 در مثل مناقشه نیست توبوتا یک خودرو ساز کاملا معمولی برای قشر متوسط است وحتی برای استفاده تاکسی .ژاپن صنعت خودرو سازی خوبی دارد ولی انگلستان ید طولانی تری در خودرو سازی دارد از اختراع ماشین بخار بگذریم و هنوز با رویرویز بنتلی جگوار استون مارتین لند ورنج رور غولهای خودرسازی هستند که ژاپنیها اگر کمتر نباشند بیشتر نیستند