موضوعات داغ

تکنولوژی کره ای؛ هیوندای رکورد خودروهای خودران را شکست

عکس مطلب اول
خودروهای خودران آینده لزوما نباید از نوع الکتریکی باشند و این چیزی است که هیوندای تصمیم به اثبات آن دارد. 5 خودروی خودران سطح 4 این خودروساز که با سوخت هیدروژن کار می کردند به تازگی مسافت 190 کیلومتر از شهر سئول تا محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی را بدون دخالت راننده و در حالت خودران در نوردیدند. هیوندای ادعا می کند این طولانی ترین مسافتی است که تاکنون هر خودروی خودرانی با سرعتی در محدوده سرعت مجاز بزرگراه (100 تا 110 کیلومتر در ساعت) طی کرده است. قبلا این خودروها باید با سرعت های پایینتر و بیشتر در بخش های محدودی از مسیر حرکت می کردند.
سه عدد از این خودروها SUVهای کاملا جدید Nexo بودند و دو خودروی دیگر جنسیس G80 سدان بودند که خودروهای شناخته شده تری هستند. این خودروها وسیله ای برای نمایش فناوری سلولار نیز بودند زیرا از امکاناتی مانند شبکه 5G در صندلی های ردیف عقب برای کنترل هوشمند خانه، بات های چت، رسانه جاری و قابلیت تماس تصویری با مشاوران سلامت برخوردار بودند.

جنسیس G80 سدان

جنسیس G80 سدان

آیا این یک نمایش تبلیغاتی است؟ هیوندا انتظار ندارد که خودروهای خودران سطح 4 تا سال 2021 به سودآوری تجاری برسند و مدل های کاملا خودران نیز تا سال 2030 معرفی می شوند. احتمالا بیشتر این خودروها از نوع کاملا الکتریکی خواهند بود. در زمانی که شبکه های 5G تازه در مرحله ابتدایی به سر می برند، تا مدت زمان طولانی انتظار انتقال اطلاعات در حد گیگابایت در کابین خودروها را نداریم. با این حال این مورد به اثبات این موضوع کمک می کند که توانایی های خودروهای بدون راننده محدود به سفرهای کوتاه شهری نیست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/3
به نظرم تو دهنی خوبی باشه برای دوستان پراید سوار که میان در مورد این خودروساز بزرگ چرت میگن