موضوعات داغ

بازدید از قسمت تحقیق و توسعه 3600 میلیارد تومانی هاوال در چین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید شرکت بزرگ گریت وال اخیراً با شرکت گروه بهمن برای عرضه محصولات مختلفی از جمله هاوال H2 و یا هاوال H9 به بازار ایران به توافق رسیده است. هاوال قرار است بعضی از این محصولات را روی خط تولید گروه بهمن ببرد و به زودی شاهد عرضه شاسی بلندهای این شرکت معروف چینی در بازار ایران خواهیم بود.
هاوال در چند سال اخیر عنوان پرفروش ترین شاسی بلند بازار چین، یعنی بزرگ ترین بازار خودرویی دنیا را در دست داشته و تمرکز آن روی تولید این سگمنت پرطرفدار است. در سفر اخیر خودروبانک به چین جهت بازدید قسمت های مختلف این شرکت، به مجموعه بسیار بزرگ تحقیق و توسعه هاوال نیز سری زدیم. مجموعه ای که در حدود 3600 میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده تا مطمئن شوند محصولات این شرکت استانداردهای جهانی و اروپایی را به درستی پاس می کنند.

هاوال

هاوال

در این مجموعه که می توانید عکس های آن را در قسمت گالری عکس زیر مشاهده کنید، حدود 7 هزار نفر مشغول کار هستند و روی محصولات مختلف این شرکت کار می کنند. مورد اول این مجموعه که قابل اشاره است، نظم مثال زدنی آن بود و با وجود تعداد بالای کارمندان، نظم کم نظیری در این مجموعه حکم فرما بود.
تمام ساختار R&D هاوال در سال 2010 در شهر باودینگ چین شروع به کار کرد و با همکاری شرکت هایی همچون Autoliv، Bosch، BorgWarner، Ricardo و Valeo مشغول تولید قسمت هایی مختلفی مثل گیربکس و کیسه هوا است. همچنین در سال 2009 شرکت های میتسوبیشی و زیمنس نیز برای تولید پیشرانه و قطعات الکتریکی با هاوال شروع به همکاری کردند.

هاوال

هاوال

در قسمت های مختلف این شرکت، آزمایشگاه های مختلفی از جمله تونل باد، تست صدا، تست عملکرد خودرو در دماهای مختلف وجود داشت که همگی از کشور آلمان تهیه شده بودند و متاسفانه به دلیل پیشرفته بودن این آزمایشگاه ها و مسائل امنیتی اجازه عکاسی به ما ندادند و تنها بازدید برای خبرنگاران خودرویی وجود داشت.

هاوال

هاوال

برنامه تحقیق و توسعه هاوال به صورت جهانی پیاده شده در اروپا، آمریکای شمالی، ژاپن و هند نیز پایگاه هایی برای تست و بررسی محصولات هاوال تاسیس شده و همگی با این مرکز در چین در ارتباط هستند. در حال حاضر بیش از 20 مدل خودرو مختلف توسط همین موسسه طراحی شده و پلتفرم های CH، CHB، CHK و K پیاده سازی شده اند.

هاوال

هاوال

در قسمت طراحی محصولات، حدود 300 نفر مشغول به کار هستند و قابلیت طراحی 9 خودرو مختلف به صورت همزمان را دارند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/6
خودروسازی چین به کجا رسیده ، مونتاژکاری کثیف ایران به کجا !
واقعا جای تاسفه ...
1396/12/7
نخیر بازهم به پای سایپا و ایرانخودرو نمیرسن در مقابل این دوشرکت عظیم وطنی حتی بنز هم یارای رقابت و پاس کردن استاندارد ها در این دوشرکت نیست واقعا برای سایتتون متاسفم ک از فناوری ها پیشرفته این دو شرکت و قسمت های مختلف تحقیق و توسعه این شرکت های وطنی گذارشی تهیه نمیکنید.حتی شعار های شرکت های ما نیز از تمام مجموعه های بزرگ گاری سازی در خارج پر مفهوم تر و بهتر هستند مثل مرگ تورا میخواند یا سایپا جادار و مطمئن
1396/12/7
اشعال دیگر چین در راه است. و اینها همگی زمینه سازی برای فروش پر سود یکسزس لگن بی هویت.دیگه است. خدایا خودروسازی ما را نابود فرما. بگذار ما هم طعم سواری با یک خودرو واقعی را بتوانیم بچشیم.