موضوعات داغ

رکودی تازه برای تسلا با مدل پرچالش 3

عکس مطلب اول
خودروسازان در سرتاسر ایالات متحده سیلی از بیانیه های رسمی در مورد عملکرد خود در این بازار محلی در ماه مارس و در بعضی موارد در دوره سه ماهه اول امسال را اعلام کردند.
معمولا اعداد و ارقام نشان می دهند که مشتریان امریکایی امسال اشتیاق زیادی به خرید خودرو داشته اند زیرا در سرتاسر صنعت خودرو پشت سر هم رکورد فروش گزارش می شود. سه ماهه اول سال برای خودروهای الکتریکی بسیار پر رونق بود و برای بعضی از آنها بهتر از اکثریت آنها بود.
شرکت تسلا که با مشکلات تولید و انتقاد از کیفیت ساخت خودروهایش روبروست، موفق شد به نقطه عطف مهمی دست یابد. در دوره سه ماهه اول امسال تسلا مدل 3 پرفروش ترین خودروی الکتریکی در امریکا بوده است.
طبق آمار نشریه بلومبرگ، تسلا گزارش داده است که در این دوره سه ماهه 8180 دستگاه مدل 3 به فروش رسانده است که بیشتر از آمار فروش تویوتا پریوس پرایم (6468 دستگاه) و شورولت بولت الکتریکی (4375 دستگاه) است.
از زمانی که ایلان ماسک سفارشات برای این خودرو را دریافت کرد، موفقیت این خودرو واضح و مشخص بود. در واقع موفقیت تسلا مدل 3 دقیقا مشکل همین خودرو نیز هست! زیرا سفارش برای خرید این خودرو به حدی زیاد است که تسلا نمی تواند به اندازه ای که هماهنگ با تقاضا باشد از این خودرو تولید کند.
این هفته تسلا اعلام کرد که موفق شده است بیش از 2000 دستگاه خودرو در مدت 7 روز مونتاژ کند و اگر به همین روال ادامه دهد شاید کافی باشد تا از مشکلات مربوط به عدم هماهنگی تولید و تقاضا جلوگیری کند. با این حال تعداد خودروهای تولید شده کاملا پایینتر از هدف تعیین شده برای پایان ماه مارس 2018 یعنی تولید 2500 دستگاه خودرو در هفته بود.


تسلا مدل 3

تسلا مدل 3


تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

در اثر این آمار فروش جدید، در آغاز این هفته ارزش سهام تسلا اندکی بالا رفت. اگر ایلان ماسک در جریان روز دروغ آوریل 2.5 درصد از ارزش سهامش را از دست نداده بود، این افزایش ارزش سهام می توانست بالاتر از این هم باشد.
تمام این موارد درحالی مطرح می شود که تسلا ظاهرا برای تولید انبوه و تحویل انبوه سفارشات مدل 3 با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و به قول ایلان ماسک در جهنم تولید قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد