موضوعات داغ

واردات خودرو رکورد شکست

عکس مطلب اول
تسنیم : براساس آمارهای تجارت خارجی در ۱۰ ماه ابتدایی سال‌جاری ۴۶ هزار خودرو وارد کشور شده است.بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد در ۱۰ ماه منتهی به دی‌ماه سال‌جاری ۲۶ هزار و ۷۰۰ خودرو با حجم موتور زیر ۲۰۰۰ سی‌سی وارد کشور شده است که ارزش ارزی آنها حدود ۶۸۲ میلیون دلار بوده است.
همچنین ۱۹ هزار و ۲۰۰ خودرو با حجم ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰‌سی‌سی از گمرکات مختلف وارد کشور شده که ارزش آنها نیز بیش از ۵۲۰ میلیون دلار است، به این ترتیب تنها در این دو مورد (به‌غیر از خودروهای هیبریدی) نزدیک به ۴۶ هزار خودرو وارد کشور شده است. در مدت مشابه سال قبل تنها ۴۴ هزار خودرو از مدل‌های مذکور به کشور وارد شده بود.براساس گزارش منتشرشده از سوی برخی دستگاه‌های دولتی، به‌طور کلی در ۱۰ماه ابتدایی سال ۵۸ هزار خودرو وارد کشور شده است. دلیل اختلاف آمار واردات خودرو از سوی گمرک و سایر دستگاه‌های دولتی هنوز مشخص نشده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/25
برای حمایت از تولید ملی لباس ایرانی میخرم کفش ایدانی میخرم مبلمان منزل ایرانی میخرم و... ولی در مورد ماشین به شخصه اگه پولم برسه خارجی میخرم و ماشین آشغال داخلی نمیخرم
1396/11/26
دقیقا... چون اولا آشغال میسازن و خون مردم و تو شیشه میکنن. دوما نتیجه حمایت از تولید داخلی همین میشه که اینا گردن کلفت میشن.. هر کالای داخلی حمایت میشه به شرط حمایت متقابل.. اگه اونا واسه ما ارزش قائل بشن ما هم ازشون میخریم. وگرنه خارجی..
1396/11/25
۴۴ هزار شده ۴۶
این نشون میده که افزایش قیمتا نه تنها مردمو از خرید منع نکرده بلکه حریص‌ترم کرده
خب هرچی‌ام سرمون بیاد حقمونه دیگه😏
حالا عده‌ای معتقدن رنو سیمبل ۱۱۰ میلیونی رودست نگین خودرو باد میکنه
1396/11/25
اتفاقا برعکس امیر جان، این نشون میده از قبل هماهنگ بوده،کلی خودرو وارد شده بعد زحمت افزایش قیمت کشیده شده، وگرنه بازار خودرو دچار رکود شدیدی هست.
1396/11/26
منم میگم نمی خرن همانطور سوزوکی کیزاشی .پژو407 نخریدن ومگان گرون شد نخریدن ..
1396/11/25
این همه جار وجنجال کردند که ای داد ای بیداد ببینید خودروهای وارداتی دارند دلارهای مملکتو به باد میدن ...حالا ببینید که کلا در سال گذشته 1.2 میلیارد دلار بابت خودروهای وارداتی ارز مصرف شده در حالی که ارز خارج شده توسط مسافران فقط به کشور ترکیه در سال کذشته بیش از 2.5 میلیارد دلار بوده...با حساب تایلند و گرجستان و عتبات و حج میبنیند که دلار مصرف شده برای واردات خودرو به مراتب از دلارهای خرج شده توسط مسافران ایرانی در کشورهای دیگر کمتر است.
1396/11/26
کسی که ۱۰۰ میلیون پول دارد: خب دیگه
منم برم سمبل بخرم تا تموم نشده
الووووو ممد ۱۰ تومن داری تا آخر ماه دو برارشو برمیگردونم...
کسی که ۳۰