موضوعات داغ

استراتژی جدید تویوتا

عکس نویسنده
فرهاد کاشانی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نقل از وبسایت مهندس فرهاد کاشانی: تویوتا در ماه دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد تا اوایل دهه ی ۲۰۲۰ بیش از ده مدل تمام الکتریک (الکتریک باتری) به بازار ارائه کند و شروع آن با ارائه ماشین هایی برای بازار چین است که قرار است بزرگترین بازار ماشین الکتریکی جهان بشود. تویوتا که در این رشته از GM، نیسان و تسلا عقب تر است سعی دارد با این کار عقب ماندگی خود را جبران کند. این ماشین ها سپس در بازار خود ژاپن، هند، اروپا، و بعد امریکا ارائه خواهند شد.
تویوتا که تابحال تمرکزش روی ماشین های هیبریدی و هیدروژنی مانند تویوتا پریوس و میرای بود با این تغییر استراتژی که روز دوشنبه ۱۸ دسامبر اعلام شد قرار شد که ماشین های الکتریکی را در برندهای تویوتا و لکسس خود قرار دهد. تویوتا قرار است که ۱۳٫۳ میلیارد دلار روی این ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری کند. این به این معنی است که تا سال ۲۰۲۵ تمام مدل های ماشین های تویوتا را می توانید در مدل تمام برقی یا هیبریدی یا هیبریدی پریزی خریداری نمایید.

تویوتا اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ پنج و نیم میلیون ماشین الکتریکی تولید خواهد کرد که یک میلیون آن تمام الکتریکی و هیدروژنی خواهد بود.
تویوتا در سپتامبر ۲۰۱۷ قراردادی با مزدا برای تولید ماشین های الکتریکی امضاء کرد که شامل SUV و ماشین سواری و وانت های سبک است. همچنین تویوتا مشغول مذاکره با پاناسونیک برای ایجاد یک شرکت مشترک برای تولید باتری است.
تویوتا قبلاً مدیرعامل خود آقای آکیو تویودا را مأمور تشکیل بخش ماشین الکتریکی این شرکت کرده بود و این بخاطر اهمیت این مسئله برای شرکت تویوتا می باشد. این تغییر به خاطر این است که امریکا، چین و اروپا دارند سازندگان را تشویق می کنند که ماشین های تمام الکتریکی بیشتری بسازند.
آقای آکیو تویودا نوه ی مؤسس تویوتا و پرزیدنت کمپانی تویوتا می باشد که شخصاً مدیرعامل بخش (Division) الکتریک این شرکت نیز شده که به توسعه ی این ماشین ها سرعت بدهد.

به این منظور آقای کوجی تویوشیما رئیس بخش ماشین های هیبریدی به ماشین های تمام الکتریکی منتقل شده که به استراتژی الکتریکی تویوتا بیشتر سرعت ببخشد.
نیسان، تسلا و فولکس مدت ها است ماشین های تمام الکتریک را به عنوان ماشین های آلترناتیو برگزیده اند ولی تابحال تویوتا در این مورد مقاومت می کرد و ماشین الکتریک را بعنوان ماشین کم برد می شناخت.
ساخت تسلای ۵۰۰ کیلومتری که بردش از بسیاری از ماشین های بنزینی جهان من جمله بنز G اینجانب بیشتر است شاید نظرش را عوض کرده باشد.
هنگامی که نیروهای ژاپن در جنگ جهانی دوم با حمله ی ناگهانی و برق آسا به پرل هاربر در هاوایی در واقع به امریکا اعلان جنگ دادند آدمیرال فرمانده ی نیروهای اقیانوس آرام ژاپن که فرماندهی این عملیات را به عهده داشت گفت که ما امروز غول خفته را بیدار کردیم. و این غول خفته جنگ دوم را با انداختن دو بمب اتمی روی هیروشیما و ناکازاکی پایان داد و موجب تسلیم ژاپن شد. این بار غول خفته تویوتا است که تازه بیدار شده تا کنترل اتومبیل های الکتریکی جهان را به عهده بگیرد.

نظرات کاربران

3 نظر