موضوعات داغ

طراحی قایق لوکس لکسوس برمبنای UX

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به اتفاقات و تحرکات اخیر شرکت‌های بزرگ خودروسازی، به نظر می‌رسد برخی از آنان رسالت اصلی خود را از دست داده و به تولید چیزهای دیگر همچون قایق می‌پردازند. پیش از این شرکت خودروسازی تویوتا از یک قایق نسبتا بزرگ تفریحی و لوکس رونمایی کرد و قبل‌تر از آن هم شرکت‌های خودروسازی استون مارتین و بوگاتی به نوبه خود به طراحی و تولید قایق‌های لوکس و تندرو پرداخته بودند که در بدنه آنان از مواد فیبرکربنی و چوب استفاده شده بود. حتی سال گذشته هم شرکت خودروسازی لکسوس با الگوبرداری از خودروی اسپرت LFA یک قایق لوکس و سریع رونمایی کرد که برای تحرک آن از دو موتور بنزینی 5 لیتری استفاده شده بود. اما حالا بار دیگر، شرکت خودروسازی لکسوس با یک قایق جدید ظاهر شده است که طول آن به چیزی حدود 65 فوت می‌رسد، ولی اینبار از خودروی شاسی بلند جدید "لکسوس UX" برای طراحی و ساخت آن الگو گرفته‌اند.

قایق لکسوس برمبنای UX

قایق لکسوس برمبنای UX


همانطور که گفتیم، سال گذشته شرکت خودروسازی لکسوس یک قایق لوکس و راحت، اما به صورت کانسپت رونمایی کرد و هیچگاه به مشتریان عرضه نشد که دارای طول 12.7 متری بوده و با سود جستن از دو موتور شش سیلندر 5 لیتری که نمونه آن بر روی لکسوس RC F کوپه هم مورد استفاده قرار گرفته است، می‌توانست 885 اسب بخار قدرت برای تحرک این قایق 1 تنی تولید کند.
حال باتوجه به پروژه جدید لکسوس، قایق جدید این شرکت با طول 19.8 متری ساخته شده است که امکان حمل 15 مسافر دارد (بر روی صندلی و داخل کابین استراحت) و با همکاری شرکت "Marquis-Larson" توسعه پیدا کرده و برخلاف پروژه قبل لکسوس، این بار به مرحله تولید خواهد رسید و در اختیار مشتریان ثروتمند لکسوس قرار می‌گیرد.

قایق لکسوس

قایق لکسوس


متاسفانه اطلاعات بسیار کمی در رابطه با این قایق منتشر شده است، اما می‌توان امیدوار بود که از موتورهای پروژه کانسپت لکسوس بر روی پروژه جدید این شرکت استفاده شود که هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما در ادامه شرکت خودروسازی لکسوس تایید کرده است که با همکاری Marquis-Larson، این قایق لوکس و سریع خود را در نیمه دوم 2019 میلادی به فروش خواهد رساند که مرحله اول فروش این شرکت برای مشتریان آمریکایی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد