موضوعات داغ

گردهمایی تاکسی‌های آریو Z300 در پارک پردیسان

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
برگزاری گردهمایی در این سال‌های اخیر امری بسیار رایج شده که با ایجاد کانال‌های تلگرامی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مالکان همراه شده است. اما یکی از گردهمایی‌های جالبی که مدتی است در حال برگزاری است، گردهمایی رانندگان تاکسی بوده که به صورت شخصی با اطلاع‌رسانی‌های منظم اقدام به اشتراک گذاشتن تجربیات خود می‌کنند. گروه تاکسی‌ سواران آریو یکی از گروه‌های فعال در این زمینه بوده که مدتی است با برگزاری گردهمایی‌های اینچنینی سعی بر مرتفع کردن مشکلات خود دارند.
زوتی Z300 یا همان آریو که توسط گروه خودروسازی سایپا تولید می‌شود، مدتی است که به ناوگان تاکسیرانی ملحق شده است. اما مساله‌ای که در این میان حائزاهمیت بوده، این است که آیا این خودرو مناسب تاکسیرانی است یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت باتوجه به اینکه Z300 دارای پیشرانه‌‌ای تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است، از استهلاک کمی برخوردار است، همچنین گیربکس اتوماتیک این خودرو از مزیت‌های استفاده در ناوگان حمل نقل عمومی و تاکسیرانی به‌شمار می‌رود. از طرفی فضای مناسب کابین برای سرنشینان و قسمت بار خودرو، نکته مثبتی است که کاربری این خودرو را برای تاکسیرانی مناسب کرده است.

گردهمایی تاکسی‌های آریو Z300

گردهمایی تاکسی‌های آریو Z300

اما یکی از مسائلی که این روزها رانندگان تاکسی آریو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن‌ها در بازار آزاد است که این موضوع در مقایسه با خودروهای داخلی از جمله پژو 405 و سمند که سال‌هاست در تاکسیرانی مشغول به کار هستند، رانندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. از طرفی عدم شناخت کافی تعمیرکاران و مکانیک‌ها با مشکلات فنی این خودرو، سبب شده تا بسیاری از رانندگان قیمت مناسب این خودرو و مشخصات فنی خوب آن را تادیده گرفته و به سراغ سایر خودروهای رایج در تاکسیرانی از جمله پژو 405، سمند و پراید بروند.

گردهمایی تاکسی‌های آریو Z300

گردهمایی تاکسی‌های آریو Z300

گفتنی است برگزاری چنین گردهمایی‌هایی از سوی رانندگان تاکسی آریو، می‌تواند مسئولین سایپا را به چاره‌اندیشی درخصوص تامین قطعات یدکی و آموزش نیروی متخصص در سراسر کشور وادارد. زیرا با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نه تنها در مساله حفظ محیط‌زیست و کاهش میزان آلایندگی نقش بسزایی خواهد داشت، بلکه چهره شهرها هم زیباتر خواهد شد. گردهمایی امروز رانندگان تاکسی آریو با بیش از بیست دستگاه آریو Z300 تاکسی در پارکینگ پارک پردیسان شکل گرفت. به گفته برخی از اعضای این گروه، هفته آینده نیز به رسم سال‌های گذشته آخرین گردهمایی سال 96 گروه آریو سواران با بیش از 70 دستگاه از این خودرو در بوستان ولایت تهران برگزار خواهد شد. این برنامه علاوه بر حضور رانندگان تاکسی آریو، مالکان شخصی این خودرو نیز حضور خواهند داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/19
اسمش تولید مشترکه ولی قطعات یدکیش تو بازار نیس و باید وارد بشه!
اینا خروج ارز نیستن؟!
قبلنم گفته شده ۸۰درصد قطعات خودروهای چینی تولیدی در ایران وارداتیه ولی اسمشو میذارن تولید داخلی و میگن ازش حمایت کنید
اگه اینطوره یه سری برای نمونه تویوتا هیبرید کم آپشن میاوردن بدون تعرفه فقط برای تاکسی هم استهلاکش کم بود هم از نظر آلایندگی بسیار پاکتر
1396/12/19
به جای این چینی ها تندر 90 اتوماتیکو میدادن به تاکسیرانی...یعنی گزینه بیخودتر از این هم گیر میومد؟
1398/7/17
ال نود اشغالو با این مغایسه نکن هرچی باشه یهرسرو گردن از این اشغالای ایرانی بهتره