موضوعات داغ

رونمایی از توآرگ جدید، لوکس ترین شاسی بلند فولکس واگن + تیزر رسمی

عکس مطلب اول
بعد از یک کمپین تبلیغاتی طولانی و انبوهی از عکس های جاسوسی، سرانجام مدل کاملا جدید توآرگ رونمایی شد که در بازار امریکا عرضه نمی شود. نسل سوم توآرگ در بازارهایی که عرضه می شود (مانند بازار اروپا) به عنوان گل سرسبد SUVهای فولکس واگن شناخته خواهد شد.
توآرگ جدید به عنوان عضو کوچکتر پلتفرم MLB EVO، از افزایش سایز برخوردار شده است تا کابین جادارتری داشته باشد. خودروهایی مانند لامبورگینی اوروس، پورشه کاین و آئودی Q7 نیز بر اساس همین پلتفرم ساخته می شوند. توآرگ جدید 77 میلی متر درازتر، 44 میلی متر عریض تر و 7 میلی متر کوتاهتر شده است. این افزایش ابعاد باعث بهبود فضای حمل بار نیز شده است زیرا این فضا بدون خواباندن صندلی های عقب، از 697 لیتر در نسل قبلی به 810 لیتر گسترش یافته است.
با اینکه ابعاد توآرگ جدید بزرگتر شده است ولی استفاده از پلتفرم جدید باعث کاهش وزن قابل توجه 106 کیلوگرمی برای این خودرو شده است که علت آن استفاده ترکیبی از مواد سبک وزن از قبیل آلومینیوم (48 درصد) و نوعی فولاد که فولکس واگن آن را فولاد پیشرفته (52 درصد) توصیف می کند است.
نمای جلوی توآرگ جدید کاملا از نو طراحی شده است و چسبیدن چراغ های جلوی آن به جلو پنجره انعکاسی از طراحی فولکس واگن آرتئون است. این طراحی جدید باعث می شود این SUV لوکس ظاهر جسورانه و تاثیرگذاری داشته باشد که آن را از شاسی بلندهای دیگر فولکس واگن متمایز می کند.
چراغ های جلوی این خودرو از نوع تمام LED معمولی نیستند بلکه از نوع متریکس هستند که یکی از پیشرفته ترین نوع چراغ خودرو است. هر یک از قاب چراغ های جلو حداقل 128 چراغ LED دارد که می توانند به صورت مجزا فعال شوند و طبق گفته فولکس واگن در حدی قدرتمند هستند که می تواند شب را مانند روز روشن کنند.

چراغ های LED جلوی فولکس واگن توآرگ

چراغ های LED جلوی فولکس واگن توآرگ


چراغ های LED عقب فولکس واگن توآرگ

چراغ های LED عقب فولکس واگن توآرگ

قسمت عقب توآرگ جدید به اندازه قسمت جلوی آن تغییر نکرده است و نسبت به نسل قبلی بیشتر یک نوع تکامل محسوب می شود تا تحول. اسم این خودرو مانند آرتئون در وسط درب صندوق حک شده است و دو طرف آن را چراغ های LED عقب احاطه کرده اند.
در نمای جانبی خودرو احتمالا اولین چیزی که متوجه آن خواهید شد قرار گرفتن خط طراحی اصلی بدنه (خط شخصیت) در ارتفاع بالاتر است که از بالای دستگیره های درها از جلو تا عقب خودرو امتداد یافته است. یک قسمت شیشه ای ثابت نزدیک ستون A نیز وجود دارد که گسترش ابعاد خودرو را برجسته تر نشان می دهد. حتی مدل پایه توآرگ جدید مجهز به رینگ های 18 اینچی خواهد شد که نسبت به نسل قبلی یک سایز بزرگ تر است و مدل های لوکس توآرگ از رینگ های آلیاژی بسیار بزرگ 21 اینچی بهره می برند.
سحر و جادوی اصلی داخل کابین توآرگ جدید رخ داده است. نسخه های لوکس توآرگ جدید مجهز به صفحه نمایش کاملا دیجیتالی 21 اینچی برای پشت آمپر و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 15 اینچی خواهند شد که این صفحه نمایش لمسی برای اولین بار در یک خودروی تولید سری فولکس واگن نصب می شود. برای ایجاد فضای مناسب برای نصب این صفحه نمایش غول پیکر، فولکس واگن مجبور بود دریچه های تهویه را در ارتفاع بسیار پایینی در کنسول وسط نصب کند و می توانید تصور کنید که فعال کردن اکثر امکانات خودرو از طریق این صفحه نمایش انجام می گیرد زیرا تعداد دکمه های فیزیکی در کنسول وسط بسیار کم است.

کابین فولکس واگن توآرگ

کابین فولکس واگن توآرگ

اگر طرفدار SUVهای پیشرفته هستید حتما از توآرگ خوشتان می آید زیرا مملو از امکانات و فناوری است که از سیستم 4 چرخ محرک گرفته تا سیستم دید در شب را در بر می گیرد. سیستم تعلیق بادی در هر 4 گوشه خودرو (همراه با سیستم کنترل الکترونیکی کمک فنرها)، سیستم ماساژ و تهویه صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع 4 کاناله، سیستم صوتی Dynaudio با توان 730 وات مجهز به 14 بلندگو و بزرگترین سقف پانورامیک که تا به حال در یک فولکس واگن دیده اید بخشی از امکانات لوکس توآرگ جدید هستند که با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش هستند.

نسل سوم فولکس واگن توآرگ

نسل سوم فولکس واگن توآرگ


نسل سوم فولکس واگن توآرگ

نسل سوم فولکس واگن توآرگ

توآرگ مدل 2019 با یک جفت موتور 3.0 لیتری V6 توربودیزل با قدرت های 231 و 286 اسب بخار در اروپا معرفی خواهد شد. مدتی بعد در پاییز امسال یک موتور بنزینی V6 با قدرت 340 اسب بخار به جمع موتورهای این خودرو اضافه خواهد شد. قوی ترین موتوری که روی این خودرو نصب خواهد شد یک موتور 4.0 لیتری V8 توربودیزل با 421 اسب بخار قدرت است که احتمالا در حدی گشتاور دارد که می تواند یک کوه را جا به جا کند! این خودرو در بازار چین با پیشرانه پلاگین هایبرید کم مصرف با قدرت 367 اسب بخار عرضه خواهد شد که قرار است در تاریخی نامشخص در بازار اروپا نیز ارائه شود.
نسل سوم توآرگ می تواند مسیر درخشان نسل قبلی خود را دنبال کند زیرا فروش نسل قبلی توآرگ نزدیک به یک میلیون دستگاه بود. گروه خودروسازی فولکس واگن تمام فناوری های ممکن که در حال حاضر توسط برند اصلی این مجموعه ارائه می شود را در توآرگ جدید نصب کرده است تا جایگاه لوکس این SUV بزرگ را ارتقا دهد، بسیار مشابه کاری که قبلا با مدل لوکس فیتون نیز انجام داد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/6
خیلی خوشگله کاشکی من هم داشتم ب ام و x4رقیبش هست اون هم عالیه!
1397/1/7
کپی از دامای X7 هست
1397/7/10
داداش داری اشتباه می‌زنی دامای کپی کرده