موضوعات داغ

محبوب، سریع و کره ای؛ نسخه اسپرتی N هیوندای توسان در راه است

عکس مطلب اول
هیوندای اعلام کرده است که نسخه اسپرت N از هیوندای توسان در راه است که رقیبی برای سئات اتکا کاپرا محسوب می شود.
هنگام معرفی سانتافه جدید در کره، وقتی درباره گسترش برند N از مدیر کل فروش هیوندای سوال پرسیده شد این چنین جواب داد:
« نسخه N توسان در حال توسعه است و بعد از آن مدل های دیگر هم معرفی خواهند شد. »
هیوندای قصد دارد موفقیت اولیه مدل i30 N را ادامه دهد. هیوندای توسان N در مراحل اولیه ارزیابی و توسعه به سر می برد بنابراین بعید است که حداقل تا یک سال بعد رونمایی شود.

نسل فعلی هیوندای توسان

نسل فعلی هیوندای توسان

جزئیات زیادی از این کراس اوور اسپرت منتشر نشده است ولی پیش بینی می شود که از همان موتور 2.0 لیتری توربوشارژ i30 بهره مند شود گرچه احتمالا در بازارهای دیگر با موتورهای پرحجم تر نیز عرضه شود. با توجه به وزن اضافه توسان، منطقی است که فقط با موتور 2.0 لیتری با قدرت 271 اسب بخار ارائه شود. احتمال دارد قدرت این موتور برای رقابت با سئات اتکا کاپرا افزایش یابد.

نسل فعلی هیوندای توسان

نسل فعلی هیوندای توسان

مسلما توسان N علاوه بر افزایش قدرت از سیستم تعلیق با تنظیمات اسپرت، سیستم فرمان با حساسیت بیشتر، دیسک ترمزهای بزرگتر و قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی نیز بهره مند خواهد شد. مانند نسخه های لوکس مدل فعلی توسان، پیش بینی می شود مدل N توسان نیز از یک سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک الکترونیکی بهره مند شود که هنگام نیاز می تواند گشتاور را از محور جلو به محور عقب منتقل کند.
مشخص نیست که اولین بازار خارج از کره که توسان N در آن به فروش می رسد کدام بازار خواهد بود. احتمالا قسمت عمده طراحی و توسعه این خودرو در اروپا انجام خواهد شد ولی پیش بینی می شود که این خودرو در نیمه دوم سال 2019 رونمایی شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/11
ایران هم میاد؟
1396/12/12
عجب ماشینیه ، هم از لحاظ فنی و هم طراحی واقعا توسان رو دوست دارم