موضوعات داغ

عذرخواهی تویوتا به خاطر غیبت طولانی سوپرا

عکس مطلب اول
تویوتا سوپرا همیشه یک خودروی اسپرت جذاب بوده است ولی ایفای نقش در فیلم سریع و خشن و غیبت آشکار 16 ساله بعد از آن، سوپرا را به یک افسانه تبدیل کرده است. رونمایی مدل مفهومی تویوتا GR Supra Racing یک تصویر کلی از این خودرو که قرار است در آینده معرفی شود در اختیار ما گذاشت، اما جزئیات در مورد مدل تولید سری واقعی که به دست خریداران می رسد هنوز در هاله ای از ابهام است. طبق شایعات احتمال دارد سوپرای جدید ژانویه سال بعد در نمایشگاه دیترویت رونمایی شود اما این موضوع فقط در حد شایعه است.
آقای تتسودا تادا مهندس ارشد پروژه سوپرا هنوز هم می خواهد به طرفداران سوپرا اطلاع دهد که این خودروساز به خاطر غیبت طولانی و عدم رونمایی سوپرای جدید از آنها پوزش می طلبد. او در گفتگو با رسانه های استرالیا گفت که این خودروساز آرزو داشت که می توانست خیلی زودتر سوپرای جدید را دوباره برگرداند.
او در این مصاحبه به آغاز همکاری تویوتا و بی ام و در سال 2012 اشاره کرد. شرکت تویوتا آقای تادا را برای یک ملاقات محرمانه با آلمانی ها برای گفتگو درباره همکاری در تولید یک خودروی اسپرت جدید به آلمان فرستاده بود. از همان ابتدا مشخص بود با وجود اینکه سوپرا و Z4 جدید از پلتفرم و پیشرانه مشترکی برخوردار می شوند ولی این دو خودروساز قصد داشتند هویت این دو خودرو متفاوت از هم باشد.

مدل مفهومی تویوتا GR Supra Racing

مدل مفهومی تویوتا GR Supra Racing


مدل مفهومی تویوتا GR Supra Racing

مدل مفهومی تویوتا GR Supra Racing

بی ام و علاقه زیادی به موتورهای 6 سیلندر خطی در خودروهای دیفرانسیل عقب دارد و احتمالا تویوتا نیز از همین موتور استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه بخش عمده ساختار اصلی سوپرا به جای ژاپن از آلمان نشئت می گیرد، باید دید دیدگاه طرفداران سوپرا نسبت به محصول نهایی چگونه خواهد بود.
در هر صورت اینطور به نظر می رسد که هنوز هم باید بیش از 1 سال صبر کنیم تا به تفاوت های میان سوپرا و Z4 جدید پی ببریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد