موضوعات داغ

حمل و نقل هوشمند و ترسناک؛ ناوگان تاکسی روباتیک به صف می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی نیسان در حال رسیدن به تکنولوژی خودران است و به همین منظور، با شرکت ژاپنی DeNA وارد همکاری شده است تا ناوگان حمل و نقل روباتیک خود را متشکل از خودروهای الکتریکی نیسان لیف در سرویس "Easy Ride" مورد آزمایش قرار دهد. این آزمایش در تاریخ 5 مارس سال جاری با همکاری سرویس "Esay Ride" در ناحیه "میناتومیرای" شهر یوکوهاما راه اندازی خواهد شد و به مسافران اجازه می‌دهد تا در یک مسیر حدودا 4.5 کیلومتری قچرار گیرند و در آزمایش روباتیک نیسان شرکت کنند.
ناوگان روباتیک نیسان لیف

ناوگان روباتیک نیسان لیف

به منظور حرکت در خیابان‌های شلوغ یوکوهاما، کمپانی خودروسازی نیسان 6 اسکنر لیزری، یک سیستم رادار قدرتمند و همچنین 14 دوربین نظارتی را مورد استفاده قرار داده است که تمامی اطلاعات محیط را دریافت کرده و برای پردازش، به یک کامپیوتر با تکنولوژی پیشرفته پردازش ارسال می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم گرفته و کاملا ایمن به هدایت اتومبیل بپردازد.
درحالی که اکثر وسایل نقلیه خودمختار صرفا به جابجایی مسافران مربوط می شوند، وسایل نقلیه "Easy Ride" منحصربه فرد هستند، زیرا در داخل کابین خود دارای تبلت هستند که مسافران را قادر می‌سازد مکان‌های مورد علاقه خود و یا رویدادهای نزدیک را جستجو کنند. این سیستم حتی می‌تواند کوپن‌ها را به رستوران‌های مجاور و یا خرده فروشان ارائه دهد.
تمام این موارد در حالی مطرح می شود که همچنان نگرانی های قابل توجهی در مورد از کنترل خارج شدن هوش مصنوعی وجود دارد و از این رو ممکن است بسیاری افراد آمادگی روانی لازم برای اعتماد به این دست تکنولوژی ها را نداشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد