موضوعات داغ

کیا اپتیما، سدان خوش فروش در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
یکی از بخش‌های پرهیاهوی بازار به سدان‌های نیمه لوکسی اختصاص دارد که باتوجه به تنوع کم، با استقبال خوب خریداران همراه است. دو برند کره‌ای هیوندای و کیا را می‌توان از اولین بازیگران این نقش در بازار ایران دانست که با عرضه مدل‌های سوناتا و اپتیما، توانستند سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهند. در این میان حضور برندهای معتبر نظیر تویوتا، هوندا و رنو رقابت داغی را در بازار رقم زده است. با این حال کیا اپتیما را می‌توان یکی از خودروهای وارداتی موفق در بازار دانست که به دلیل سابقه طولانی، آمار فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. آخرین نسل کیا اپتیما که توسط شرکت اطلس‌خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده، با پسوند JF شناخته می‌شود که به دلیل داشتن ظاهری اسپرت و تهاجمی و همچنین امکانات رفاهی فراوان مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

می توان گفتن که اکثر اپتیماهای وارد شده به کشور نسخه فول آپشن و GT Line بوده که از امکاناتی همچون شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکتریکی، سقف پانورامیک، دور سقف جیر، زنون و چراغشور، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، کروزکنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، حافظه صندلی، پرده برقی عقب و پرده دستی شیشه های جانبی عقب، سیستم صوتی تصویری Harman/Kardon، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و… بهره‌نمد هستند.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

کیا اپتیما JF صفر کیلومتر با مدل 2018 این روزها در بازار با قیمتی حدود 266 تا 280 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که البته اکثر آگهی‌های فروش این خودرو به صورت کارتکس بوده که موعد تحویل آن‌ها 120 روز کاری خواهد بود. اما نمونه‌های کارکرده این خودرو که از سال 2016 راهی بازار شده است، بسته به سلامت فنی و ظاهری و میزان کارکرد، قیمتی حدود 185 تا 230 میلیون تومان دارند. باتوجه به شرایط کنونی بازار که به دلیل افزایش میزان تعرفه واردات خودرو، روند رو به رشد قیمت‌ها را تجربه می‌کند، کیا اپتیما توانیته علی رغم رکود فعلی بازار، میزان خرید و فروش بیشتری را نسبت به سایر خودروها تجربه کند. علیت این امرا می‌توان سابقه درخشان اپتیما و همچنین امکانات رفاهی مناسب آن دانست.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/20
در حسرت bmw كناري...
1396/12/21
من خودم ماشین کره ای داشتم. هر چی جدید تر شدن کیفیتشون بالاتر رفته و در حال حاضر ایراد خاصی ندارن ولی حس ماشین های ژاپنی، فرانسوی و آلمانی رو ندارن... رانندگیشون به نسبت بقیه کمتر لذت بخشه. مثلاً رنو تلیسمان و حتی پزو 508 رانندگی بهتری از کیا اپتیما دارند. پاسات رو تست نکردم ولی حتماً اونم خیلی عالیه.