موضوعات داغ

چقدر حاضرید برای سریع ترین محصول تویوتا هزینه کنید؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است اما برخلاف رقبایش این خودرو ساز سابقه ی زیادی در تولید خودروهای سوپر اسپرت ندارد. اصلی ترین رقبای تویوتا جنرال موتورز و فولکس واگن هستند که اولی شورولت کوروت را در سبد محصولات خود و دومی خودروهایی همچون بوگاتی و لامبورگینی را در اختیار دارند.
اما تویوتا نیز دست کاملا خالی ندارد و لکسوس LFA سریع ترین خودرویی است که تویوتا تا کنون روانه ی خیابان ها کرده است. از این خودرو تنها به تعداد 500 دستگاه تولید شده است اما خودرویی که تصویر آن را می بینید نسخه ی ویژه ی پست نوربرگ رینگ است که آن را تبدیل به نسخه ای کمیاب و خاص کرده است و حالا این مدل قرار است برای فروش به یک حراجی سپرده شود.

لکسوس LFA

لکسوس LFA

لکسوس LFA یکی از خاص ترین خودروهایی است که تا کنون در ژاپن تولید شده اند. این خودرو در ابتدا قرار بود بدنه ای آلومینیومی داشته باشد اما سپس تصمیم گرفته شد تا بدنه ی آن از فیبر کربن ساخته شود. قیمت این مدل در حراجی نیز هنوز مشخص نشده است.

لکسوس LFA

لکسوس LFA

در زیر پوسته ی این لکسوس یک موتور V10 تنفس طبیعی قرار گرفته است که 4.8 لیتر حجم داشته و می تواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دور بگیرد. حداکثر قدرت این موتور 560 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز 480 نیوتن متر است. با وجود اینکه این اعداد چندان خاص و قابل توجه نیستند اما لکسوس LFA توانایی حرکتی بسیار خوبی دارد و به راحتی می تواند با خودروهایی همچون فراری 599 رقابت کند.

لکسوس LFA

لکسوس LFA

پکیج نوربرگ رینگ نیز که بر روی خودروی مذکور نصب شده است شامل 10 اسب بخار قدرت بیشتر، گیربکس مسابقه ای، آیرودینامیک بهبود یافته، سیستم تعلیق خشک‌تر، رینگ چرخ های سبک وزن و تایرهای دارای فاق لاستیک کوتاه تری است. از این نسخه تنها به تعداد 50 دستگاه به تولید رسیده است که از بین این 50 دستگاه تنها 2 دستگاه آن توانایی حرکت در خیابان و جاده را دارند.
خودرویی که قرار است به حراجی گذاشته شود تنها 2574 کیلومتر کارکرد دارد و تا کنون تنها یک مالک داشته است. قرار است ماه آینده این لکسوس LFA در فلوریدای آمریکا به حراجی گذاشته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد