موضوعات داغ

صرفه جویی در مصرف سوخت با استفاده از GPS!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بنتلی به تازگی مدل پلاگین هیبریدی خودروی شاسی بلند بنتایاگا را معرفی کرده است اینن خودرو اولین محصول هیبریدی این خودروساز لوکس بریتانیایی نیز به شمار می‌رود. بنتلی مدل هیبریدی بنتایاگا را به عنوان اولین خودروی لوکس هیبریدی جهان می‌شناسند این خودرو از نظر فنی کاملا مشابه با پورشه پانامرای هیبریدی جدید است و مجموعه فنی آن از یک موتور 6 سیلندر توربو به حجم 3 لیتر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است.
این کمپانی انگلیسی البته هنوز هیچ گونه اطلاعاتی را در خصوص توانایی های حرکتی این خودرو منتشر نکرده است اما اعلام کرده است که بنتایاگا هیبریدی در هر کیلومتر تنها ۷۵ گرم گاز دی اکسید کربن منتشر می کند و این توانایی را دارد تا تنها با اتکا به باتری های خود 50 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی طی کند. قدرت موتور این خودرو نیز چیزی در حدود 450 اسب بخار است.

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

شاید فکر کنید که خرید یک بنتلی به خاطر مصرف سوخت پایین کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما در آینده این چنین خواهد بود و مصرف سوخت خودرو در خودروهای لوکس نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت به همین خاطر سازنده ی انگلیسی، این خودرو را به یک سیستم رهیاب ماهواره ای هوشمند مجهز کرده است که می تواند بهینه ترین استفاده را از موتور الکتریکی و احتراق داخلی این خودرو کند.

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

عملکرد این سیستم ساده است، به این صورت که با دانستن مقصد شما و اطلاعات مسیر طوری برنامه ریزی می کند تا در زمان درست و در نقاط مشخصی از موتور برقی و یا موتور احتراقی و یا هر دو استفاده کند و به این ترتیب می توانند ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، مقداری نیز برق را در باتری های خودرو ذخیره کند. همچنین این سیستم به طور هوشمند می تواند تشخیص دهد که شما در حال رانندگی در شهر هستید و به این ترتیب خودرو را در حالت تمام برقی قرار داده و موتور بنزینی را خاموش می کند.

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

بنتلی بنتایاگای هیبریدی

البته بنتلی بنتایاگای هیبریدی یک خودروی پلاگین هیبریدی به شمار می‌رود و این امکان وجود دارد تا با استفاده از پریز برق خانگی نیز باتری های خودرو را شارژ کرد که البته این کار به 7.5 ساعت زمان نیاز دارد. البته بنتلی می‌تواند در خانه مشتریان یک سیستم شارژ سریع را نیز نصب کند که این سیستم می تواند باتری ها را در 2.5
ساعت شارژ کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد