موضوعات داغ

برنامه ریزی نیسان برای تولید 8 خودروی الکتریکی جدید تا سال 2022

عکس مطلب اول
با اینکه مدت زیادی از معرفی نسل جدید نیسان لیف در سال 2017 نمی گذرد، فقط در اروپا بیش از 20 هزار سفارش دریافت کرده است. نیسان لیف که تنها خودروی الکتریکی نیسان است و حدود 8 سال قدمت دارد، در سرتاسر جهان 300 هزار دستگاه فروش داشته است.
طبق برنامه ریزی نیسان تا سال 2022، یک میلیون دستگاه از کل فروش خودروهایش مربوط به خودروهای الکتریکی است. با اینکه لیف خودروی موفقی است ولی به تنهایی نمی تواند به این هدف دست یابد، بنابراین نیسان برنامه های خود برای تبدیل شدن به بزرگترین عضو بازار خودروهای الکتریکی را معرفی کرد.
نیسان می گوید که در طول چند سال آینده 8 خودروی کاملا الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد که شامل تعدادی خودرو با برندهای متفاوت مخصوص فروش در بازار چین و یک خودروی الکتریکی کوچک Kei برای بازار ژاپن است. اما فقط نیسان نیست که گروهی از خودروهای الکتریکی را تولید خواهد کرد بلکه اینفینیتی نیز قصد دارد نسخه های الکتریکی جدید از مدل هایش تولید کند که این کار را در سال 2021 آغاز می کند.
نیسان ابتدا در چین یک خودروی الکتریکی در سگمنت C که برگرفته از مدل لیف است تولید خواهد کرد. به دنبال آن یک خودروی دیگر بر اساس پلتفرم SUV در سگمنت A با همکاری دانگ فنگ تولید خواهد شد. دو مدل دیگر که با برند Venucia به فروش می رسند طیف مدل های الکتریکی را تکمیل می کنند.
نیسان تخمین می زند که 40 درصد از فروش این خودروساز در ژاپن و اروپا تا سال 2022 و 20 تا 30 درصد فروش آن در امریکا تا سال 2025، مربوط به خودروهای الکتریکی از جمله خودروهای هایبرید e-Power خواهد بود.

نیسان لیف جدید

نیسان لیف جدید


نیسان لیف جدید

نیسان لیف جدید

نیسان علاوه بر تولید خودروهای الکتریکی قصد دارد سرمایه گذاری عظیمی صرف توسعه سیستم های خودران کند و 20 مدل خودرو در 20 بازار هدف طی 4 سال آینده از فناوری های رانندگی خودران ProPilot برخوردار می شوند.
فیلیپ کلین، مقام ارشد برنامه ریزی نیسان گفت:
« استراتژی محصولات و فناوری ما وقف این می شود که نیسان را به جایگاهی برساند که پیشرو در زمینه خودرو، فناوری و تحول تجاری باشد. »

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/7
زنده باد ژاپن ، زنده باد نیسان