موضوعات داغ

ترامپ به‌دنبال سخت‌تر کردن واردات خودرو به آمریکا

عکس مطلب اول
تسنیم : دولت ترامپ در حال بررسی راه‌هایی برای ملزم کردن خودروهای وارداتی به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی سختگیرانه‌تر است تا به این بهانه از خودروسازان آمریکایی حمایت کند.
سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت، دونالد ترامپ «رویه‌های تجاری آزاد، عادلانه و متقابل را تشویق می‌کند تا موجب رشد اقتصاد آمریکا شده و همچنان فرصت‌های شغلی و تولیدکنندگان بیشتری را به داخل آمریکا بازگرداند.» دو مدیر بخش خودروسازی آمریکا معتقدند ایده مقررات سختگیرانه‌تر بر خودروهای وارداتی در مذاکرات هفته گذشته کاخ‌سفید و از سوی ویلبر راس، وزیر بازرگانی دولت ترامپ مطرح شده، اما خودروسازی آمریکا درخواست چنین تغییراتی را مطرح نکرده و از این تغییرات پشتیبانی انجام نداده است.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا نیز به درخواست اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است. خودروسازان آمریکایی از مدت‌ها قبل خواهان لغو موانع غیرتعرفه‌ای در کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی و دیگر بازارهایی بودند که وجود موانع غیرعادلانه در آنها مانع از صادرات آمریکا می‌شد.همچنین این نگرانی وجود دارد که ایجاد هرگونه مانع غیرتعرفه‌ای جدید موجب نقض قوانین سازمان تجارت‌جهانی شود. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات ارشد دولت ترامپ و مقامات صنعتی نوشت، ترامپ از چند نهاد دولتی خواسته تا با استفاده از قوانین موجود خودروهای تولید خارج را مجبور به رعایت استانداردهای آلایندگی سختگیرانه کنند. به‌نظر می‌رسد چنین موانع غیرتعرفه‌ای می‌تواند تاثیرات احتمالی قابل‌توجهی را بر خودروسازان اروپایی داشته باشد که بخش قابل‌توجهی از تولیدات خود را به آمریکا صادر می‌کنند.شرکت‌های خودروسازی خارجی ۱۷ کارخانه مونتاژ خودرو در داخل آمریکا دارند که ۱۲ مورد از آنها متعلق به خودروسازان آسیایی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/20
کاری به درست یا غلط بودن تصمیماش ندارم اما خوشم میاد پای هر حرفش وامیسته
دهن مارم سرویس کرده
همونطور که قبل انتخابات آمریکا وعده داده بود