موضوعات داغ

توقف اجرای تعرفه واردات خودرو موجب فساد می‌شود

عکس مطلب اول
ایسنا : وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه چرا حکم اولیه دیوان عدالت اداری مبنی‌بر توقف اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو، اجرایی نشده است، گفت: افزایش تعرفه‌ها مصوبه هیات وزیران است و با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند متوقف شود.
محمد شریعتمداری دیروز در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران با بیان اینکه توقف اجرای تعرفه‌ها در مرحله فعلی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه منتظر نظر هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم تا چه تصمیمی گرفته می‌شود. البته در این رابطه اطلاعات لازم را به آنها انتقال می‌دهیم.

وی درباره رای اولیه دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در این رابطه هنوز رایی به دست ما نرسیده و به گمرکات و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم چیزی ابلاغ نشده است.وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره دلایل طولانی شدن قرارداد ایدرو با رنو اظهار کرد: مقدمات این قرارداد در حال عملیاتی شدن است و در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستند و این قرارداد مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.شریعتمداری درباره دلیل افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی گفت: ضوابط قیمت‌گذاری وجود دارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند. البته خودروی وارداتی جزو کالاهایی که مشمول قیمت‌گذاری اجباری هستند، نیست اما با این حال واردکنندگان باید ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت کنند ضمن آنکه بخشی از افزایش قیمت‌ها نیز به رشد نرخ ارز و افزایش تعرفه‌ها باز می‌گردد.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/25
چه عجب؟!!!! شما که نگران رانت هستی مگه بستن سامانه ثبت سفارش فروش و افزایش یکباره تعرفه واردات خودرو موجب رانت و ویژه خواری نیست؟این همه خودروی وارداتی با تعرفه های قبلی رو با تعرفه جدید انداختید به ملت حالا که به ظاهر قرار شده این پولها رو به مردم برگردونن شد رانت.
1396/11/25
این ها اونقدر این قضیه رو کش میدن که دلار بشه ۶۰۰۰ تومن.بعد هم حتی اگه تعرفه خودرو به قبل هم برگرده قیمت ها دیگه بعیده به شرایط قبلی برگرده.حتی به احتمال زیاد گرونتر هم میشه.
1396/11/25
عجبا فساد رو خود شما ایجاد می کنید
شما تعرفه ها رو به حالت قبل برگردونید ما حاضریم باعث ایجاد فساد بشه
بخور بخور تا چه حد آخه
1396/11/25
اینکه مردم مجبورن ماشین با تکنولوژی30سال قبل سوارشن یک عده جیباشونو پرکنن فساد نیست آقای شریعتمداری؟
1396/11/25
اون موقعه که هفته ای ۲۰ میلیون ماشینا گرون میشد فساد نبود!!!!!!
عجب دوره و زمونه ای شده. ارزون شد فساد ایجاد میکنه!!!
1396/11/25
نه بابا....بستن یک شبه ثبت سفارش و بازکردنش بعد از 6 ماه احتمالا برای عده ای خاص رانت و فساد ایجاد نکرد؟...بالا بردن تعرفه ها تا 11 برابر چطور؟...عدم مجوز واردات خودرو های بالای 40 هزار دلار و سپس درخواست ترخیص برای خودروهای پشت گمرک مونده چطور؟...برید بابا جمعش کنید برای یکی از نگرانیتون درباره ایجاد رانت و فساد بگید 40 سال با شما تو یه مملکت و نظام زندگی نکرده باشه !
1396/11/25
کراهت ازاون قیافش می باره
1396/11/25
اصل تعرفه یعنی فساد،جیب کی داره با این تعرفه ها پر میشه؟؟؟؟ فقط خواهشن نگید حمایت از تولید داخل که زخم معده میگیرم....
ما مردم چوب ناآگاهی مون رو میخوریم و شما وزرای گرامی هم خوب بلدید کجا رو بزنید...
توی آلمان چهار خودرو ساز با شرایط حمایتی یا غیر حمایتی از بزرگترین خودروسازهای دنیا هستند،اما آیا کسی شنیده تویوتا لندکروز 2018 رو مردم آلمان چند می خرن؟
لازم به ذکر هست که اونا نفتی هم ندارن برای تامین بودجه هاشون.و خودرو ساز موظفه تا مالیات بده نه خریدار خودرو.
می دونید دوستان چرا اینجا برعکسه؟؟؟؟؟؟ چون ما ناآگاهیم.
چون ما خودمون خاستیم...اونی که ماشین خارجی رو سه برابر قیمت خود سازنده ی اون خودرو میخره،مطمئن باشین فقط با خودش گفته:چاره ای نیست....
پس اگر چاره ای نیست برید داخلیش رو بخرید.یه پراید بهت میدن 24 میلیون فول آپشن جهت مردن.
دوستان عزیزم هر سالی که بگذره شرایط سختتر میشه چون ما خودمون خاستیم اینطور باشه.
ببخشید اگر پر حرفی کردم.
1396/11/25
تعرفه واردات امكان صفر شدن در كشور نداره، ولي بهترين راه حل اينه كه يه بازه چندساله و پلكاني براي كاهش تعرفه درنظر گرفته بشه و ازونطرف سود واردات صرف آماده سازي ساختارهاي محيط زيستي و خطوت توليد خودروهاي جهاني ارزان و پاك و قطعه سازي بشه، تا وقتي تعرفه شد عرف منطقه، صنعت خوب، هواي خوب و مردم هم راضي باشن! منتها هيچ تصميم گيرنده اي در اين كشور در جهت عقلاني و خدمت به كشور و مردم حتا حرفي نميزنه، چه برسه اقدامي بكنه!
1396/11/25
حکومت داره به شعور مردم ایران توهین میکنه سر تا پای مملکت رو فساد و کثافت گرفته حالا این کاهش تعرفه فساد آوره؟ مردم از سال 84 دارن توی فساد زندگی میکنن ایشون الان یادشون افتاده ؟
1396/11/25
وقتی شما حرف از فساد یا عدالت می زنین ادم گریه اش میگیره یک سری ادم نالایق مسول شدن
1396/11/25
از وقتی ک طیب نیا رفته و این وزیر اومده اقتصاد ایران بهم ریخته!!!!
1396/11/25
عجب وزیر پاکدستیه ناراحت ایجاد رانته!
اما۵۰۰۰۰هزارخودرو که با ۵۰درصد سود اضافه ایجادشده برای وارد کننده ها به دستور جنابعالی باعث ایجاد رانت نمیشه!
چرا فکر میکنی مردم آگاه نمیفهمن؟ دم خروس که معلومه
1396/11/25
درحال حاضر فساد خود شما هستید که بازار خودرو ایران انحصاری نگه داشتید و ۴۰ ساله که با تولید لگن مردم به کشتن می دید و فقط به فکر جیب خودتون هستید و هر روز پول روی پول می چینید. اینها فساد نیست. اگر ایرانی بدون تعرفه سوار ماشین با کیفیت بشه فساد.؟!!!!!!!
1396/11/26
واقعا هیچی نمیشه گفت در وصف تو ای وزیر دانا
پیشنهاد میکنم روش مدیرو انجام بدید
فقط بخندید که نه میتونید کاری کنید نه کاری میکنید آخه ...
خدایا چرا :/ :\
1396/11/26
فعلا که همین کارهاتون فساداور شده و مفسد اصلی هم شما و مجموعه وزارت صنعت و دولت هستید. دست بردارید از سر این مردم ، بچه دو ساله هم اینقدر احمق نیس که نفهمه تو مملکت چه خبره