موضوعات داغ

شرایط متلاطم فولکس‌واگن تیگوان در روزهای پایانی سال

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
ماه‌های پایانی سال جاری به گونه‌ای درحال سپری شدن است که صنعت خودروی کشور با دگرگونی‌های بنیادی رو به رو شده است. همچنین حضور برندهای جدید در بازار سبب شده تا شرایط بی‌ثبات بازار با ایجاد حباب‌های کاذب قیمتی توامان شود. یکی از اتفاقات مهمی که اخیرا بازار خودروهای وارداتی را تحت‌الشعاع خود قرار داد، ورود برند معتبر و باسابقه فولکس‌واگن به بازار ایران است که با دو مدل پاسات و تیگوان، بازار سدان‌ها و کراس‌اوورها را هدف قرار داده است. سرانجام پس از اعلام تعرفه‌های جدید واردا خودرو، شرکت ماموت‌خودرو اقدام به معرفی و عرضه محصولات خود با قیمتی رقابتی کرد که به یکباره شوک عظیمی به رقبای خود وارد کرد. بر همین اساس حدودا دو ماه گذشته پیش فروش محصولات این برند در ایران با قیمت 275 میلیون تومان برای پاسات و 289 میلیون تومان برای تیگوان آغاز شد که پس از گذشت حدودا 20 روز تحویل خودروها انجام شد.

فولکس‌واگن تیگوان

فولکس‌واگن تیگوان

اما نکته قابل توجهی که در این میان بارز است، نقش دلالان در بازار آزاد خودروهای وارداتی است که سبب شد در همان روزهای ابتدایی حضور پاسات و تیگوان، برچسب قیمتی حدود 400 میلیون تومان روی آن‌ها نقش ببندد. البته گفتنی است که در این شرایط خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و خریداران ترجیح دادند تا با اغاز دور دوم پیش فروش از سوی شرکت، با قیمتی منطقی‌تر اقدام به خرید خودروهای فولکس‌واگن کنند. اما در کمال ناباوری هفته گذشته شرکت ماموت‌خودرو قیمت جدید محصولات خود را همزمان با بازشدن پیش فروش دور دوم اعلام کرد که در آن قیمت پاسات 303 میلیون تومان و قیمت تیگوان 320 میلیون تومان اعلام شد، همچنین موعد تحویل این خودروها 60 روز کاری درنظر گرفته شده است. با این وجود شاهد صف بستن مردم جلوی معدود نمایندگی‌های این شرکت بودیم که اتفاقی نادر و دور از انتظار به‌شمار می‌رود.

فولکس‌واگن تیگوان

فولکس‌واگن تیگوان

همین استقبال دور از انتظار مردم باتوجه به شرایط نا به سامان این روزهای بازار سبب شده تا مدیران ان شرکت اقدام به افزایش چشمگیر قیمت محصولات خود کنند. علاوه‌بر این در نمایشگاه‌های سطح شهر نیز روند رو به رشد قیمت فولکس‌واگن‌ها به وضوح نمایان است. در همین راستا دلالان و فروشندگان غیر رسمی خودرو، قیمت باورنکردنی حدود 500 میلیون تومان را برای تیگوان درنظر گرفته‌اند. در واقع برخی از نمایشگاه‌داران و فروشندگان اینترنتی خودرو آگهی‌های 450 تا 480 میلیون تومانی را برای ای خودرو منتشر کرده‌اند که این موضوع سبب میی‌شود مجددا تقاضا برای این خودرو به منظور یک فرصصت سرمایه‌گذاری بالا رود که به طبع آن شرکت ماموت‌خودرو نیز مجددا در دور بعدی فروش خود افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار می دهد.
همچنین ارائه خدمات ضعیف و نداشتن نمایندگی‌های مجاز به تعداد کافی در سراسر کشور، دغدغه‌ای است که این روزها ذهن مالکان فولکس واگن را در کشور درگیر کرده است. با این حال امیدواریم مدیران ارشد ماموت‌خودرو راهکاری اساسی را برای مرتفع کردن این مشکلات در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/17
مديراي ما فقط بلد قيمت هارو ببرن بالا و ديگر هيچ
1396/12/17
این روند برای حضور قوی و فروش پر تیراژ در آینده اصلا خوب نیست شرکت فولکس هم شرکتی با برنامه فروش بیشتر میباشد قطعا در آینده یا شاهد بهبود روند فروش در این برند خواهیم بود و یا نمایندگی عوض خواهد شد.به نظرم نباید این نماینگی برای شرکتی که معلوم نیست چگونه مثل قارچ متولد و رشد کرده زیبنده نبود
1396/12/17
اینکه شرکت ماموت در دور دوم اقدام به افزایش قیمت کرده جای تعجبی نداره ، چون اونا هم از ما مردم هستند. مردمی سودجو که فقط به دنبال سود خودمون هستیم و نه سود و منفعت همه ! متاسفانه این حال بد روز به روز هم داره بیشتر میشه.
برای مثال اگرهمین استقبال از یه شرکت درخارج ازمرزهای مامیشد ، نه تنها قیمتهاروافزایش نمیدادن بلکه کم هم میکردند تا فروششون بیشتر بشه ، اما اینجا همه چی درهمه
1396/12/17
کسی که مصرف کننده است هرگز نباید از دلال ماشین بخره تا این شغلای کاذب و آسیب رسان به بازار از بین برن
کجای دنیا یه نفر ماشینی که توی نمایندگی میفروشن 300 تومن رو بخره 450!!
1396/12/17
مقصر اول و اخر شرکته میتونه روش پیشفروش یا فروش قطعی خودش رو منوط به شماره ملی کنه و به هر شماره ملی بیش از یک دستگاه اختصاص نده در فروش اول و دوم خودش ک حداقل خریداران واقعی و نه نمایشگاه داران به این خودروها با قیمت منطقی تری دست پیدا کنن ! بعد از فروش سوم به بعد تعداد فروش به هر کد ملی رو افزایش بده.ولی در همون فروش اول با حضور دلالان پای صفحات فروش و پیشفروش و خریدن چندین و چند دستگاه و بعد ریختن این خودروهای خریداری شده تو نمایشگاهها باسودهای چند ده میلیون تومانی بی نظارت سازمان و نهادی ! خب مشخصه ک هم خود شرکت به دردسر میفته هم خریداری ک رو قیمت قطعی شرکت حساب باز کرده بوده ولی میبینه ک طی 5دقیقه موجودی خودرو به صفر میرسه !! سازوکار درست تعریف کردن اصلا کاری نداره.یا حداقل شرکت اگرم میخواد به نمایشگاه دار بفروشه منوط کنه به رعایت قیمت تمام شده یعنی درصدی از سود خودش و نمایشگاه دارو کمتر کنه تا این خودرو با همون قیمت شرکتی (بعلاوه 5 درصد سود نمایشگاه دار و دلال) به دست مشتری برسه !
1396/12/18
مقصر اول و آخرش خود مردم هستن پول حروم که باشه بی حساب کتاب خرج میکنی همه مصیبت از همینه
1396/12/17
مشتری این ماشینا امثال دوست منن که ماهی ۵۰ میلیون درامدشه
براشم فرقی نمی‌کنه ماموت میده ۳۰۰ تومن دلالا ۴۰۰ تومن
میخره دو سال بعدم عوض میکنه
منم هفته پیش یه هندا ایرانی خریدم
واسه چی باید حرص خورد؟
1396/12/17
‎سلام دوستان ميخواستم يه مشاوره بم بديد ، عزيزئ كه ميخونئ اگه تجربه به درد بخورئ داري در اختيار بزار
‎پائ هر مطلبئ از هر برند ميايد چيزائ عجيب غريب ميگيد
‎گيج ميكنيد آدم رو
‎به طور مثال نفهميديم خريداران دو مدل جديد رنو ، تاليسمان و كوليوس راضي بودن ?!
‎يه دوماهي هست به شدت درگير اينم ببينم با دويست پنجاه شصت نهايتا چئ خوبه ، چئ ميتونم بخرم، در حال حاضر يه مزدا سه دارم كه با فروش اون ، حدودا صد و بيست به علاوه يه بودجه صدو چهل تومنئ قصد دارم عوض كنم ماشين رو
‎اونايي كه تجربه ماشين بازي تو اين رنج دارن لطفا نظراتتون رو بگين
‎برأي مصرف چندين و چند ساله نميخوام ، نهايتا يكئ دوسال
‎بعضئ ها بم گفتن نيسان ايكس تريل كاركرده ، يه عده در جواب گفتن بي حاله موتورش ، يكئ گفت تاليسمان صفر، يكي گفت اپتيما
‎در جواب گفتن ، استهلاكش زياده و البته يه سرئ گفتن بي ام و سيصد بيست آي ، دوهزار و سيزده يا چهارده با كاركرد مناسب گير ميارئ ، لذت سواري و ... يا بي ام و ايكس وان با دويست بيست، سي هم گير مياد دوهزار و چهارده ،ما گفتم تا حالا نداشتيم ، ميگن خرج بي ام و زياده و ...
‎خلاصه دوستان اين ميگن ميگن ها گيج كرده مارو
‎راهنمايي با تشكر
1396/12/18
سلام...ب نظر من فعلا دست نگه داريد براي خريد ماشين...تقريبا خريد و فروش خودرو در حال حاضر نزديك به صفره...احتمال بازگشت خودروها به قيمت هاي سابق زياده...فعلا دست نگه داريد
1396/12/18
سلام دوست عزیز . با تجربه بیست سال ماشین بازی ، در این رنج قیمتی به حضرتعالی سه محصول پیشنهاد می کنم . شک نکنید در خرید یکی از این ها :
ولوو سی 30 و سی 70 . که بسیار باحال و لذت بخش اند خیلی قطعاتش هم با مزدا 3 یکی است
ولوو وی 40 . که دوست داشتنی و جذاب است .
1396/12/18
بدون شک ایکس تریل،عااالیه
1396/12/18
بزرگروار استهلاک و هزینه نگهداری بی ام و ک چندبرابر خودرهایی ک نام بردین ! داخل این سایت وسایت های مشابه کلی تست و بررسی ویدیویی وجود داره نیسات ایکس تریل به لحاظ دوام خب قطعا دوام قطعات داخلیش بیشتره و قابل اطمینان تر اما مسله اینه ک ایا کارکرده ش به صرفه س بخری یا نه موتورش هم بی حال نیست مگه قراره کارایی 911 رو ازش بگیریم ک بی حاله ! تالسیمان و اپتیما هم در یک رده ن شاید به لحاظ کیفی گاهی این بهتر باشه گاهی اون
1396/12/18
کمری 2016 بخر موتور و گیربکس و تعلیق و اتاقش عالیه حرف نداره
تو جاده هم خوب را میرهو زورش زیاده
1396/12/18
دوست عزیز برا یکی دو سال تالیسمان حرف نداره ولی بیشتر میخوای نگه داری کولیوس خوبه چون موتورش کم استحلاکه من دارم راضیم
1396/12/17
با درود بر همه

چه باید به مسئولین دولت گفت که قادر نیستند حتی بخش کوچک مربوط به خودرو ها را سامان دهند تا شرکت های خودرویی اعم از وارداتی ها و داخلی ها نتوانند هر روز قیمت خودرو را بالا ببرند!!!!!

هرکی از راه میرسه به راحتی در مدت کوتاهی مردم را سرکیسه می‌کنه و سپس راست راست به ریش مردم می خنده و پشت دولت و رانت مخفی میشه!!!!
1396/12/17
خیلی میخام ببینم کی این ماشین را با این قیمت میخره
با این قیمت همه رقیبا از این ماشین بیشتر ارزش دارن اگرچه تیگوان ماشین شایسته ای هست ولی نا با این قیمت
1396/12/18
🤣نمیدونم بخندم به این وضعیت یا که 😫گریه کنم دقیقا مشخصه که ایرانی جماعت همیشه به فکر دزدی کردن به روشهای گوناگون و سر مردم شیره مالیدن است و واقعا باید افسوس بخوریم به حال خودمون که همچین مردمانی هستیم که به هیچ عنوان انسانیت در وجود ایرانی وجود نداره انشالا که یه روزی درست بشه و بفهمیم که کجا داریم میریم
1396/12/18
کار خودشونه بدون شک
1396/12/18
هر چی گرونتر بشه مردم بیشتر میخرن این رو دیگه همه میدونن
1396/12/18
راه کار شوخیت گرفته کدوم شرکت میاد کاری کنه که محصولش ارزون تر فروخته شه وقتی دلال ها با نمایندگیها تبانی میکنند که محصولات گرون تر فروش بره بعد چرا فکر کردین میان یه کاری کنند ارزون بفروشند کی به کیه تا باشند مردم کم عقل عاقلان سواری میکنند 😂
1396/12/18
حقوق بگیر دولت تو این زمینه ی زحمتی بکش روزی ۳ کیسه خاک

صبح ظهر شب
مصرف کن عزیز ثواب داره
1396/12/19
قیمت این ماشین تو بازار جهانی بسته به مدل بین 24 تا 37 هزار دلاره. با دلاری 5 تومنم که حساب کنی بین 120 تا 185 میلیون ته قیمت این ماشینه. من کاری به هزینه های گمرک و جیب آقایون ندارم که اینا هیچ توجیهی نداره و عملا دزدی و گرون فروشیه اونم دقیقا تو مملکتی که ادعای اسلام داره.

حرف من اینه که خود شرکت فولکس واگن داره می گه آقا ماشینی که من ساختم بین 120 تا 185 میلیون می ارزه یعنی بیشتر ازین ارزش خرید نداره. حالا به هر دلیلی اگر قیمت این ماشین قراره از این رنج قیمتی تعیین شده بالاتر بزنه (میخواد تعرفه باشه یا هرچیز دیگه ای) یعنی عملا کلاه رفتن سر من و شمایی که داریم این ماشین را می خریم.

آقایون مسئولین میخواین از خودرو ملی حمایت کنید؟ راهش اینه که 50 درصد پول خرید خودرو ملی رو دولت به عنوان حمایت پرداخت کنه به فروشنده... یعنی مردم خودرو به اصطلاح ملیتونو نصف قیمت بخرن و نصف دیگه رو دولت پرداخت کنه مثل خیلی از کشورای پیشرفته که دارن همین کارو می کنن. نه اینکه ماشین وارداتی رو دو تا سه برابر قیمت بفروشید. خودروهای وارداتی به اندازه کافی گرون هستند که خیلی از مردم به خاطر وضع معیشتی نتونن بخرن دیگه دو تا سه برابر کردنش مساویه با زیرسوال بردن تصمیمات خودتون.

به نظر من که تنها راه نخریدن خودرو تا بلکه مسئولین یکم به فکر بیفتن