موضوعات داغ

میتسوبیشی میراژ، هاچ‌بک اقتصادی در بازار کارکرده

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
باتوجه به معضلات ترافیکی که این روزها گریبان‌گیر کلان‌شهرها شده، تقاضای بازار مصرف کننده بیشتر به‌سوی خودروهای کوچک و جمع و جور با مصرف سوخت کم کشیده شده است. به همین منظور کمپانی‌های تولید کننده خودرو روز به روز بر تنوع محصولات کم مصرف و اقتصادی خود می‌افزایند. اما نکته قابل بحث اینجاست که چرا تنوع این‌گونه محصولات در بازار داخلی کشور کم است. از آنجایی که سهم عمده‌ای از متقاضیان بازار را خانم‌ها تشکیل می‌دهند باید فکری برای جلب رضایت و برطرف کردن این نیاز کرد. با این وجود چند گزینه برای انتخاب وجود دارد که البته به دلیل داشتن قیمت بالا، فروش چندان بالایی را در ایران تجربه نکردند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

یکی از هاچ‌بک‌هایی که چندسالی است از حضورش در بازار ایران می‌گذرد، میتسوبیشی میراژ بوده که توسط شرکت آرین‌موتور پویا عرضه می‌شود. میتسوبیشی میراژ هاچ‌بکی اقتصادی و بسیار جمع و جور است که در کلاس B قرار دارد. کلاسی که در آن رقبایی همچون تویوتا یاریس، هیوندای i20 و کیا پیکانتو و MG 3 قرار دارند. همین موضوع شاید کار را کمی برای میراژ سخت کند، اما ظاهر زیبا با خطوط منحنی و فرم کلی برجسته و مصرف سوخت کم از نکاتی است که میراژ را به انتخابی مناسب برای خانم‌ها تبدیل کرده است. این خودرو دارای پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری است که توانایی تولید 74 اسب‌بخار را دارد.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

میراژ در ابتدای حضورش در بازار ایران، قیمتی حدود 70 میلیون تومان داشت که در آن زمان هم قیمتی بالا همچون سایر رقبایش برای آن درنظر گرفته شده بود. اما نکته قابل توجه این است که باتوجه به بالا رفتن میزان تعرفه واردات و افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت این خودرو از سوی شرکت هستیم. در حال حاضر قیمت نمونه صفر کیلومتر این خودرو حدود 104 میلیون تومان برای مدل 2018 بوده که باتوجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی ناچیزی که دارد، گزینه چندان مناسبی برای خرید به‌شمار نمی‌رود. بر همین اساس نسخه‌های کارکرده این خودرو نیز قیمتی حدود 60 تا 100 میلیون تومان دارد. اما باید گفت که بازار میراژ نسبت به رقبای کره ای خود کمی خاص تر و محدودتر است اما نقطه قوت آن شرایط فروش بلندمدت بدون بهره شرکت آرین موتور در فروش محصولات صفر کیلومتر خود است که باعث شده تا بتواند فروش نسبتاً خوبی را مخصوصاً در روزهای اولیه عرضه تجربه کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/8
ضمن عرض سلام وتشکر ازنگارنده چندنکته ای بنظرم رسید که ذیلا به اطلاع میرسانم..عکس های ارائه شده ازمدل 2016 میباشد ! درصورتی که فیس لیفت ارائه شده 2017بسیارزیباتر ازقبل است،ضمنا امکانات مدل 2017به بعد بسیاربالاست وحتی بیشتراز خودروهای رقیب مثال زده میباشد مانند،کروزکنترل سنسورپارک،گرمکن صندلی،سنسورباران،سنسورنور،آینه الکتروکرومیک،۶ایربگ،گیربکسcvt،کیلس استارتر،چراغ های جلو زنون، فرمان برقی فوقالعاده نرم،دی لایت ۵سال گارانتی سواری بسیارنرم و... که توجه به این امکانات بسیارمی توان مقایسه بهتری بااین امکانات با بقیه رقبا داشت،ممنون