موضوعات داغ

با هایپر لوپ آشنا شوید، انقلابی عظیم در صنعت حمل و نقل

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از اینکه سیاست مداران "واشنگتن D.C" برای فعالیت دستگاه حفر ایلان ماسک تحت عنوان "بورینگ" چراغ سبز نشان دادند، ایلان ماسک فرصتی پیدا کرد تا مطالعات خود را بر روی ایجاد یک "هایپرلوپ" انجام دهد که نتیجه آن در عمل، می تواند جابجایی مردم در عرض تنها 28 دقیقه بین شهر "کلیولند" و "شیکاگو" باشد.
در اواخر هفته گذشته، کمپانی "هایپرلوپ ترانسپورتر تکنولوژی " اعلام کرد که قراردادهای خود را با آژانس هماهنگی شمال شرق "اوهایو" و همچنین اداره حمل و نقل "ایلینوی" امضا کرده است تا مسیرهای بالقوه بین دو شهر را بررسی کنند. به طور دقیق‌تر، فن آوری حمل و نقل "هایپرلوپ" یکی از شرکت‌های بزرگ است که در چند سال گذشته از ایده ایلان ماسک برای حمل و نقل‌های سریع استفاده کرد. حال اخیرا ایلان ماسک تایید کرده است که او نیز به دنبال راه اندازی "هایپرلوپ" اختصاصی خود است.
برای انجام این کار، مبلغی حدود 600 هزار دلار سرمایه گذاری شده است و سیاست مداران شهر کلیولند بسیار هیجان زده هستند که راه اندازی چنین سیستمی را شاهد باشند که نتیجه آن در حالت تئوری، حمل و نقل بهتر، سریع‌تر و کارآمد خواهد بود که جابجایی مردم از شهر کلیولند به شیکاگو یا بلعکس را تنها در 28 دقیقه امکان پذیر می‌کند.
تجزیه و تحلیل‌ها بین 6 الی 12 ماه طول خواهد کشید و مسیرهای پروژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، تمامی هزینه‌ها، سواری و همچنین موقعیت ایستگاه هایپرلوپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشکلی در عمل وجود نداشته باشد. در همین حال، شرکت "هایپرلوپ وان" در حال تحقیق در مورد 10 مکان دیگر در سراسر جهان است تا امکان بکارگیری این سیستم حمل و نقل را بررسی کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/18
این که چیزی نیست. ما ۶ میلیون دلار هزینه تحقیق توسعه میکنیم که طرح چراغ سمند رو عوض کنیم
1396/12/18
کاش همه سرمایه داران دنیا مثل ایلان ماسک و بیل گیتس بودن
1396/12/18
با سلام. ممنونم بابت سایت خوبتون.

ای کاش کمی‌ بیشتر در مورد این موضوع می‌نوشتید. با خواندن تیترتون اصلا انتظار نداشتم با چند خط ترجمه از یه مقاله روبرو شوم. اینکار رو خودمون هم میتونیم هر جائی‌ با سرچ در اینترنت انجام بدیم.
1396/12/19
این که نشد آشنایی!!! این فقط یه نوشته خبریه که میگه می خوان این نوع سیستم حمل و نقل را بین دو شهر آمریکا راه بندازن...همین