موضوعات داغ

اولین گردهمایی آریو سواران در سال 97 برگزار شد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
آریو سواران یکی از فعال‌ترین گروه‌ها هستند که با برگزاری گردهمایی‌های دوره‌ای به تبادل تجربیات خود می‌پردازند. این گروه در روزهای پایانی سال 96 نیز تحت عنوان آخرین گردهمایی سال تاکسی‌های آریو، تجمعی را در پارک پردیسان تهران داشتند. حال پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، این گروه روز گذشته با تجمع در بوستان ولایت تهران، نخستین گردهمایی خود را در سال 97 برگزار کردند. نکته قابل توجه در خصوص این گروه، حضور تاکسی‌های آریو بوده که با شور و اشتیاق فراوان هر از چندگاهی گردهمایی تاکسی‌های آریو را برگزار می‌کنند.
زوتی Z300 یا همان آریو چند سالی است که توسط گروه خودروسازی سایپا تولید می‌شود، این خودرو به دلیل داشتن پیشرانه‌ای که تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن تولید می‌شود، از استهلاک کمی برخوردار است که همین موضوع سبب شده استفاده از این خودرو در ناوگان تاکسیرانی کشور امری منطقی به‌شمار رود. از طرفی گیربکس اتوماتیک این خودرو مزیتی است که برای رانندگان تاکسی بسیار حائز اهمیت است. اما یکی از مشکلاتی که این روزها رانندگان تاکسی را دچار دردسر کرده، کمبود قطعات یدکی در بازار بوده که همین موضوع افزایش قیمت قطعات را به دنبال داشته است.

گردهمایی آریو

گردهمایی آریو

نکته جالبی که در گردهمایی‌های این گروه به چشم می‌خورد، عرضه برخی از قطعات یدکی و تزیینی آریو توسط یکی از اعضا بوده که سبب شده بسیاری از مالکان این خودرو در گردهمایی‌ها نیاز خود را برای تامین قطعات برطرف کنند. در گردهمایی روز گذشته که قرار بود هم خودروهای شخصی حضور داشته باشند و هم تاکسی‌های آریو، شاهد استقبال کم مالکان شخصی آریو بودیم و تنها یک دستگاه آریو شخصی برای حضور در این گردهمایی به بوستان ولایت تهران آمده بود، اما در عوض تاکسی‌های آریو با حضور گسترده سعی بر برگزاری هرچه بهتر این دسته از گردهمایی‌ها داشتند. گفتنی است برگزاری چنین گردهمایی‌هایی از سوی رانندگان تاکسی آریو، می‌تواند مسئولین سایپا را به چاره‌اندیشی درخصوص تامین قطعات یدکی و آموزش نیروی متخصص در سراسر کشور وادارد. زیرا با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نه تنها در مساله حفظ محیط‌زیست و کاهش میزان آلایندگی نقش بسزایی خواهد داشت، بلکه چهره شهرها هم زیباتر خواهد شد.

گردهمایی آریو

گردهمایی آریو

آریو Z300 زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ دارد که توانایی تولید نیرویی معادل 112 اسب‌بخار در دور موتور 600 هزار دور در دقیقه دارد، همچنین حداکثر گشتاور این موتور 151 نیوتون متر بوده که در دور 4000 دور در دقیقه قابل مشاهده است. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته وظیفه انتقال این نیرو را به چرخ‌های جلو برعهده دارد. فضای مناسب کابین در این خودرو سبب شده تا این خودرو گزینه‌ای مناسب جهت استفاده در ناوگان تاکسیرانی باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/18
گردهمایی تاکسیرانی بیشتر بهش میخورد 😐
1397/1/18
دوستانی که با اریو تاکسی کار می کنند و حتما کارکرد بالایی با ان دارند
خرید انرا توصیه می کنند به عنوان استفاده شخصی و استهلاک ان مناسب است؟
1397/1/19
به لطف مسئولین دلسوز، حضور کالاهای چینی مخصوصا خودرو در کشور پر رنگ تر از روزهای قبل میشود!
بهتر نبود به جای آریو از خودروهای با کیفیت، کم مصرف و کم استهلاک رنو در ناوگان تاکسیرانی استفاده می کردید که بعد از چند سال رانندگان تاکسی محترم با مشکل تعمیر و خرابی خودروها مواجه نباشند؟؟
1397/3/6
حکایت این تاکسی آریو بدون پلاک چیست؟

حکایت از این قرار است که این آریو ها همان آریو های با موتور 1500 سی سی، دو سال پیش است که بخاطر حجم موتور 1500 آنها را راهنمایی و رانندگی پلاک گذاری نکرده و از رده خارج نموده حال بعد از دو سال مجددا شرکت سایپا با ثبت در سند خودرو و حک شماره موتور 1600 به سازمان تاکسیرانی و ما تاکسی ران ها به عنوان آریو دستی 1600 واگذار نموده و تا قبل از عید 1397 تعداد زیادی را راهنمایی و رانندگی پلاک گذاری نموده.
حالا که سه ماه از سال 1397 میگذرد باز هم شرکت سایپا این مدل آریو دستی 1600 را با مدل 1396 واگذار کرده در صورتی که راهنمایی و رانندگی آن را پلاک گذاری نمیکند، و نه شرکت سایپا مسئولیتی بابت این تاکسی ها قبول میکند و نه راهنمایی رانندگی.
حال ما تاکسی ران ها که این آریو هایی را که به عنوان 1600 سی سی
که در اصل همان 1500 سی سی است بدون پلاک مدت یک ماه است در پارکینگ های خانه خاک میخورد.
حال شما قضاوت کنید آیا حق ما تاکسی داران است که با این وضعیت اقتصادی و معیشت زندگی و سر رسید اقساط تاکسی های واگذار شده و گذشت بیمه های ثالث صادر شده و به جرم استفاده از کالای ایرانی که در آن تقلب شده باید خانه نشین شویم.

لطفا پخش کنید

لطفا پخش کنید