موضوعات داغ

کوروت ZR1 با شتاب کمتر از 3 ثانیه + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت کوروت ZR1 مدل 2019 به زودی به بازار می‌آید. این خودرو به یک موتور هشت سیلندر سوپر شارژردار مجهز است که می تواند 755 اسب بخار قدرت و 969 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مدل آنقدر سریع و قدرتمند است که احتمالا رکورد فورد جی تی جدید را در پیست ویرجینیا خواهد شکست.
شورولت کوروت ZR1 جدید در خط مستقیم نیز عملکردی حیرت انگیز دارد. به گفته‌ی مدیر تولید شورولت این خودرو می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر 2.85 ثانیه را به ثبت برساند و شتاب صفر تا 160 کیلومتر آن نیز تنها 6 ثانیه است. همچنین ZR1 این توانایی را دارد تا مسافت 400 متر را در زمان 10.6 ثانیه و با حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت طی کند.
گرچه این اعداد بسیار عالی هستند اما در مقایسه با شورولت کوروت Z06 نسل هفتم خیلی پیشرفتی مشاهده نمی شود چون مدل Z06 با قدرت 650 اسب بخاری خود نیز دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر 2.95 ثانیه و رکورد 400 متر 10.95 است. البته این دو خودرو به فاصله‌ی 3 سال از یکدیگر وارد بازار می شوند و از طرفی نیز با توجه به مشخصات فنی مدل ZR1 جدید می توان گفت که مهندسین شورولت تمام تلاش خود را کرده اند و دیگر نمی توان توانایی فراتر از این را برای یک خودروی موتور جلو متصور بود.
جدای از مقایسه ی کوروت ZR1 جدید با سایر مدل های کوروت باید اشاره کنیم که این خودرو با بسیاری از رقبای اروپایی خود که قیمت های بسیار بالایی نیز دارند نیز به خوبی می تواند رقابت کند که از بین آنها میتوان به لامبورگینی اونتادور اشاره کرد. البته کوروت ZR1 در رکورد 400 متر نمی تواند پا به پای مکلارن 720S حرکت کند چون مکلارن می تواند این مسیر را در 9.7 ثانیه طی کند. این مورد البته از توانایی فوق العاده بالای مکلارن نشات گرفته است چون اصولا خودروهای استاندارد بسیار کمی وجود دارند که زمان 400 متر آنها زیر 10 ثانیه باشد.
در انتها ویدیویی از کوروت ZR1 جدید آماده کرده ایم که تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/11
من ک عاشق کوروتم و همیشه ارزوی داشتنشو دارم
ولی برام عجیبه مکلارن با وجود دیف عقب بودن چجور میتونه انقد خوب شتاب بگیره
البته دیمون هم هست ولی اون با لاستیکای مخصوص درگ تونست اون رکوردو بزنه
1397/1/11
تو نمایشگاههای خودروی ایران ، درهای ماشینهایی مثل تویوتا رو میبندن و مردم حتی حق ندارن توی ماشین رو ببینن !
خیلی از ماشینها حتی چینی رو وقتی پیش فروش میکنن شما باید ندیده و نشناخته ثبت نام کنی و حتی نمیذارن از دور ببینیش !!
اونوقت اونجا مردم میشینن پشت همچین ماشینی و روشنش میکنن و همه چیزش رو میبینن ، درحالیکه اغلب اونها توانایی خرید اون رو هم ندارن اما حق دارن تستش کنن !!!
1397/1/12
به دلیل اینکه اونجا سردنده ماشین غیب نمیشه!